Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمیرچی با اشاره به شرکت بیش از ۳۷ هزار گیلانی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ گفت: ۶۳ درصد از داوطلبان کنکور سراسری امسال در گیلان دختر و ۳۷ درصد پسر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان دمیرچی» شامگاه سه‌شنبه (۸ تیر) در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه 37 هزار و 500 گیلانی امسال در 15 شهر استان در کنکور سراسری شرکت می‌کنند اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی، حوزه‌های برگزاری کنکور را امسال در ۲ شهر گیلان اضافه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده تام‌الختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور سراسری 1400 الزامات برگزاری کنکور در شرایط کرونایی و تمهیدات اندیشیده شده در این مورد را متذکر شد و عنوان کرد: سال گذشته شهرهای ماسال و سیاهکل جزو حوزه‌های برگزاری کنکور نبود که امسال با توجه به اهمیت رعایت پروتکل‌ها نسبت به اضافه کردن آن‌ها اقدام کردیم.

 

دمیرچی آمادگی حوزه‌های انتخابیه کنکور سراسری در گیلان طبق پروتکل‌های بهداشتی را از جمله تمهیداتی که اندیشیده شده است خواند و تصریح کرد:‌ باید این نوید را بدهم که طبق برنامه تدوین شده با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی آن با همکاران نظارتی بهداشت، هماهنگی‌های خوبی جهت برگزاری یک آزمون سالم انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان دختر در تقریبا تمام گروه‌های آزمایشی کنکور امسال به غیر از گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دو برابر پسران است یادآور شد:‌ از جمعیت 37 هزار و 500 نفری کنکور سراسری امسال استان گیلان حدود 63 درصد داوطلبان دختر و مابقی یعنی 37 درصد پسر هستند.

 

نماینده تام‌الختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور سراسری 1400 آخرین فرصت دریافت کارت ورود به جلسه را صبح روز برگزاری آزمون و قبل از حضور داوطلب در جلسه کنکور اعلام کرد و گفت: داوطلبان وقتی کارت‌های خود را دریافت کردند باید اطلاعات آن را به دقت بررسی کنند تا زمان برای اصلاح آن وجود داشته باشد.

 

دمیرچی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هر کدام از داوطلبان را ضروری دانست و با بیان اینکه با حضور بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شدیدترین تمهیدات در جلسات آزمون اعمال می‌شود اذعان کرد: کنکور سال گذشته به خوبی در گیلان برگزار شد و نه تنها هیچ گونه افزایش ابتلا به کرونا در سطح استان رخ نداد بلکه روند کاهشی هم داشتیم.

 

وی تمهیدات سازمان سنجش در مورد داوطلبانی که به کرونا مبتلا هستند را هم برشمرد و اظهار داشت: تمامی داوطلبان کنکور سراسری باید در سامانه خوداظهاری وضعیتشان را گزارش کنند بنابراین طبق همین گزارشات برخی از داوطلبان که کرونا مثبت بوده و بیماریشان حاد نیست امتحان خود را در بیمارستان و یا به شکل مجزا در داخل حوزه می‌دهند.

 

نماینده تام‌الختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور سراسری 1400 با بیان اینکه اگر دمای بدن داوطلبی قبل از ورود به جلسه امتحان به شکل غیرعادی بالا بود به بخش مجزا منتقل می‌شود تصریح کرد: از داوطلبان تقاضا می‌کنیم در صورت بیمار بودن حتما مراتب را به ناظران بهداشتی اطلاع دهند تا مشکلی برای سایر داوطلبان کنکور ایجاد نشود.

 

دمیرچی حضور به موقع داوطلبان در سر جلسه امتحان و توجه والدین به این نکته مهم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: به همراه داشتن تلفن همراه در امتحان کنکور حتی اگر خاموش باشد یکسال محرومیت را برای فرد به همراه دارد و اگر از تلفن برای جواب دادن به سؤالات آزمون استفاده شود نیز داوطلب تا ده سال محروم می‌شود.

 

 

 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: داوطلبان دختر گروه های آزمایشی کنکور ۱۴۰۰ داوطلبان گیلانی داوطلبان کنکور برگزاری کنکور کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) هم اکنون )سه‌شنبه، ۱۱ اریبهشت) روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان می‌توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، ۱۶ این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت  جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیرماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است و در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد، داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مردادماه جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان