Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ویروس سرایت پدیری بالای گونه دلتای کرونا اظهار کرد: گونه دلتای کرونا که برای اولین بار در هند شناسایی شد، قدرت سرایت بیشتری نسبت به نوع انگلیسی و نوع ووهان دارد. هنوز مستنداتی مبنی بر اینکه موارد مرگ و میر بر اثر ابتلا به گونه دلتا بیشتر است، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: البته تعداد بیماران بستری مبتلا به این نوع از واریانت ویروس کرونا یعنی نوع دلتا به نسبت نوع ووهان افزایش پیدا کرده و در حال حاضر این نوع از ویروس در ۸۰ کشور مشاهده شده است.

لاری بیان کرد: علایم ویروس ووهان معمولا گلو درد یا درگیری دستگاه تنفسی فوقانی بوده اما در گونه دلتا درگیری‌های گوارشی بیشتر دیده می‌شود. تاکنون بیشتر مسری بودن این گونه ویروس کرونا ثابت شده است.

او تاکید کرد: تاکنون دانشمندان در جهان بیش از ۴۰۰۰ جهش در ویروس کووید۱۹ شناسایی کرده‌اند. اغلب این جهش‌ها در اسپایک ویروس رخ می‌دهد و باعث بهبود اتصال ویروس به سلول‌های میزبان می‌شود. بیش از ۹۰ درصد بیمارانی که اخیرا در انگلیس دچار کووید۱۹ شده‌اند به گونه دلتای این ویروس آلوده بوده‌اند. این رقم در آمریکا تاکنون ۲۰ درصد بوده، اما کارشناسان معتقدند که امکان دارد گونه دلتا به گونه غالب ویروس کرونا در آمریکا بدل شود.

لاری گفت: گونه دلتای جدید که در اغلب کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه در حال گسترش است بین ۶۷ تا ۱۲۰ درصد مسری‌تر از ویروس اولیه کووید ۱۹ است. در حال حاضر جریان ویروس جهش یافته دلتا در انگلستان شدیدتر از سایر کشورهاست به نحوی که در یک ماه اخیر میزان مبتلایان را ۵ برابر کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد واکسن‌های کرونای کنونی که به تایید سازمان جهانی بهداشت رسیده‌اند، در برابر گونه دلتا نیز مانند دیگر گونه‌های شناخته‌ شده ویروس کرونا کارآیی دارند به شرط آنکه هر دو دوز واکسن به افراد تزریق شود.

لاری گفت: در حال حاضر نگرانی اصلی محققان و متخصصان، شیوع گونه دلتا پلاس ویروس کرونا در سراسر جهان است، زیرا با قدرت بیشتری به سلول‌های ریه متصل می‌شود و کمتر به آنتی بادی‌های مونوکلونال واکنش نشان می‌دهد. علاوه بر این، هنوز میزان تاثیرگذاری واکسن‌های کووید ۱۹ بر این گونه جهش یافته از ویروس کرونا مشخص نشده است.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۴/۸) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۴/۷) احتمال تزریق واکسن پاستور به افراد زیر ١٨سال احتمال بروز موج پنجم کرونا در کشور نشانه های مهم ابتلا به اضطراب پنهان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا گونه دلتای گونه دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت