Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش هیل، قانونگذاران آمریکایی سه‌شنبه شب در راستای مباحث گسترده محدود کردن اختیارات جنگی ریاست جمهوری این کشور، دو مجوز جنگی که مربوط به جنگ‌های ارتش آمریکا در خاورمیانه در طول سالهای گذشته بود را لغو کردند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رای موافق در برابر ۴۶ رای مخالف بخشی از بسته هفت لایحه‌ای مجوز اقدام نظامی 1991 که چراغ سبزی برای استفاده از نیروی نظامی علیه عراق بود را لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانونگذاران آمریکایی همچنین قطعنامه جنگی ۱۹۵۷ را نیز لغو کردند. این قطعنامه به رئیس جمهور اجازه می‌داد علیه هر کشور یا گروهی در غرب آسیا که تحت کنترل کمونیسم بین‌المللی علیه آمریکا دست به اقدام نظامی می‌زد، وارد جنگ و تقابل نظامی شود. 

همه آرای منفی در لغو این مجوزها از سوی نمایندگان جمهوریخواه داده شده است. 

لغو این دو مجوز یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که مجلس نمایندگان آمریکا مجوز جنگ ۲۰۰۲ عراق را لغو کرده بود. لغو این مجوزها همچنین پس از جنجالهای گسترده در میان قانونگذاران آمریکایی بعد از دستور جو بایدن به حملات هوایی اخیر علیه شبه نظامیان در سوریه و عراق صورت گرفته است. 

این درحالیست که جو بایدن در توجیه حمله اخیر جنگنده‌های آمریکایی و همچنین حملات مشابه در فوریه گذشته به هیچ کدام از این مجوزها استناد نکرده است. 

با این حال مخالفان این مجوزها معتقدند که عدم لغو این مجوزها در برهه‌ای می‌تواند از سوی روسای جمهور آمریکا مورد سوء استفاده قرار بگیرد. 

مجوزهای اقدام نظامی که در کنگره آمریکا تصویب می‌شود به دولت اجازه می‌دهد تا بدون هماهنگی و تایید نمایندگان و سناتورها دست به اقدام نظامی علیه کشورها یا گروههای متخاصم بزند.

«گرگوری میکس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در این زمینه می‌گوید، در صورت عدم لغو این مجوزها و باقی گذاشتن آنها، ما درها را برای سوء استفاده دولتهای آینده و حزب متبوعشان باز می‌گذاریم تا روسای جمهور فراتر از اختیارات خود و اهدافی که برای این مجوزها تعریف کرده بودیم از آنها سوء استفاده کنند. 

پربیننده ترین بایدن: ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته مذاکرات برجامی فورا از سر گرفته شود / خواستار عبور از موانع فنی و سیاسی هستیم تلویزیون کره شمالی بیماری رهبر این کشور را تایید کرد زمان برای احیای برجام رو به پایان است، بایدن باید تلاش کند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جو بایدن مجلس نمایندگان اقدام نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد

حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد