Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@04:24:27 GMT

ضوابط ساخت و ساز در محله فرحزاد مشخص شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۸۲۶۹

خبرگزاری آریا- طرح موضعی طراحی شهری محله فرحزاد با هدف صیانت از بافت ارزشمند این محله به تصویب کمیسیون ماده پنج شهر تهران رسید
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد و طرح موضعی طراحی شهری محله فرحزاد مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در تشریح تصمیمات این جلسه گفت: طرح ساماندهی محدوده واجد ارزش فرحزاد به وسعت 211 هکتار طی سال های 96 تا 99 در کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی و معماری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفته بود که نهایتاً پس از بررسی گزارش های مربوطه در چندین جلسه کارگروه فنی و انجام اصلاحات لازم، در جلسه اخیر کمیسیون ماده پنج مطرح و تصویب شد.
وی ادامه داد: این طرح که شامل 69 هکتار از محله فرحزاد می شود، با تمرکز بر حوزه سکونت و با هدف صیانت از بافت ارزشمند این محله تهیه و تدوین شده و بر ممانعت از هرگونه تغییر در مورفولوژی بافت محله فرحزاد و توده گذاری محله " مطابق الگوی ارگانیک"، احیاء و باز زنده سازی بافت قدیم روستایی با رویکرد اقتصاد مبتنی بر گردشگری پایدار، تداوم الگوی تاریخی و شناسایی بناهای با ارزش تاریخی، تکمیل خطوط و احداث ایستگاه های مترو در این محدوده تأکید دارد.
اشراقی افزود: با تصویب طرح موضعی طراحی شهری محله فرحزاد، پس از سال ها ضوابط ساخت و ساز و معماری این محله تعیین و تکلیف شد.
لازم به ذکر است، در ادامه این جلسه، دستورالعمل حفاظت از بناها و ساختارهای ارزشمند تاریخی بر مبنای انتقال حق توسعــه (TDR) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع، قرار شد شـــــــهرداری تهران پس از بررسی ها و هماهنگی های لازم این طرح را به کمیسیون ماده پنج ارائه کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران کمیسیون ماده پنج محله فرحزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
در این جلسه دکتر داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال 1403 دانشگاه آزاد اسلامی ویژه کارکنان و اعضای هیأت علمی داخل کشور و واحدهای برون مرکزی پرداخت که پس از بحث و تبادل نظر اعضا به تصویب رسید.
همچنین دستورالعمل بازنشستگی کارکنان و اعضای هیأت علمی و نظام نامه تحول اداری و رتبه بندی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی اعضا کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید.
در این جلسه دکتر علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مهدی نویدادهم دبیرکل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عنایت اله ملکی تبار رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر حسین جوادی خزانه دار دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا حضور داشتند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1229573 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • دستمزد راهنمایان گردشگری برای ۱۴۰۳ مشخص شد
  • دستمزد راهنمایان گردشگری مشخص شد
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه