Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@14:50:44 GMT

کابینت کلاسیک یا مدرن؟ مسئله این است!

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۰۳۲۴

آشپزخانه قلب خانه است. به همین دلیل زیبایی و طراحی خوب آن اهمیت فراوانی دارد. یکی از بزرگ ترین بخش ها و همچنین مهم ترین آن ها کابینت آشپزخانه است که چه در آشپزخانه های بزرگ و چه آشپزخانه های کوچک خودنمایی می کند. اما چه کابینت هایی وجود دارد؟ کابینت آشپزخانه را چه طور باید انتخاب کرد؟ با ما همراه باشید!

طراحان و دیزاینرهای دکوراسیون کابینت آشپزخانه را در دو سبک کابینت کلاسیک و کابینت مدرن را برای طراحی محیط آشپزخانه در نظر گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به تشریح این دو سبک و معرفی انواع کابینت آشپزخانه و دسته بندی آن ها می پردازیم.

کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک

ساختار کابینت آشپزخانه چه در سبک کلاسیک و چه در مدرن از دو بخش اصلی تشکیل شده است.

بدنه کابینت و درب، بدنه ها در تمامی کابینت های آشپزخانه یکسان هستند و چیزی که به کابینت مدل خاصی میدهد نوع درب آن است. جنس درب در تمامی انواع کابینت آشپزخانه از دو بخش ورق خام و روکش ساخته شده است

در تمامی انواع کابینت آشپزخانه مغر درب ها از ام دی اف خام است و چیزی که به کابینت مدل خاصی میدهد روکش قرار گرفته روی ام دی اف است. با توجه به دو نکته فوق اگر درب های هر کابینت آشپزخانه را باز کنید چیزی که میبینید در تمامی کابینت ها یکسان است

کابینت مدرن سفید و مشکی براق

در این سبک سادگی در اولویت است، بسیاری از افراد دوستدار یکنواختی هستند چرا که بعد از مدت ها همچنان چشم نواز خواهد ماند؛

در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن معمولا رنگ درب ها و نمای کابینت یکدست یک رنگ هست، البته در این سبک میتوان از تلفیق کابینت آشپزخانه دو رنگ یا ترکیبی استفاده کرد که معمولا یک رنگ آن سفید و رنگ دوم میتواند قهوه ای براق ، روکش چوب مات و هر رنگ دیگری باشد؛

به طور کلی میتوان سبک مدرن در کابینت آشپزخانه را به انواع زیر دسته بندی کرد:

کابینت آشپزخانه ام دی اف مات

یکی از قدیمی ترین و در عین حال ماندگارترین نوع کابینت آشپزخانه است،که از ورق های ام دی اف مات تولید میشود (توجه به نکته گفته شده در اول نوشته) این نوع کابینت ها ارزان و در عین حال اگر از ورق های مرغوب استفاده شود، جز ماندگارترین ها هم هستند.

کابینت آشپزخانه هایگلاس

اولین و بارزترین مشخصه این نوع کابینت آشپزخانه، براقیت آن است که باعث بزرگ تر نشان دادن محل آشپزخانه تان خواهد بود، از طرفی همین براقی میتواند مشکل ساز هم باشد و نیاز به مراقب و تمیزی بیشتری نسبت به نوع مات داشته باشد. در صورتی که شرایط نگهداری از کابینت هایگلاس را دارید می توانید به عنوان یک گزینه بسیار زیبا و لوکس به آن فکر کنید.

 

کابینت آشپزخانه چوب طبیعی مدرن

زمانی که صحبت از چوب طبیعی میشود، شاید انواع کابینت آشپزخانه حرفی برای گفتن نداشته باشند، چرا که بعد از نصب این نوع کابینت ها در محیط آشپزخانه تان قطعا با شما حرف خواهند زد!

چوب نماد طراوت و زنده بودن است، این نوع از کابینت آشپزخانه قابلیت رنگ، تراش و حکاکی روی آن را دارد و با کمی ذوق میتوان محصولی متفاوت خلق کرد؛

در نظر داشته باشید این مدل از کابینت را میتوان در سبک های مدرن، کلاسیک و تلفیقی (مدرن کلاسیک) تولید کرد.

انواع کابینت آشپزخانه – کابینت آشپزخانه کلاسیک

یکی دیگر از انواع کابینت آشپزخانه نوع کابینت کلاسیک آن است.حس سلطنتی و شاهنشینی به واسطه حضور گل های بر جسته، منبت های ابزار خورده، تراش درب ها، ستون ها و سر ستون ها از مشخصه های کابینت آشپزخانه کلاسیک است.

کابینت پولیشی

رنگ پولیش، ماده ای خمیری شکل است که پس از ترکیب با مواد پایه نفتی و اضافه کردن رنگ دلخواه، بر روی درب های خام زده میشود،که در دو نوع براق و مات قابل استفاده است؛

اما نوع براق آن هواداران بسیار بیشتری دارد،به طوریکه بعد از رنگ کاری، سمباده کاری و پولیش درب ها به گونه ای است که یک شیشه به ضخامت ۳ میل بر روی درب های کابینت آشپزخانه تان قرار گرفته این یعنی براقیت محض، ترکیب آشپزخانه کابینت رنگ پولیشی با طراحی انزو هواداران بسیاری دارد، اگر دوستدار براق بودن سطح کابینت هستید و در عین حال سلطنتی بودن کابینت های کلاسیک را ترجیح میدهید، حتما کابینت پولیشی را انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه ممبران یا وکیوم – کابینت ممبران چیست؟

یکی از محبوب ترین و در عین حال ارزان ترین انواع کابینت آشپزخانه از نوع کلاسیک، کابینت ممبران است. فرآیند ساخت آن به این صورت است که ورق های خام ام دی اف (ورق های بدون روکش) توسط دستگاه سی ان سی نقش و نگارهایی بر روی آن ایجاد میشود و سپس توسط دستگاه پرس وکیوم روکش (به همراه چسب، حرارت و فشار) بر روی آن چسبانده میشود؛

از مزیت های آن به ضد آب بودن و از معایب آن بلند شدن روکش بر اثر حرارت میتوان اشاره کرد؛ اگر قصد انتخاب این نوع کابینت آشپزخانه را دارید حتما از کیفیت روکش وکیوم و چسب آن اطمینان کامل حاصل فرمایید؛

کابینت آشپزخانه چوب طبیعی

در مورد کابینت چوب طبیعی، توضیحاتی در قسمت بالا در سبک مدرن خدمتتان ارائه دادیم اما در سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه چوب طبیعی المان هایی به نما کابینت شامل:

تاج، پاخور، ستون های زمینی، دیواری، نیمه کمدی و کمدی به همراه سر ستون های منبت کاری شده به نمای کابینت آشپزخانه اضافه می شود. دقت کنید به این نوع از کابینت آشپزخانه چوبی هم گفته می شود.

گروه کابینت و دکوراسیون گریت تولید کننده انواع سبک کابینت های مدرن و کلاسیک، با بیش از ۱۵ سال سابقه ساخت انواع کابینت آشپزخانه و کمد دیواری آماده خدمت رسانی و خدمات رایگان به شما عزیزان میباشد. چنانچه قصد انتخاب بهترین گزینه از کابینت آشپزخانه برای محیط آشپزخانه تان را دارید، با تماس با شماره های

09128251252

88079257

از خدمات رایگان مشاوره ما بهره ببرید.

سخن پایانی

همه ما خواستار یک خانه زیبا و شیک با محیطی راحت و صمیمی هستیم. همان طور که همه شما به خوبی می دانید قلب خانه شما جایی جز آشپزخانه شما نیست. طراحان ما معتقدند که اگر وقت و هزینه خود را روی طراحی آشپزخانه و کابینت آشپزخانه بگذارید تاثیر آن در زیبایی خانه چند برابر حد انتظارتان خواهد بود!

منبع: الف

کلیدواژه: انواع کابینت آشپزخانه کابینت آشپزخانه چوب کابینت آشپزخانه نوع کابینت عین حال چوب طبیعی کابینت ها ام دی اف ستون ها بر روی درب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود

تک‌شاخ سیبری در آخرین روزهای حیات خود در کنار نئاندرتال‌ها و انسان‌های مدرن اولیه زندگی کرده بود.

به گزارش العربیه فارسی، تک‌شاخ سیبری کرگدنی عظیم‌الجثه با وزنی بالغ بر ۳.۵ تن و یک شاخ عظیم روی بینی‌اش در استپ‌های روسیه، قزاقستان، مغولستان و شمال چین پرسه می‌زد. محققان برای اولین بار سلول‌های بنیادی این جانور را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که این حیوان آخرین بازمانده یک خانواده منحصر به فرد کرگدن است.

دانشمندان متوجه شدند که اجداد تک‌شاخ سیبری بیش از ۴۰ میلیون سال پیش از اجداد تمام کرگدن‌های زنده جدا شدند. این باعث می‌شود نسبت تک‌شاخ سیبری با کرگدن سفید آفریقایی امروز دورتر از نسبت انسان با میمون باشد.

شواهد ژنتیکی جدید نتایج پژوهش‌های قبلی که نشان می‌داد تک‌شاخ سیبری از بستگان بسیار نزدیک کرگدن پشمالوی منقرض‌شده و کرگدن زنده سوماترایی است را رد می‌کند.

محققان با بررسی ۲۳ نمونه استخوان تک‌شاخ سیبری موفق به تاریخ‌یابی آن‌ها شدند، و تأیید کردند که این گونه حداقل تا ۳۹۰۰۰ سال پیش و احتمالاً حتی تا ۳۵۰۰۰ سال پیش زنده مانده است. این بدین معناست که تک‌شاخ سیبری در آخرین روز‌های حیات خود در کنار نئاندرتال‌ها و انسان‌های مدرن اولیه زندگی کرده بود.

دانشمندان همچنین متوجه شدند که به‌رغم باور عمومی، محتمل‌ترین عامل انقراض تک‌شاخ سیبری نه فعالیت‌های انسانی که تغییرات اقلیمی بوده است. به نظر می‌رسد که این جانور با آغاز عصر یخبندان در اوراسیا به شدت متضرر شده باشد.

در آن زمان کاهش شدید دما منجر به یخ‌زدگی گسترده سطح زمین شد، که علفزار‌های بزرگی که تک‌شاخ سیبری از آن‌ها تغذیه می‌کرد را به شدت کوچک کرد و منجر به گرسنگی کشیدن و در نهایت مرگ این جانور شد.

دیگر خبرها

  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم)
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد | ویدئو
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • چراغ شور خودروهای کلاسیک (فیلم)