Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ ای در گفت و گو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آغاز تابستان اظهار کرد:تابستان فرصت بسیار ارزشمندی است  و برای ترویج و توسعه دید نسبت به ارزش مهارت تا بتوانیم برای اوقات فراغت دانش آموزان و سرمایه های فردای کشور برنامه ریزی کنیم و آنها را به خوبی با ارزش مهارت از طریق حضور در کارگاه های مختلف آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز نیازمندیم تا تصور موجود مبنی بر اینکه رسیدن به سعادت و توفیق تنها از طریق ورود به دانشگاه و کسب مدرک است عوض شود، ما به باید به سمت کثرت و تنوع فرصت های شغلی پیش برویم اگر با نیاز زمان و بازار آگاه باشیم، می دانیم که دانش و تکنولوژی می تواند زمینه ساز فرصت های شغلی مناسب  در جهت موقعیت باشد.  

اوسط هاشمی گفت: فرصت‌های شغلی زیادی در جامعه وجود دارد که فعالیت در این مشاغل از طریق گذراندن دوره‌های آموزش در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای ممکن است، پس تابستان برای ما فرصت طلایی است.

وی ادامه داد: با وزارت  آموزش و پرورش و وزیر این وزارت خانه صحبت‌هایی شده است، باید بگویم که اگر هر مدرسه و هر آموزشگاهی اوقات فراغت خود را بخواهد برای دانش آموزان از طریق در رشته‌های متنوع و کثیر برنامه ریزی بکند این آمادگی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد تا پذیرای حضور گرم دانش آموزان باشد تا شاید نگاه به تعیین رشته آنگونه تغییر کند که هر کس در دوره متوسطه فارغ التحصیل شد بداند که توانمند است و با تکیه بر همین داشته‌ها می‌تواند در جامعه در جست و جوی موقعیت موثر باشد.

بیشتر بخوانید:

امکان صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای هنری فراهم شد

ایجاد دپارتمان تخصصی توسعه مهارت آموزی کارجویان و شاغلین مناطق شهری و روستایی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان فنی و حرفه ای اوقات فراغت سازمان آموزش فنی فنی و حرفه ای دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟