Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزاده آریانا عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت آتی برای بهبود سیاست‌های آموزش عالی اظهار کرد: یکی از چالش‌های پیش روی آموزش عالی حقوق اعضای هیئت علمی است که در دولت آتی باید برای افزایش مقدار آن تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر میزان حقوق اعضای هیئت علمی افزایش یافته، اما تغییرات فاحشی در آن دیده نشده است و متناسب با حقوق اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت نیست؛ بنابراین اعضای هیئت علمی در خصوص این موضوع دچار دغدغه‌های ذهنی هستند.

آریانا تصریح کرد: میزان حقوق یک عضو هیئت علمی وزارت بهداشت بسیار بالاتر از میزان حقوق یک عضو هیئت علمی وزارت علوم است و تفاوت‌های زیادی در این زمینه دیده می‌شود؛ بنابراین دغدغه‌های موجود استان هرمزگان در کمبود اعضای هیئت علمی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان ادامه داد: از دولت آتی تقاضا داریم که تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان هرمزگان به خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای را افزایش دهد، با توجه به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه مهارتی است باید تعداد اعضای هیئت علمی آن زیاد باشد؛ چرا که تعداد دانشجویان این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و ... رو به افزایش است که باید نسبت به این تعداد هم اعضای هیئت علمی در دانشگاه مستقر شوند.

آریانا گفت: دانشگاه‌های کشور دغدغه‌های متفاوتی دارند که در دولت آتی باید به آن‌ها رسیدگی شود، برای مثال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دغدغه موجود تعداد اعضای هیئت علمی بوده، اما در دانشگاه پیام نور جذب دانشجو با مشکل جدی مواجه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از نظر تجهیزات رشد خوبی داشته، اما از نظر امکانات دچار کمبود‌هایی است که نمی‌تواند به میزان کافی به دانشجویان خدمت رسانی کند و باید گفت که استان هرمزگان نسبت به سایر استان‌های دیگر کشور دچار مشکلاتی است که بایستی به آن‌ها از سوی دولت آتی رسیدگی جدی شود.

دانشجویان دانشگاه‌های دولتی سمت مدرک گرایی نمی‌روند

آریانا درباره پدیده مدرک گرایی گفت: در دانشگاه‌های دولتی پدیده مدرک گرایی دیده نمی‌شود و تنها دانشگاه‌های آزاد یا غیر دولتی دنبال این موضوع هستند و از آن جایی که جذب هیئت علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر مبنای پروسه‌های سخت و سنگین مانند: داشتن مدرک دولتی، مقاله، کتاب و ... است؛ بنابراین کیفیت مدارک علمی یا مدارک دانشگاهی بسیار مهم است و بر اساس آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان طی چند سال اخیر با افزایش زیاد دانشجو رو به رو بوده است و این افراد دنبال مدرک نبوده اند، بلکه مهارت و دانش برای آن‌ها ارزشمند است و تا زمانی که تجربه کسب نکنند به آن‌ها مدرک دانشگاهی داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

تقلبی در امتحانات مجازی گزارش نشده است/ تمهیدات وزارت علوم برای افزایش امنیت آزمون‌های الکترونیکی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدرک گرایی دانشگاه فنی و حرفه ای اعضای هیئت علمی دولت آتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت دفتر انتشارات علمی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی، کتاب راهنمای آزمایشگاه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی به چاپ رسید.

مؤلف کتاب راهنمای آزمایشگاه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی و از اعضای هیئت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری به خبرنگار آنا گفت: سلول‌ها واقعیتی حیرت‌انگیز و شگفت‌آور، در خلقت موجودات و نشانی کم‌نظیر از عظمت خالق بی‌همتاست و شناخت هرچه بهتر آنها، وظیفه پژوهشگرانی است که در این مقوله قدم گذاشته‌اند.

سیده مهدخت مداح افزود: این کتاب، با توجه به پیشرفت این علم و نیز متناسب با تغییرات سرفصل درس گردآوری شده است.

وی متذکر شد: ۳۰ آزمون این کتاب، با توجه به اطلاعات و تجربیاتی که اینجانب در طول سال‌ها تدریس این درس در آزمایشگاه به دست آورده‌ام و مطالبی که در اثر مطالعه منابع خارجی و داخلی جمع‌آوری کردم، سرفصل درس آزمایشگاه زیست سلولی و مولکولی، در گرایش‌های مختلف زیست‌شناسی و نیز آزمایشگاه زیست سلولی در رشته زیست‌فناوری در ۶ فصل نوشته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • حل معضل ۷۱۴۲ سند جزیره قشم بعد از ۵۳ سال
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی 
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد