Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی خورشاهیان، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت ادبیات کودک و نوجوان گفت: شرایط نشرکشور نتوانست روی کیفیت آثار حوزه کودک و نوجوان اثر بگذارد. با وجود اینکه این ادبیات در کشورمان نوپاست و مدت زمان زیادی نیست که ادبیات کودک و نوجوان در کشور ایجاد شده است، شاهدیم تعداد افراد فعال در این حوزه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به قبل افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این به معنای نبود شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان پیش از انقلاب نیست.

بیشتربخوانید

پیشنهاد یک شاعر کودک و نوجوان برای اهالی قلم

وی افزود: تصویرگری کتاب‌های کودک و نوجوان نسبت به قبل بهتر شده است، از تکنیک‌های روز به شکل امروزی تری در این حوزه استفاده می‌شود، همانطور که در زمینه‌های دیگر دنیا تغییر کرده است. تصویرگری کتاب‌های کودک و نوجوان ما جوایز جهانی دریافت کرده است و حرفی برای گفتن در دنیا دارد. در زمینه شعر این حوزه هم خوب پیش رفتیم و تعداد شاعران این حوزه نسبت به پیش از انقلاب افزایش یافته است.

این نویسنده کودک و نوجوان درباره کیفیت رمان‌ها بیان کرد: کیفیت رمان‌های نوجوان ما روز به روز بهتر می‌شود این بدین معنا نیست که کتاب‌های ضعیف در این حوزه تولید نمی‌شود، به این معناست کتاب‌های خوب بیشتر از آثار ضعیف در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دیده می‌شود. در زمینه‌های دیگری از جمله صفحه آرایی و نگارش آثار کودک و نوجوان روزبه روز پیشرفت کردیم. هرچند در روند تولید این کتاب‌ها به دلیل شرایطی مثل شیوع کرونا کند پیش رفت، اما هیچگاه این شرایط باعث کاهش تولید کتاب‌های خوب کودک و نوجوان نشد.

این شاعر کودک و نوجوان ادامه داد: مترجمان خوبی آثار حوزه کودک و نوجوان را ترجمه کنند. حتی در زمینه کیفیت انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان پیشرفت داشتیم این مسئله روی استقبال مخاطبان از کتاب‌های کودک و نوجوان تاثیرگذاشت. کودکان هشت ساله با اینکه درباره کیفیت شعر و رمان‌های کودک و نوجوان اطلاعی ندارند کتاب‌هایی انتخاب می‌کنند که تصویرگری خوبی دارند. تاحدی که فروشندگان کتاب هم آثار خوب حوزه کودک و نوجوان را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند و پخش کنندگان کتاب هم سراغ همین آثار می‌روند. مترجمان خوبی رمان‌های ادبیات کودک و نوجوان را ترجمه کردند.

وی بیان کرد: کتاب‌های خوب سلیقه کودک را افزایش می‌دهد و در کتابخوانی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. دختر پنج ساله ام از من می‌خواهد هنگام برگشت به خانه برایش از کتابفروشی کتاب تهیه کنم اگر کتابفروشی سر راهم نبود خوراکی بگیرم. همیشه کتاب می‌خوانند و سراغ مطالعه می‌رود.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان ادبیات فارسی کتاب های کودک و نوجوان ادبیات کودک و نوجوان کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این جشنواره که عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا(ع) است، ۱۲ نفر از شاعران کودک و نوجوان سروده‌های خود را برای شرکت کنندگان در همایش خواندند.

همچنین در این رویداد از جواد محقق هم تجلیل شد، جواد محقق نویسنده، شاعر حوزه کودک و نوجوان و روزنامه‌نگار همدانی است که در سال ۱۳۳۳ متولد شده است و از استادان برجسته و به نام کشور هستند.

کتاب های هم سرو هم صنوبر، باران بهانه بود و صحن حرم با موضوع امام رضا(ع) از جمله آثار این هنرمند برجسته است.

رونمایی و نقد کتاب این لحظه‌ها را دوست دارم از خانم مریم زرنشان نویسنده همدانی از دیگر برنامه های این جشنواره ملی است.

موضوع این کتاب نیز درباره امام رضا(ع) است، خانم زرنشان هم نویسنده و هم شاعر هستند که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند.

این جشنواره ملی از جمله برنامه‌های جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است که به مناسبت دهه کرامت در همدان برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان