Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چندی پیش شهردار اشتهارد در مصاحبه‌ای معافیت مالیاتی شهرک‌های صنعتی را عاملی برای کاهش چشمگیر درآمدهای شهرداری دانست.

او عنوان کرده بود که شهرک‌های صنعتی دارای هزینه‌هایی برای شهر و زیست بوم هستند که عواقب مالی آن به دوش شهرداری است.

بیشتر بخوانید

گره صنعت اشتهارد باز شد اما گره شهرداری نه/ درآمدهای شهری، نقطه مغفول معافیت مالیاتی صنایع

بنابراین ماجرا را با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز درمیان گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیر شاهمرادی در این باره به خبرنگار ما گفت: شهرداری‌ها برای شهرک‌های صنعتی هیچ‌کاری نکرده‌اند و نمی‌کنند و رفت و آمدهای خودروهای سنگین به شهرک‌ها خارج از بافت مدیریت شهری است.

او افزود: شهرک‌های صنعتی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنند ‌که کمک خوبی برای مدیریت شهری محسوب می‌شود زیرا رقم آن قابل توجه است.

پساب‌های شهرک‌های صنعتی نیز از جمله عواملی است که چرخ تخریب محیط زیست را به سرعت می‌چرخاند و برخی‌ شهرداری‌ها ادعا می‌کنند که ناگزیر به جبران این هزینه‌های زیست محیطی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به وضعیت تصفیه پساب‌های صنعتی استان، گفت: تجهیز کل شهرک‌های صنعتی البرز به تصفیه خانه به اعتباری بالغ بر صد میلیارد تومان نیاز دارد.

او افزود: تصفیه فاضلاب شهری به مراتب آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از تصفیه پساب صنعتی است زیرا این پساب‌ها دارای سم‌های خطرناکی است.

شاهمرادی گفت: اکنون چند شهرک صنعتی خصوصی و دولتی تصفیه پساب‌های صنعتی خود را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک صنعتی پساب های صنعتی شهرک های صنعتی شهرک ها پساب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد، گفت: نهایتا در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از ۴ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و پس از ۱۷ سال وقفه خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان اخذ شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت و سرمایه‌گذاری شاهد راه‌اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب برق و گاز ودرمجموعه شهرک صنعتی زرند گفت: از هم‌اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و واحد‌های مختلف تولیدی است.

شهرک صنعتی زرند ۱۷ سال راکد بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پساب غسالخانه باغ‌رضوان اصفهان تصفیه می شود
  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک