Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر برومند صلاحی، رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: چیپ­ ست ثبت سیگنال‌های حیاتی، سترون‌ساز پرتوی و شیمیایی هوای جاروبرقی و دستگاه توزیع‌کننده شیشه‌شور خودرو توسط یکی از واحدهای فناور مستقر در این مرکز اختراع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این محصولات توسط شرکت سازگار گستر آرتا سبلان از واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری این دانشگاه طراحی و پس از ثبت مالکیت معنوی، به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

دکتر بابک رضایی افشار ، مدیر مرکز پژوهش ‌های صنعتی شرکت سازگارگستر آرتا سبلان و مخترع این محصولات هم گفت: این مجموعه توانسته است ملزومات تولید محصول دانش‌محور از فعالیت‌های آزمایشگاهی تا تولید نیمه‌صنعتی را در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی فراهم کند.

او افزود: تیم متخصص این مجموعه تحقیقاتی متشکل از پژوهشگران دانشگاهی و صنعتی در رشته‌های الکترونیک، مکانیک، مهندسی پزشکی، کامپیوتر و منابع طبیعی با تکیه بر توانمندی‌های علمی و فنی خود محصولات مبتنی بر نیازهای جامعه را شناسایی و در جهت تولید و تامین این نیازها اقدام کرده است.

رضایی افشار ادامه داد: این سه محصول فناورانه حاصل تلاش چند ماهه­ متخصصان جوان این مرکز پژوهشی است که بنابر نیازسنجی صورت گرفته آماده ورود به بازار شده است.

او گفت: اولین محصول این مجموعه، چیپ ست اخذ سیگنال‌های حیاتی است که علاوه بر ثبت اختراع، گواهی تحقیق و توسعه خود را نیز از وزارت صمت دریافت نموده و از نظر فنی، یک مدار مجتمع (آی سی) با ابعاد میلی‌متری است که می‌تواند برای ثبت سیگنال‌های نوار قلب، نوار مغز و نوار عصب و عضله به کار رود و با قرارگیری آن در دسترس محققان و تولیدکنندگان تجهیزات الکتروفیزیولوژی، می‌توان آنان را از طراحی‌های الکترونیکی و ابزار دقیق اخذ سیگنال بی‌نیاز کرده و سیگنالی باکیفیت بالا و بدون نویز را در دستگاه‌های الکتروفیزیولوژی تحویل داد.

مدیر مرکز پژوهش ‌های صنعتی شرکت سازگارگستر آرتا سبلان تصریح کرد: دستاورد صنعتی دیگر این مجموعه، سترون‌ساز پرتوی و شیمیایی هوای جاروبرقی است که به صورت یک فیلتر در مسیر هوای مکیده شده توسط جاروبرقی قرار می‌گیرد و ذرات موجود در هوای جاروبرقی را ضدعفونی و از پخش و جریان­‌دهی به میکروب‌ها و ویروس‌ها توسط جریان هوای جاروبرقی ممانعت می‌کند.

رضایی افشار افزود: این دستگاه برای نابود کردن میکروارگانیسم‌های موجود از روش‌های پرتودهی و مواد شیمیایی به صورت ترکیبی استفاده می‌کند که باعث بالا رفتن ایمنی و راندمان سترون‌سازی می‌شود.

مدیر مرکز پژوهش ‌های صنعتی شرکت سازگارگستر آرتا سبلان ادامه داد: این محصول ویژگی‌هایی همچون سبکی، قابلیت اتصال آسان و ضربه‌پذیری را داراست که آن را برای کاربری خانگی و صنعتی بسیار مناسب می‌کند.

او افزود: اختراع بعدی این مجموعه در ۶ ماه اخیر دستگاه توزیع‌کننده محلول شیشه‌شور است که یک اختراع محیط‌ زیستی در حوزه پاک‌کننده‌ها است و بکارگیری هر دستگاه می‌تواند از ورود ۲۰ هزار بطری پلاستیکی به طبیعت جلوگیری کند.

رضایی افشار گفت: این دستگاه جایگزین خرید بطری‌های محلول شیشه‌شور خودرو است که به صورت یک جایگاه توزیع طراحی شده و در محل نصب، آب و محلول شیمیایی را ترکیب کرده و محلول شیشه ‌شور با کیفیت بالا را از طریق نازل خود در اختیار مصرف کننده قرار می‌ دهد و علاوه بر راحتی ، کیفیت بالای محصول و حفظ محیط‌ زیست می‌تواند تا ۵۰ درصد کاهش هزینه را برای خریداران این محصول در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه محقق اردبیلی ثبت اختراع حفظ محیط زیست رضایی افشار آرتا سبلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست و مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه جمعی از مسئولان ضمن بازدید از امکانات و بخش‌های مختلف اداری واحد رامسر در جلسه هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی شرکت کرد.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت حضور مجموعه حراست در واحد‌های دانشگاهی اظهار کرد: یکی از وظایف جدی مجموعه حراست صیانت و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی واحد‌هاست تا مدیر آن مجموعه بتواند با خیال راحت فعالیت‌های توسعه‌ای و پیشرفتی انجام دهد.

فرهنگ، هدف اصلی دانشگاه را تربیت نیروی متخصص و متعهد برای کشور دانست و عنوان کرد: در دانشگاه دو هدف عمده و چند هدف فرعی تعریف شده و در زمینه‌های تخصصی موضوع تولید علم و پژوهش و در حوزه تعهد هم مسئله رفتار و کردار انسانی است که در یک شخصیت باید متبلور شود.

وی افزود: نباید به دانشگاه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی و به دانشجو به‌عنوان‌ یک مشتری نگاه کرد و نگاه مشتری‌مداری و درآمدزایی نگاه خوبی نیست.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یک استاد و یک هیئت علمی می‌تواند نظام دانشی را در یک دانشگاه متحول کند، ادامه داد: هدف برای یک‌ مجموعه بسیار مهم است و اگر این هدف برای هرکدام از ارکان مجموعه به درستی تعریف شود ساختار درستی هم متناسب با همان هدف طراحی خواهد شد.

فرهنگ متذکر شد: تولید دانش، تحقیق، پژوهش، انجام طرح پژوهشی و چاپ مقاله توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه به‌عنوان اهداف فرعی در دانشگاه تعریف می‌شوند که در نهایت منجر به دانش‌افزایی در جامعه خواهد شد و هرچه به سمت تولید دانش کاربردی حرکت کنیم آن دانش را تبدیل به سرمایه خواهیم کرد.

همت محمدنژاد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر هم با ارائه گزارشی از این واحد دانشگاهی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به تشریح استراتژی‌ها و اهداف تدوین شده در آینده از قبیل افزایش تعداد دانشجو، توسعه و گسترش مدارس سما در مقاطع مختلف تحصیلی، تکمیل پروژه سوله ورزشی و احداث کمپ ورزشی و احداث مهمانسرا پرداخت.

دکتر فرهنگ با حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های امام و شهدا تجدیدپیمان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه