Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: این شورا در فرهنگ سازی برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر و مقابله با هنجارشکنان این حوزه، نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: کسب متوالی رتبه های نخست ملی توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افتخار بسیار مهمی است که به رغم کمبود اعتبارات، امکانات و تجهیزات به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با اشاره به موقعیت استراتژیک استان و ضرورت توجه بیشتر به برخورد با قاچاقچیان، فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، گفت: آذربایجان شرقی از جمله پاک ترین استان های کشور بوده و آمار مصرف مواد مخدر در استان در مقایسه با میانگین کشوری، بسیار پایین تر است.

پورمحمدی اظهار داشت: در سایه وقت شناسی مسئولان گذشته و هم افزایی های انجام شده در استان، آذربایجان شرقی به استانی عاری از معتاد متجاهر و همچنین الگویی برتر برای سایر استان های کشور تبدیل شده است.

وی با قدردانی از نیروهای نظامی و امنیتی در برخورد قاطع و بدون مماشات با قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: برخورد با سوداگران مرگ، همچنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

پورمحمدی افزود: آموزش و فرهنگ سازی، اصلی ترین عامل در مقابله با افزایش مصرف مواد مخدر در جامعه است که باید بیشتر از گذشته مورد توجه رسانه ها، مطبوعات و متولیان فرهنگی جامعه قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به بیان گزارش عملکرد این شورا پرداخت و گفت: با راه اندازی و مدیریت مرکز ماده 16 تبریز، بسیاری از مشکلات مربوط به این بخش مرتفع شده است.

رضا استادرحیمی افزود: در حال حاضر 502 نفر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این مرکز نگهداری می شوند و اقدامات مربوط به درمان، بازتوانی و اشتغال معتادان با همکاری شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سایر دستگاه های اجرایی در حال اجراست.
 
 در این جلسه از خانواده شهید محمدرضا سفیدی نسب و همچنین مدیران، کارشناسان و خبرنگاران حوزه مبارزه با مواد مخدر با اهدای لوح سپاس از سوی استاندار آذربایجان شرقی قدردانی شد.
  

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر آذربایجان شرقی معتاد تبریز استاندار آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی معتاد متجاهر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی ماده 16 تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان کشف شده طی شش ماه گذشته در استان کرمانشاه، امروز امحا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، کیوان گل‌آوری امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در مراسم امحای مواد مخدر و روان گردان مکشوفه که در کیلومتر سوم جاده سراب نیلوفر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان که نتیجه زحمات دستگاه‌های کاشف در مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه نیروهای جان بر کف انتظامی استان در شش ماه گذشته است، امروز امحا شد.

وی افزود: در این مدت تعداد قابل توجهی قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

️سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اجرای چنین برنامه‌هایی از اهداف و سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است که در طول سال اجرا می‌شود و به نوعی اعلام انزجار و تنفر نسبت به انواع مواد مخدر و روان‌گردان به‌عنوان یک آسیب شوم و جبران‌ناپذیر است.

کد خبر 748724

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد