Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان گفت: وقتی مدیران بخش های عمده صنعت استان را افراد سیاسی تشکیل می دهند و مثلا داماد فلان وزیر و پسر نماینده سابق استان، مدیرعامل فلان شرکت است، معلوم است وضعیت صنایع استان بهتر از این نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب، در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم وجود صنایع و معادن بسیاری در استان مرکزی، اما از همه ظرفیت های این بخش به خوبی استفاده نمی شود، گفت: رتبه استان مرکزی از نظر صنعت و معدن رتبه بالایی است که مدیون تلاش های کارگران و سرمایه گذاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما متاسفانه در سال های اخیر از سرعت پیشرفت صنعت استان کاسته شده است و نباید به اعداد و ارقامی که مسئولین استانی در خصوص سرمایه گذاری در صنایع و معادن استان میدهند دل خوش کرد، چرا که واقعی نیست. لذا با توجه به ظرفیت عظیم استان در این دو حوزه، چرخ صنعت و معدن استان می توانست با سرعت بیشتری به چرخش درآید که در حال حاضر اینطور نیست.

مدیران سیاسی و پروازی نمی توانند صنایع و معادن استان را به درستی مدیریت کنند

سلیمی با بیان اینکه باید برای پیشرفت صنعت استان همگی دست به دست هم دهند، تصریح کرد: بخشی از این کاستی ها در حوزه صنعت و معدن به نوع مدیریت ها برمی گردد. وقتی مدیران بخش های عمده صنعت استان را افراد سیاسی تشکیل می دهند و مثلا داماد فلان وزیر و پسر نماینده سابق استان، مدیرعامل فلان شرکت است، معلوم است وضعیت صنایع استان بهتر از این نمی شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان با اشاره به قرارگیری افراد سیاسی در جایگاه های تخصصی، گفت: این افراد وقتی در چنین جایگاه هایی قرار می گیرند، نمی توانند کار کنند و فقط بلدند خوب حرف بزنند که منشأ مصیبت های بسیاری برای صنایع کشور و خصوصا استان مرکزی می شود.

وی حضور مدیران پروازی در حوزه صنعت و معدن استان را از دیگر مشکلات دانست و افزود: وقتی مدیر ارشد استان و برخی دیگر از مدیران حوزه صنعت و معدن استان مستقر در استان نبوده و جای دیگری سکونت دارند و چند روز را در کنار خانواده می گذرانند، وضعیت صنایع بهتر از این هم نمی شود. این نوع مدیریت مصداق واقعی ترک فعل است و واقعا جای سوال است که چرا سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در این قضیه ورود پیدا نمی کند.

سلیمی با بیان اینکه برخی از فرمانداران و معاونان و بخشداران را افراد سیاسی تشکیل می دهند، تاکید کرد: اینکه یک فرد را بدون در نظر گرفتن توانمندی اش، در پست مهم مدیریتی منصوب می کنند، استان را دچار مشکل می کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: دیگر مشکلی که صنعت استان را تحت الشعاع قرار می دهد خصوصی سازی های اشتباهی است که باعث گرفتاری استان می شود. به عنوان نمونه چندین و چند سال است که مشکلات هپکو در دست پیگیری است و مسئولین چندین بار در رسانه های عمومی اعلام کرده اند که مشکلات این شرکت حل شده ولی در عمل شاهدیم که این شرکت هنوز با مشکلات دست و پنجه نرم می کند.

افزایش سریع قیمت زمین در شرکت شهرک ها مانع بزرگی را برای شرکت های صنعتی ایجاد کرده

وی با بیان اینکه افزایش سریع قیمت زمین در شرکت شهرک ها مانع بزرگی را برای شرکت های صنعتی ایجاد کرد، گفت: این در حالی است که در سال پشتیبانی ها و مانع زدایی ها قرار داریم و این کار مانع تراشی در این حوزه است.

سلیمی با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت ها هم مشکلاتی در استان مرکزی وجود دارد، گفت: طبق قانون باید زیر ساخت ها شامل آب و برق و گاز تا درب واحد تولیدی برود ولی چرا این قانون در استان مرکزی اجرا نمی شود. همچنین در قانون آمده اگر در یک سال قیمت ارز بیش از 20درصد افزایش پیدا کرد باید به واحد های تولیدی خسارت داده شود ولی چرا این قانون هیچ گاه عمل نشده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در روزهای آخر دولت دوازدهم مسئولین امر، کمر همت ببندند و خدمت به مردم را فراموش نکنند. امیدواریم در دوره انتقال دولت بخش های تولیدی و صنعتی آسیب نبینند.

مجلس درخواست تحقیق و تفحص از سازمان صمت استان مرکزی را داده است

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس تخطی هایی که از قانون شده را پیگیری می کند، خاطرنشان کرد: مجلس درخواست تحقیق و تفحص از سازمان صمت استان مرکزی را داده است و پیگیر مشکلات حوزه صنعت و معدن استان است. همچنین پس از سفر هیئتی از کمیسیون صنایع و معادن مجلس به استان، وعده هایی از طرف معاونین وزیر داده شد که هنوز معلوم نیست در چه وضعیتی قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صنعت و معدن استان حوزه صنعت و معدن صنایع و معادن استان مرکزی افراد سیاسی صنعت استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تأثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تأثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

کد خبر: 1228414 برچسب‌ها محمدباقر قالیباف

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند