Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@17:35:01 GMT

گسترش ویروس دلتا در فرانسه

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۸۳۱۷

گسترش ویروس دلتا در فرانسه

آفتاب‌‌نیوز :

کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که ویروس جهش یافته هندی موسوم به دلتا در فرانسه هم در حال گسترش است. به گفته وزیر بهداشت فرانسه این ویروس حدود 20 درصد مبتلایان به کرونا در کشور را آلوده می کند و به تدریج به ویروس غالب در کشور تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته این ویروس عامل ابتلای حدود 9 تا 10 درصد شهروندان فرانسوی به کرونا بود. البته در مجموع آمار مبتلایان به کرونا در فرانسه در حال کاهش است. روز دوشنبه هم 509 مور جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد.

ابراز تردید برلین درباره تاثیر واکسن بر جهش های ویروس

"هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم یک قرنطینه 14 روزه را حتی برای بازگشت کنندگان واکسینه شده از مناطق پر خطر با ویروس های جهش یافته لازم دانست. وی در این باره گفت: وقتی نوع جدیدی از این ویروس ظاهر می شود این مسئله به مدت زمان نسبتا طولانی زمان نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که واکسن تاثیر گذار بوده یا نه.

وی تاکید کرد: مسئله دیگر این است که آیا افراد واکسینه شده می توانند ناقل باشند. از این رو در ارتباط با جهش های این ویروس این مسئله مهم است که افراد آلوده در قرنطینه قرار گیرند.

پرتغال و روسیه در لیست پرخطرترین مناطق کرونایی آلمان

به دلیل گسترش چشمگیر ویروس جهش یافته هندی در کشورهای پرتغال و روسیه این دو کشور از روز سه شنبه در لیست خطرناک ترین مناطق کرونایی کشور آلمان با ویروس های جهش یافته قرار می گیرند. به این ترتیب محدودیت های سختگیرانه ای برای مسافران ورودی از این کشورها اعمال می شود. پرتغال به عنوان اولین کشور اروپایی است که مجددا در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان با ویروس های جهش یافته قرار گرفته است.

آمار کشورهایی که در مناطق پر خطر کرونایی اروپا قرار دارند با ورود روسیه و پرتغال به این لیست از 14 کشور به 16 افزایش پیدا کرده است.

تداوم روند کاهشی مبتلایان در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 404 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 5.4 کاهش پیدا کرد. 57 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

هشدار مقامات اروپایی درباره برنامه های یوفا برای تماشاگران بازی های فوتبال

"مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان هم به دلیل بحران کرونا خواستار احتیاط بیشتر در فینال مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا شد. وی شمار تماشاگر بالا برای این مسابقات را خطا ارزیابی کرده و در این باره هشدار داد.

کارل لایترباخ از مشاوران دولت آلمان و کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات هم از تعداد بالای تماشاگران در بازی های قهرمانی فوتبال اروپا انتقاد کرده و خواستار قواعد روشنی برای افراد بازگشته از سفر شد.

وی تاکید کرد که باید از تجمعات گسترده بخصوص در مناطق با شیوع ویروس جهش یافته هندی جلوگیری شود. وی حضور 40 هزار تماشاگر در یک بازی فوتبال ارا درست ندانست.

هشدار درباره شرایط سخت کرونایی آلمان در پاییز

این مقام بهداشتی در آلمان گفت: ما باید انتظار شرایط سخت در پاییز را داشته باشیم. کرونا تمام نشده و دلتا آخرین جهش آن نخواهد بود. اما از طریق واکسیناسیون ما می توانیم خوش بینانه تر به آینده بنگریم.

وی افزود: ما موج چهارم کرونا را تجربه خواهیم کرد، اما این موج دراماتیک نخواهد بود. ما نباید دوباره در پاییز در قرنطینه قرار گیریم.

انگلیس با وجود شیوع ویروس دلتا به طرح لغو محدودیت ها پایبند خواهد بود

دولت انگلیس می خواهد با وجود افزایش آمار مبتلایان جدید و شیوع گسترده ویروس دلتا همچنان به تصمیمات خود برای لغو محدودیت ها در اواسط جولای پایبند باشد. این خبر را ساجد جاوید، وزیر جدید بهداشت انگلیس اعلام کرده و گفت: 19 جولای تاریخ زمانی ما خواهد بود. در حال حاضر ما هیچ دلیلی برای به تاخیر انداختن طرح لغو محدودیت ها نمی بینیم.

درخواست کمیسیون اروپایی از یوفا

با توجه به شرایط کرونایی بحرانی در اتحادیه اروپا معاون کمیسیون اروپایی، اتحادیه فوتبال اروپا ( یوفا) را به رعایت جوانب احتیاط در برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا فراخوانده و گفته است که این اتحادیه باید به دقت درباره مسابقات نیمه نهایی و فینال قهرمانی اروپا در یک استادیوم شلوغ تصمیم گیری کند.

در مسابقات نیمه نهایی جام قهرمانی فوتبال اروپا که در 6 و 7 جولای برگزار می شود حضور حدود 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه مجاز شمرده شده است.

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان هم انتقاد شدید به تصمیمات یوفا به دلیل شمار بالای تماشاگران در مسابقات قهرمانی اروپا وارد کرده و تصمیمات این نهاد را غیر قابل درک دانست.

انتقاد کمیسیون اروپایی از محدودیت های اعمال شده علیه پرتغال از طرف آلمان

محدویت های اعمال شده از طرف آلمان برای سفرها به پرتغال به اعتقاد کمیسیون اروپایی با توافق نامه های بین کشورهای اروپایی مطابقت ندارد. یک سخنگوی این نهاد اروپایی روز سه شنبه در سخنانی در بروکسل اعلام کرد کشورها می توانند به قرنطینه و تست های اجباری نیازمند شوند، اما ممنوعیت سفر نمی تواند وجود داشته باشد.

کاهش محدودیت ها برای افراد کاملا واکسینه شده در یونان

رفتن به رستوران ها برای افراد کاملا واکسینه شده در یونان آزاد می شود. این خبر را دولت یونان به عنوان بخشی از اقدامات خود برای بالا بردن آمادگی واکسن در بین شهروندان اعلام کرده است. از 15 جولای هم تماشاگران واکسینه شده برای اولین بار می توانند در سالن های ورزشی حضور یابند. البته آن ها باید از ماسک استفاده کنند.

شیوع ویروس دلتا در آلمان

ویروس جهش یافته هندی در آلمان هم در حال شیوع است و به گفته "لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان 35 درصد از افراد مبتلا به کرونا در آلمان به این ویروس آلوده می شوند. به گفته وی ازآنجایی که داده ها مربوط به چند روز قبل است در واقع می توان این نسبت را به حدود 50 درصد تخمین زد. به گفته ویلر این ویروس بخصوص در بین افراد واکسینه نشده در حال گسترش است.

تعویق طرح لغو محدودیت ها در ایرلند

کشور ایرلند هم به دلیل گسترش ویروس جهش یافته هندی برنامه های خود برای لغو محدودیت های کرونایی را به تعویق می اندازد. نخست وزیر ایرلند اعلام کرد که ما در حال مسابقه بین واکسن کرونا و ویروس هستیم و می خواهیم همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا واکسن برنده شود.

در کشور ایرلند موارد آلودگی به ویروس کرونا در بین مبتلایان در مدت زمان کوتاهی از حدود 20 به حدود 50 درصد موارد مبتلایان به این بیماری افزایش پیدا کرده است.

کشور ایرلند تصمیم گرفته بود از 5 جولای تمام محدودیت ها را لغو کند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 509به کرونا مبتلا شده‌اند و 44 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 22,868به کرونا مبتلا شده‌اند و 3 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 389نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 14 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 3332 نف به کرونا مبتلا شده و 4 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,770,530از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 111,012هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,755,078به کرونا مبتلا شده‌اند و 128,103هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,258,456به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,500هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,792,642به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,789هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند. البته اسپانیا در دو روز اخیر آمار بروز شده ای را ارائه نداده است..

در آلمان هم تا به حال 3,734,812به کرونا مبتلا شده‌اند و 91,336هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند..

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دلتا ویروس کرونا کرونا مبتلا شده اند قهرمانی فوتبال اروپا ویروس جهش یافته هندی کمیسیون اروپایی لغو محدودیت ها عرض 24 ساعت واکسینه شده ویروس دلتا تا به حال آلمان هم نفر هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان

به گزارش صدای ایران از آناتولی،بر اساس داده‌های اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو اولوداغ، گروه خودرو‌های سواری ۲۸.۲ درصد از صادرات ۹ میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۴۳۱ هزار دلاری صنعت خودرو را در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ از ترکیه تشکیل می‌دهد.

صادرات خودروی سواری که در ۳ ماهه نخست سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۴۵۷ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۱.۷ درصد کاهش به ۲ میلیارد و ۵۷۸ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار رسید.

خودروی سواری از ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری به ۷۳ کشور، منطقه خودمختار و آزاد صادر شد.

صادرات به ایتالیا که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میلادی ۲۲۵ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش به ۳۵۷ میلیون و ۲۸۶ هزار دلار رسید.

انگلستان با ۳۲۸ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار صادرات خودروی سواری در سه ماهه اول سال و ۹.۶۴ درصد رشد در رتبه سوم قرار داد.

صادرات یک میلیارد و ۹۶ میلیون و ۳۲ هزار دلاری به کشور‌های فرانسه، ایتالیا و انگلستان در ۳ ماه معادل ۴۲.۵ درصد از کل صادرات خودروی سواری از ترکیه بوده است.

آلمان با ۲۴۴ میلیون و ۶۱۱ هزار دلار در رتبه چهارم صادرات خودروی سواری قرار دارد که ۱۲.۷۱ درصد افزایش داشته است.

صادرات به الجزایر که در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، ۸ میلیون و ۱۲ هزار دلار بود، در ماه‌های مشابه سال جاری با ۴۴۱ درصد افزایش به ۴۳ میلیون و ۳۷۲ هزار دلار رسید.

صادرات به استرالیا با ۶۳۸ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۶۷۸ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۷۷۴ هزار دلار و به مصر با ۸۱۶ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۸۶ هزار دلار به ۱۹ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار رسید.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن