Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامی داشت روز دریانوردی گفت: دریا و دریانوردی در زمره مولفه‌های قدرت هر کشوری محسوب می‌شود. با توجه به اینکه ظرفیت دریایی ایران به عنوان کشوری که متصل به دریا و آب‌های آزاد است، نامحدودی است، هرچقدر در حوزه دریا بیشتر سرمایه‌گذاری شود به مولفه‌های قدرت خود افزوده و آن‌ها را ارتقا داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی بر ارتقای قدرت ایران در زمینه اقتصاد دریامحور، قدرت دفاعی دریایی، و بخش دریایی- تجاری تاکید کرد و افزود: نیازمند آن هستیم تا توان دریایی خود را در بخش‌های دفاعی و تجاری هم کشتیرانی تجاری و هم نفت کش تقویت کرده و هدف‌گذاری بزرگ‌مقیاس در زمینه اقتصاد دریامحور داشته باشیم.

اسلامی ادامه داد: با اتخاذ سیاست‌های قابل‌اعتماد، باید فرصت‌های از دست رفته‌ای را که در موضوعات دریانوردی، صنایع دریایی، خدمات دریایی داریم، احیا کنیم و برای آن برنامه اجرایی دقیق و واقع بینانه‌ای طراحی کنیم و دست خود را برای گرفتن سهم بیشتر از بازار، بلند و تقویت کنیم.

اسلامی یادآور شد: در توسعه ظرفیت‌های پشتیبانی دریامحور، توانستیم بنادر را گسترش داده و تجهیز کنیم و حداقل ۱۰۰ میلیون تن بار در دولت تدبیر و امید بنادر کشور افزایش ظرفیت یافت و این روند افزایشی در حوزه‌های پسکرانه که بنادر را به بنادر نسل سوم تبدیل کند تا بتوانیم ظرفیت تولید بار را افزایش دهیم .

وزیر راه و شهرسازی افزود: این نوع سرمایه‌گذاری‌ها در قالب بنادر نسل سوم و در قالب طرح جامع لجستیک کشور قابل مشاهده است و نشانه‌های موفقیت این رویکرد حجم سرمایه‌گذاری است که در سه سال اخیر حداقل ۱۵ هزار میلیاردتومان در عرض یک سال و نیم سرمایه‌گذاری برای بنادر جلب و جذب شده که با سرعت خوبی در حال اجراست.

او توجه به نیروی انسای و سرمایه انسانی و ایجاد فرصت‌های شغلی را برای این نیرو‌ها از نکات حائز اهمیت خواند و توضیح داد: امروز اقتدار دریایی و حضور دریانوردان نظامی جمهوری اسلامی ایران در  آب‌های جهان برای نشان دادن حضور و نقش امنیتی و نظامی ایران بر جهانیان آشکار شده است. در بخش تجاری نیاز داریم برای توسعه منابع انسانی ایرانیان را بیشتر جلب و جذب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برکت تحریم را که سبب شد تا شرکت‌های کشتیرانی داخل به ساخت تجهیزات داخلی دریایی روی بیاورند به فال نیک می‌گیریم. شرکت‌های کشتی‌سازی ایران سال‌های ۹۸ و ۹۹ سال پرکاری را طی کردند که برای صنایع کشتی سازی حرکت موثری به شمار می‌آمد.

اسلامی بر توسعه ناوگان دریایی و تقویت نیروی انسانی کارآمد و توسعه فرصت‌های شغلی در زمینه اقتصاد دریامحور تاکید کرد و گفت: امید است جمهوری اسلامی ایران با گام‌هایی که برداشته به عنوان کشور مطرح در حوزه دریا، سهم خود را از اقتصاد جهانی تحصیل کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی بنادر و دریانوردی وزیر راه و شهرسازی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور در مراسم شهادت امام صادق (ع) در جمع مهاجران گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و حاکمیت افغانستان باید زمینه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، معیشتی و امنیت مردم را تأمین کند تا مهاجرین افغانستانی به کشور خود بازگردند.

اصغر بلوکیان افزود: مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها و حوزه های اقتصادی، علمی، پزشکی توانایی لازم را دارند تا بتوانند آبادی را در افغانستان به ارمغان آورند و حاکمیت فعلی افغانستان باید با ایجاد شرایط برگشت آبرومندانه از ظرفیت و توانمندی های مهاجرین برای سربلندی افغانستان استفاده کند.

بلوکیان بیان کرد: تعدادی از افراد سودجو به دنبال ایجاد تنش در بین مهاجرین و مردم ایران هستند که مهاجرین باید هوشیار باشند.

آقای بلوکیان درپایان این مراسم از مهاجرین خواست قوانین جمهوری اسلامی ایران رعایت کنند واز تردد غیر قانونی به شهر های مختلف ایران خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد