Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@20:48:18 GMT

در انتظار گیشه‌ای گرم برای تابستان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۰۶۲۲

در انتظار گیشه‌ای گرم برای تابستان

حدود 17 ماه از شیوع کرونا در ایران می‌گذرد. در این مدت جامعه از هر‌گونه تجمع و دورهمی منع شده‌ است. حال با ظهور واکسن کرونا، مردم با اعتماد بیشتر به سوی مراکزی که بیش از این به آنها مراجعه می‌کردند جذب خواهند شد. یکی از این مراکز با توجه به الزام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سینماست.

 در سالن‌های سینما فاصله‌گذاری رعایت می‌شود، نظارت جدی روی استفاده از ماسک وجود دارد و تهویه هوا بخوبی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال سینما رفتن انگیزه می‌خواهد و این اکران فیلم‌های خوب است که مخاطب را برای آمدن به سینما ترغیب می‌کند.
باید فیلم‌هایی با پتانسیل جذب مخاطب اکران شود. شورای صنفی نمایش طی یک ماه و نیم گذشته تلاش کرد تا در رایزنی با تهیه‌کنندگان مختلف، رضایت صاحبان فیلم‌های پرکشش و جذاب را برای اکران فیلم‌شان جلب کند. با توجه به این که کف اغلب این فیلم‌ها بیش از 6 میلیارد بیمه دارد و پیش‌بینی می‌شود در وضعیت عادی هر کدام از این آثار بیش از 25 تا 30 میلیارد فروش داشته باشند، در چنین شرایطی تن دادن به اکران ریسکی بزرگ بود.
معاونت سینمایی با قبول حمایت‌های مالی پذیرفت تا حدی این ریسک را جبران کند.
از سوی دیگر طی 10 روز گذشته زمزمه‌هایی امیدوارکننده هم از گیشه به گوش می‌رسد. در این 10 روز تعداد کسانی که به سینما می‌رفتند افزایش پیدا کرده تا حدی که بسیاری از سالن‌های سینما با استقبال دو برابری رو‌به‌رو شده‌اند که البته هنوز با آمار مطلوب فاصله داریم.
طبیعتاً هر چه جریان واکسیناسیون شتاب بیشتری بگیرد، سالن‌های سینما به روزهای پررونق نزدیکتر خواهد شد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد می‌توان امیدوار بود اکران فیلم «دینامیت» مسعود اطیابی به جذب مخاطب کمک کند و تجربه‌های موفق برای اکران در دوران کرونا و در اکران تابستان رقم بخورد. طبق جلسه‌ روز گذشته شورای صنفی نمایش قرار است فیلم سینمایی «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان طی روزهای آینده به چرخه اکران اضافه شود.
با برنامه‌ریزی درست اکران و اضافه شدن فیلم‌های پرکشش انتظار این است برای مردم این جذابیت به‌وجود بیاید که با حفظ پروتکل‌های بهداشتی به سینما بروند و فیلم ببینند. اگر شرایط مثل یک ماه گذشته عادی باشد باید امیدوار بود نمایش این فیلم‌ها تماشاگران را جذب سینما کند.
با توجه به باز و بسته شدن‌های مداوم سینما طی یک سال و نیم گذشته، سینما در شرایط امروز بیش از هر زمان دیگری به کمک رادیو و تلویزیون و مراکز اطلاع‌رسانی در عرصه اکران نیاز دارد.


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، با اضافه شدن فیلم «مست عشق» به چرخه اکران، سینماهای این موسسه در ۲ روز پایانی هفته گذشته ۱۸ هزار مخاطب را جلب کردند که در روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه سینماهای ملت و باغ کتاب رکورد پرمخاطب ترین روز سال را برای خود ثبت کردند.

«پردیس سینما گالری ملت» با ۴۳ درصد ضریب اشغال صندلی که قریب به ۷ هزار مخاطب را به خود اختصاص داده است که بیشترین آمار استقبال آن مربوط به فیلم‌های «مست عشق»، «تمساح خونی»، «بی بدن» بوده است.

«پردیس سینمایی باغ کتاب» که از بهمن ماه سال گذشته پس از چهار سال وقفه، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است، در ۲ روز پایانی هفته گذشته با نزدیک به ۵ هزار مخاطب، بیشترین سهم از فروش فیلم «مست عشق» را داشته است.

«پردیس سینمایی راگا» نیز از پرمخاطب‌ترین سینماهای جنوب شهر تهران، با یک سالن مدرن و ۲ سالن ممتاز، در این ۲ روز با بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال صندلی، بیش از ۳ هزار نفر را به سینما کشانده است.

در پردیس‌های سینمایی «تماشا» و «رازی» نیز «مست عشق»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «بی بدن» پرمخاطب‌ترین‌های این ۲ سینما بوده اند و هر کدام از سینماها به ترتیب تعداد ۱۸۰۰ و ۱۰۰۰ مخاطب را در ۲ روز پایانی هفته گذشته ثبت کرده اند.

موسسه تصویر شهر از موسسه های زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که مدیریت پنج پردیس سینمایی را برعهده دارد که پردیس سینما گالری ملت با ۱۲ سالن نمایش، پردیس سینمایی باغ کتاب با ۱۱ سالن نمایش، سینماهای راگا و تماشا در منطقه شهرری و یافت آباد هر کدام با سه سالن نمایش و پردیس سینمایی رازی در میدان رازی با ۲ سالن نمایش میزبان شهروندان و علاقه‌مندان به سینما است.

کد خبر 6090010

دیگر خبرها

  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست