Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال ۹۹، قریب به ۱۰۵ میلیون خدمت در حوزه‌های مختلف توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مردم ارائه شد که از این میزان، ۹۹ درصد خدمات بصورت الکترونیکی بوده است.

خبرگزاری میزان - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمه دستگاه‌هایی است که خدمات کثیر و متنوعی را به مردم ارائه می‌دهد؛ عملکرد این سازمان که زیر مجموعه دستگاه قضایی است طی یک سال اخیر در حوزه‌های مختلف ارتقاء محسوس و چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال گذشته در حوزه‌های مختلف عملکردی مثبت و رو به ارتقاء داشت. در ادامه به برخی از مؤلفه‌ها و عملکردهای این سازمان در سال ۹۹ که در جریان نشست خبری دکتر خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بدان اشاره شد، می‌پردازیم.

ارائه ۱۰۵ میلیون خدمت به مردم در حوزه‌های مختلف

در سال ۹۹، قریب به ۱۰۵ میلیون خدمت در حوزه‌های مختلف توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مردم ارائه شد که از این میزان، ۹۹ درصد خدمات بصورت الکترونیکی بوده است.

تثبیت و کاداستری شدن ۵۳ میلیون هکتار از اراضی طی یک‌ سال

در یک سال اخیر، با همت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ۵۳ میلیون هکتار از اراضی و املاک کشور تثبیت و صاحب سند کاداستری شدند که این آمار، ۵ برابر ۴ دهه گذشته است. شایان ذکر است، تا ابتدای سال ۹۸ بالغ بر ۱۱ میلیون هکتار از اراضی دارای سند کاداستر شده بود، اما فقط در یکسال گذشته بالغ بر ۵۳ میلیون هکتار از اراضی تثبیت و صاحب سند کاداستری شدند.

صدور ۴۱ هزار سند مالکیتی کاداستری برای اراضی ملی و منابع طبیعی طی یک سال

همچنین در سالی که گذشت ۴۱ هزار سند مالکیتی کاداستری برای اراضی ملی و منابع طبیعی کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر از آن شاهد رشد ۷ برابر بودیم. همچنین برای اراضی کشاورزی ۱۴ هزار سند مالکیت کاداستری طی یکسال گذشته صادر شده است.

در مجموع تاکنون ۶۴ میلیون هکتار از اراضی و املاک دولتی و مردمی در نظام کاداستر تثبیت شدند و پیش‌بینی می‌شود که ظرف ۲ الی ۳ سال آیند همه اراضی کشور تثبیت و دارای سند کاداستری شود.

تمهیدات سازمان ثبت برای پوشش ماهواره‌ای اراضی کشور 

حدود ۴۰ دستگاه ثابت ماهواره‌ای و ۱۲۲ دستگاه گیرنده سیار جهت پوشش ماهواره‌ای اراضی کشور توسط سازمان ثبت در سال گذشته تهیه شده است.

رشد ۱۴۳ درصدی صدور سند مالکیت برای وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی 

در طی یکسال اخیر ۱۱۲ هزار سند مالکیت برای وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی صادر شد که رشد ۱۴۳ درصدی داشت و ۲۱ هزار سند مالکیت کاداستری نیز برای موسسات غیردولتی صادر شد که این بخش نیز با رشد ۴۵ درصدی همراه بود. برای اراضی موقوفه نیز ۲۰ هزار سند کاداستری صادر شد که بیانگر ۳۲ درصد رشد می‌باشد.

مختومه شدن ۷۰۳ هزار پرونده اجرایی ثبتی

در سال گذشته ۷۰۳ هزار پرونده اجرایی مختومه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر از آن رشد ۴ و نیم برابری داشت؛ وارده پرونده‌ها به بخش اجرایی سازمان ثبت طی یکسال اخیر ۳۶۸ هزار پرونده و میزان مختومه ۷۴۰ هزار فقره بود که نشان دهنده کاسته شدن ۴۰۰ هزار فقره از پرونده‌ها هست. شایان ذکر است، در سال گذشته فرایند‌های پروند‌ه‌های اجرایی سازمان ثبت به صورت الکترونیکی بود و مردم برای تشکیل پرونده‌های اجرایی ثبتی نیاز به حضور فیزیکی و تشکیل پرونده فیزیکی نداشتند.

وصول ۲۶ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی توسط واحد‌های اجرایی سازمان ثبت

در یکسال گذشته، ۲۶ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی توسط واحد‌های اجرایی سازمان ثبت وصول شدند که رشد ۱۴۳ درصدی و ۲ و نیم برابری نسبت به سال ۹۸ داشت.

رشد ۱۰۴ درصدی ثبت اختراعات

طی یکسال گذشته، ۳ هزار و ۵۰۰ اختراع ثبت شد که رشد ۱۰۴ درصدی داشت؛ همچنین حدود ۱۹۱ هزار اظهارنامه علائم تجاری و ۱۹ هزار اظهارنامه طرح‌های صنعتی ثبت شد. ایران رتبه چهارم جهان را در ثبت اظهارنامه‌های تجاری و رتبه یازدهم جهان را در ثبت اظهارنامه طرح‌های صنعتی دارد.

طی یکسال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده‌ای که مورد اعتراض قرار گرفته بود در بخش مالکیت صنعتی مورد رسیدگی قرار گرفت که رشد ۸۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صدور مجوز برای ایجاد ۹۶۰ دفترخانه اسناد رسمی 

در سال ۹۹ برای ایجاد ۹۶۰ دفترخانه اسناد رسمی مجوز صادر شد و این امر در حالی است که طی ۱۰ سال گذشته امتحان سردفتری برگزار نشده بود و مجوز یک دفترخانه هم حتی صادر نشده بود.

صدور ۲۱ میلیون سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی طی سال گذشته

طی یکسال اخیر ۲۱ میلیون سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی صادر شد؛ همچنین ۸۸ هزار شرکت تجاری نیز در سال گذشت ثبت شد که بیانگر رشد ۲۷ درصدی است.

اخذ ۶۲ میلیون استعلام از سازمان ثبت به صورت الکترونیکی 

طی یکسال گذشته ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار شناسه اشخاص حقوقی صادر شد و در پایگاه شناسه اشخاص حقوقی فقط در سال گذشته ۶۲ میلیون استعلام از سازمان ثبت به صورت الکترونیکی صورت گرفت.

رشد ۱۰۹ درصدی بازرسی از واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد

طی یکسال اخیر ۶ هزار بازرسی از دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق و ۵ هزار بازرسی از واحد‌های ثبتی صورت گرفت که بیانگر رشد ۱۰۹ درصدی است.

افتتاح ۲۰ سامانه الکترونیکی در سازمان ثبت و حذف حدود ۵۰ میلیون تردد

طی یک سال اخیر، ۲۰ سامانه الکترونیکی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افتتاح شد که سامانه استعلام مابین سازمان ثبت و سایر سازمان‌ها نظیر سازمان جنگل‌ها، سازمان مراتع و ... از جمله این سامانه‌ها است و به موجب این امر، از حدود ۵۰ میلیون تردد، جلوگیری به عمل آورد. همچنین در روز شنبه پنجم تیرماه از ۸ سامانه الکترونیکی در سازمان ثبت رونمایی شد که یکی از این سامانه‌ها، درگاه الکترونیکی است که به موجب آن، شخص می‌تواند تمام امور ثبتی خود از جمله احراز صلاحیت سند مالکیت و طرح دعوی و شکایت از فرآیند‌های ثبتی و ... را بصورت الکترونیکی انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قوه قضاییه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میلیون هکتار از اراضی اجرایی سازمان ثبت حوزه های مختلف صورت الکترونیکی توسط سازمان ثبت هزار سند مالکیت طی یکسال گذشته طی یکسال اخیر سند کاداستری سال گذشته دفاتر اسناد اسناد رسمی برای اراضی صادر شد سال ۹۹ سال اخیر یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی

دادستان کل کشور گفت: یکی از حوزه‌های خدمت‌رسانی به مردم هوشمندسازی در نظر گرفته شده در سند تحول است، که به این واسطه زمینه تسریع خدمت‌رسانی به مردم و تولیدکنندگان فراهم می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور، در جریان سفر به استان هرمزگان و در دیدار با امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در این استان هرمزگان اظهار داشت: ارائه خدمات هوشمند به منظور تسهیل خدمت‌رسانی در امور قضایی به مردم از اولویت‌های سند تحول قضایی است.

وی افزایش نظارت‌ها و سرعت و دقت عمل در انجام وظایف محوله قضایی را به عنوان بخشی از رویکرد‌های اصلی و اهداف هوشمندسازی خدمات در این سند برشمرد.

 دادستان کل کشور افزود: یکی از حوزه‌های خدمت رسانی به هم وطنان، تلاش برای حمایت از تولید و کسب کار و رفع موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان با تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای تحقق شعار سال است.

موحدی تصریح کرد: بنابراین هوشمندسازی در نظر گرفته شده در سند تحول قضایی به واسطه زمینه‌سازی برای تسریع خدمت‌رسانی به مردم و تولیدکنندگان، این فرصت را بیش از پیش فراهم می‌سازد.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع در استان هرمزگان برای افزایش مشارکت مردمی در جهش تولید، عنوان کرد: در این سفر موضوعات و نیازمندی‌های مطرح شده از سوی متولیان و مسئولان هرمزگان جمع بندی شد و برای برنامه ریزی و ارائه راهکار به رئیس قوه قضاییه منتقل می‌شود.

 انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • مدیرکل ثبت شرکت‌ها: ۷۴۴ هزار شرکت صوری در کشور داریم
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی