Web Analytics Made Easy - Statcounter

بن بست سیاسی و اعتراضات در لبنان وضعیت این کشور را بیش از پیش بحرانی کرده است.

به گزارش مشرق، «نشنال اینترست» در گزارشی درباره تحولات لبنان، نوشت «مطمئنا موضوع لبنان به طور پیچیده‌ای با ژئوپلیتیک خاورمیانه در هم آمیخته است؛ چیزی که سران کشورهای جهان باید آن را تشخیص دهند تا از فاجعه آینده که فراتر از مرزهای لبنان است، جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

لبنان کشوری است که می‌توان گفت با شکست مواجه شده است؛ در نظر نگرفتن وضعیت لبنان، پیامدهای عمیقاً منفی با عوامل قابل توجه خارجی خواهد داشت.

ببینید: عکس/ دیدار هنیه با سید حسن نصرالله

مقیاس وضعیت سیاسی و اقتصادی لبنان بیانگر خطرات ذاتی موجود در این کشور است.

گزارش اخیر بانک جهانی تصویری واضح را در این رابطه ترسیم می‌کند؛ بحران مالی و اقتصادی لبنان، این کشور را در زمره ۱۰ کشور بحران زده و یا حتی ۳ کشور بحران زده شدید، در بحران‌های جهانی از اواسط قرن نوزدهم تاکنون قرار داده است.

تولید ناخالص داخلی لبنان بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ تقریبا ۴۰ درصد کاهش یافته است و نرخ بیکاری از ۲۸ درصد در فوریه ۲۰۲۰ به ۴۰ درصد در دسامبر ۲۰۲۰ رسیده است؛ در نتیجه، اکنون بیش از نیمی از جمعیت لبنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

این گزارش با استناد به نظارت اقتصادی پاییز ۲۰۲۰ لبنان، بحران اقتصادی لبنان را رکود عمدی تعریف می‌کند.

بنا بر این تعریف، مقام‎های لبنانی برای پرداختن به مسائل ساختاری و بحران اقتصادی، کمترین تلاش را انجام داده‎اند که یکی از دلایل آن عدم تشکیل کابینه برای بیش از ۸ ماه بوده است؛ نتیجه این موضوع در این است که یک بن بست سیاسی ایجاد شده است.

این سناریو پایدار نیست؛ با توجه به درجه ناآرامی‌های اجتماعی ناشی از اعتراضات در اکتبر ۲۰۱۹، استدلال اینکه لبنان به سمت سقوط و درگیری‌های بعدی پیش نمی‌رود، به طور فزاینده‌ای دشوارتر می‌شود.

«نشنال اینترست» در پایان می‎نویسد «فروپاشی لبنان می‌تواند زنجیره‌ای از حوادث را ایجاد کند که منطقه را بی ثبات می‌کند.»

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لبنان میشل عون سعد حریری خاورمیانه بانک جهانی نشنال اینترست سعد الحریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟

طبق آمارها تقریبا تمام دانشگاه‌های آمریکایی که محل تجمعات و اعتراضات هستند، محل تحصیل قشر مرفه، ثروتمند و حتی اقشار سیاسی آمریکایی هستند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، طبق آمارها تقریبا تمام دانشگاه‌های آمریکایی که محل تجمعات و اعتراضات هستند، محل تحصیل قشر مرفه، ثروتمند و حتی اقشار سیاسی آمریکایی هستند.همچنین بسیاری از دانشگاه‌های مشهور آمریکایی همواره محل تربیت نخبه‌های سیاسی برای سیاست‌های آمریکا بوده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران