Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین حیدری گفت: ما خرید و فروش نوبت در صف های واکسیناسیون را تأیید نمی کنیم، اما این به معنی آن نیست که وجود ندارد، ممکن است وجود داشته باشد اما طی گزارشات نتوانستیم فردی را پیدا کنیم که چنین عملی را انجام داده باشد.

به گزارش برنا؛ با توجه به ایجاد صف های طولانی در مراکز واکسیناسیون در سطح کشور، این روزها شاهد برخی از تخلفات و نابهنجار هایی در این مراکز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا خبر هایی مبنی بر خرید فروش نوبت در صف های تزریق واکسن، و اعلام تخلف های دیگر در مراکز تزریق به گوش می رسد. 

محمدحسین حیدری، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درگفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره خرید فروش نوبت در صف های تزریق واکسن گفت: ما نظارتی بر رفتار های اشتباه مردم نداریم چرا کسایی هم صف ها را می فروشد کار غیر معمولی انجام می دهند و از راهی برای درآمدزایی استفاده می کنند و کسانی که صف را نیز می خرند کاری اشتباه انجام می دهند.

مردم منتظر دریافت پیامک برای واکسیناسیون باشند

او با بیان اینکه ما خرید  و فروش نوبت را تأیید نمی کنیم، اما این به معنی آن نیست که وجود ندارد، ممکن است وجود داشته باشد اما طی گزارشات نیز نتوانستیم فردی را پیدا کنیم که چنین عملی را انجام دهد، افزود: مردم اگر تأمل کنند و منتظر باشند که برای تزریق پیامک به آن ها ارسال شود، واکسیناسیون با عملکرد بهتری صورت خواهد گرفت.

حیدری ادامه داد: عجله و حمله به مراکز تزریق جز اینکه باعث تجمعات می شود باعث می شود بیماری افزایش پیدا کند و بی حرمتی هایی نیز صورت گیرد.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت بیان کرد: برنامه ی پیامکی ای برای تزریق واکسن فعال می شود و براساس این برنامه پیامکی واکسیناسیون و تزریق با سهولت بیشتری انجام می شود.

برخورد نامناسب با دریافت کنندگان واکسن را تأیید نمی کنیم

او با اشاره به برخورد نامناسب با دریافت کنندگان واکسن در مراکز تزریق تصریح کرد: افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند اغلب سن بالا و کم تحمل هستند و تجمع این افراد در هوای گرم و صف ممکن است باعث شود رفتار های به وجود می آید و باعث برخی مراودات لفظی و فیزیکی شود، البته ما هیچ کدام از این رفتار ها را تأیید نمی کنیم.

حیدری گفت: ریشه یابی اصلی بروز چنین مشکلاتی آن است که افرادی که زمان واکسیناسیون آن ها فرا رسیده است، منتظر ارسال پیامک باشند.

فاصله بین دو دُز تزریق می تواند تا هشت هفته باشد

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تأکید کرد: افرادی که دوز اول واکسن خود را زدند تا هشت هفته فرصت دارد، دوز دوم خود را دریافت کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او با بیان اینکه چک لیست های بازرسی های انجام شده در مراکز واکسیناسیون توسط دانشگاه های علوم پزشکی تکمیل می شوند، گفت:  موارد بررسی شده ی تخلف اعم از  انحراف از سند ملی واکسیناسیون، مدل های تزریق، ایستگاه های تزریق، ثبت مشخصات در سیستم و سامانه های مربوطه است.

حیدری ادامه داد: در حال حاضر روند کند واکسیناسیون به دلیل نبود یا کمبود واکسن نیست چرا که در این زمینه مشکلی وجود ندارد و کندی روند به دلیل وجود صف، استعلام گرفتن از سامانه تزریق و اطمینان از تزریق دقیق واکسن افراد است.

او افزود: مردم می دانند که هرچه ما دقت خود را بیشتر کنیم سلامت کار آن نیز بیشتر خواهد بود.

تخلفات را به شماره 190 گزارش کنید

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درباره بیشترین موارد تخلف گفت: انحرافات تزریق واکسیناسیون به افرادی خارج از سند ملی بیشترین تخلفات مطرح شده است که اوایل واکسیناسیون تعداد این موارد به صورت تصاعدی بالا رفت اما در حال حاضر با شروع مرحله دوم واکسیناسیون در کشور، تخلفات زیادی گزارش نشده است.

حیدری گفت: هموطنان در صورت اعلام تخلفات موجود در زمینه واکسیناسیون در مراکز تزریق واکسن، آن ها را به شماره 190 گزارش کنند.

انتهای پیام/4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسیناسیون برنا پیامک وزارت بهداشت چک دانشگاه های علوم پزشکی سلامت ارسال پیامک تزریق واکسن مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد تأیید نمی کنیم مراکز تزریق تزریق واکسن وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود

مژگان مینوسپهر رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:با استفاده وسیع تراز واکسن‌های موجود، می‌توان سالیانه از دومیلیون مرگ دیگرجلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: برنامه توسعه ایمن سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳بوده است.

مینوسپهر خاطر نشان کرد: فراهم آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به موقع واکسن و بکارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب شد که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یکسال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و طی ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

مینو سپهر ادامه داد: از جمله دستاورد‌های تلاش ۵۰ ساله در زمینه واکسیناسیون می‌توان به حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشمگیر موارد شدید بیماری سل در دوره کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجه مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال اشاره کرد.

وی افزود: سالهاست که کشور عاری از فلج اطفال است، سرخک، سرخجه وکزازنوزادی حذف شده اند. بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل شده اند و میزان شیوع حاملان مزمن هپاتیت B به کمتراز یک درصد کاهش یافته است.

مینوسپهر تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم جمعیت اتباع، تردد غیر مجاز آنها و باور‌های غلط نسبت به واکسیناسیون و اینکه می‌توانیم با روش‌های مختلف مانند طب سنتی جایگزین مناسب برای واکسیناسیون پیدا کنیم از جمله تهدید‌های این برنامه می‌باشد و امکان بازگشت بیماری‌هایی مانند سرخک، دیفتری، سیاه سرفه و سایر بیماری‌هایی که در این چند دهه کنترل شده است وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان