Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاعات مسولان بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو در رابطه با میزان ارز اختصاص داده شده به واردات دارو و واکسن با هم همخوانی و تطابق ندارد.

زهرا شیخی در گفت گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز گذشته ابتدا در جلسه کمیسیون آخرین وضعیت تولید و واردات دارو و مواد اولیه آن در کشور با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی، واجا، مرکز پژوهش‌های مجلس و فعالان این صنعت بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ادامه مسئولان بانک مرکزی در قالب گزارشی مواردی مانند تأمین ارز دولتی، تخصیص اعتبارات دارویی و میزان ارز اختصاص داده شده برای واردات دارو و واکسن را تشریح کردند. همچنین سازمان غذا و دارو هم در این رابطه گزارشی ارائه کرد اما به نظر می‌رسد اطلاعات ارائه شده توسط بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو با هم همخوانی و تطابق ندارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون بر اساس اطلاعات مطرح شده در نشست‌های برگزار شده معتقد است که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تمایلی برای شفافیت وجود ندارد به عنوان مثال دیتاها و اطلاعات ثبت شده در سامانه تی‌تک قابل پیگیری بوده و موارد زیادی که ثبت نمی‌شود قابلیت پیگیری ندارد بنابراین برای اینکه در رابطه با نظارت بتوانیم به نتیجه درستی برسیم، این شفافیت ابتدا باید در سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت شکل بگیرد و اعداد و ارقام دستگاه‌های مرتبط و وزارتخانه با هم تفاوت معناداری نداشته باشند باید اطلاعات در سامانه واحدی ثبت شود.

شیخی تصریح کرد: واجا با ارائه گزارشی یادآور شد که تفاوت معنادار در سال‌های اخیر بسیار کمتر شده است اما با توجه به اینکه سامانه‌های متعدد و حدود ۲۵۰ سامانه در وزارت بهداشت وجود دارد اما سامانه یکنواخت و یکسان نداریم تا بتوانیم وضعیت حوزه سلامت را بررسی و نظارت کنیم.

وی یادآور شد: کمیسیون بر این باور است که با توجه به شرایط فعلی ارزی کشور باید از سو مدیریت منابع جلوگیری کنیم و اولویت بندی منابع و تخصیص به موقع آن مورد توجه قرار گیرد در نهایت از آنجایی که به بسیاری از سوالات جواب شفاف داده نشد مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و داور و بانک مرکزی به صورت مکتوب میزان ارز دولتی و منابعی که برای خرید واکسن هزینه کردند را به کمیسیون بهداشت ارائه کنند.

کد خبر 504083

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زهرا شیخی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان غذا و دارو کمیسیون بهداشت وزارت بهداشت بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل که در این همایش ریاست پنل سلامت را برعهده داشت، ضمن اشاره به توانمند‌های حوزه سلامت و فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در آفریقا، اهمیت گسترش تعاملات با کشور‌های آفریقایی را تشریح کرد.

در این پنل، مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، مدیران سندیکا‌های دارو، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، مدیران شرکت‌های دارو سازی، رئیس انجمن بیمارستان سازی و میهمانانی از کشور‌های زیمباوه، مالی، اتیوپی و الجرایر حضور داشتند.

اعضای پنل ایرانی از حوزه‌های دارو، درمان و گردشگری سلامت، تجهیزات پزشکی، آموزشی، توسعه، جمعیت هلال احمر، سازمان سازمان انتقال خون، انستیتو پاستور ایران، ضمن توضیح درباره توانمندی صادراتی حوزه کاری خود، خواستار افزایش سطح تعلامات با کشور‌های آفریقایی شدند.

درادامه، میهمانان آفریقایی با تمجید از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، علاقمندی خود را جهت گسترش همکاری تجاری با حوزه سلامت ایران اعلام کردند.

نیکنام در پایان گفت: گسترش همکاری ایران و آفریقا در حوزه سلامت قابل پیگیری است و انتقال تجارب و خدمات سلامت به این کشور‌ها وجود دارد.

به گزارش آنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه  ۸ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور افتتاح و به مدت پنج روز ادامه دارد. این نمایشگاه میزبان ۲۰۰۰ صاحب نظر از ۸۰ کشور می‌باشد و ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمند‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟