Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سردار سید جعفر حسینی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز، در جمع اصحاب رسانه، ضمن تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به اهمیت و ضرورت فرهنگسازی در راستای مقابله با مواد مخدر در سنین پایین تر جامعه، گفت: امروز مواد مخدری مثل شیشه و گل در برخی اماکن همچون آرایشگاه‌ها رخنه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بسیاری از داروهای لاغری و تناسب اندام از شیشه درست شده و مردم پس از مصرف و عوارض آن متوجه می‌شوند؛ از این رو نیاز داریم آگهی در جامعه ارتقاء یابد.

حسینی با بیان اینکه ۱۵۰ معتاد متجاهر در البرز قرنطینه هستند، ادامه داد: این معتادان به زودی به مراکز اصلی برای تکمیل ترک اعتیاد پس از شناسایی بیماری هایی از قبیل ایدز، کرونا منتقل می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز در خصوص والدین معتاد نیز، گفت: بهزیستی مسؤولیت کودکان والدین معتاد را عهده گرفته تا زمانی که والدین بهبودی کامل را کسب کنند، می‌توانند فرزندان خود را از بهزیستی تحویل بگیرند.

این مقام مسؤول افزود: اکنون ۱۴۱ کانون در آموزش و پرورش وجود دارد که با همکاری شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر باعنوان «یاریگران زندگی» هستند و به افرادی که سالم و توانمند هستند و در دام اعتیاد گرفتار شدند، می پردازد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز ادامه داد: در سال گذشته ۲۱ تن مواد مخدر در البرز کشف شد.

حسینی در زمینه کمپ ماده ۱۶ بیان داشت: ۲ مرکز برای بانوان ۱۵۰ نفر و آقایون ۵۰۰ نفر به همت استانداری البرز راه اندازی شده و از اوایل هفته آینده پذیرش مددجویان را داریم .

وی افزود: کارهای اداری مربوط به مجموعه ای جدید با عنوان «شهر پاک» در چهار فاز به متراژ ۱۰۵ هزار مترمربع در نزدیکی بهشت علی(ع) انجام شده و با تامین آب و گرفتن تاییدیه های لازم به زودی احداث می‌شود و بیش از ۱۲۰میلیارد تومان هم اکنون برآورد هزینه انجام شده است.

حسینی در خصوص فازهای اجرایی" شهر پاک " ادامه داد: فاز اول با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ نفر برای ماده ۱۶ اختصاص دارد که در زمان کرونا تنها این محل برای ۲ هزار و۵۰۰ نفر برنامه ریزی شد، فاز دوم برای ماده ۱۵ اختصاص یافته برای حمایت های درمانی و بهداشتی، در فاز سوم برنامه ریزی شده تا شهرک صنعتی راه اندازی شود.

وی یاد آور شد: بنابراین معتادانی که به جامعه برگشتند می توانند در زمینه حرفه ای آموزش ببینند و نوآوری و خلاقیت ایشان در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شود و فاز چهارم شامل مجتمع هایی برای اسکان افراد فعال در شهرک های صنعتی می باشد.

وی در خصوص اعتبارات دریافتی برای کمپ ماده ۱۶ بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ۴میلیارد تومان و استاندار البرز نیز مبلغی را برای راه اندازی ۲ کمپ ماده ۱۶ هزینه کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مواد مخدر ارایشگاه زنانه مرکز مواد فروشی مبارزه با مواد مخدر ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک

 عبدالغفور حوت گفت: در جلسه شورای مواد مخدر شهرستان دستورات ویژه دراین‌خصوص داده شده است و در جلسات متعدد معتمدین خواستار معرفی محرمانه فروشندگان مواد مخدرشیم.

  فرماندار کنارک همکاری مردم را در شناسایی افراد فروشنده مهم و مؤثر دانست وگفت: از مردم بومی شهرستان می‌خواهیم اگر موردی از خریدوفروش مواد مخدر و مشروبات الکی را مشاهده کردند به‌صورت کاملاً محرمانه به فرمانداری اعلام کنند. تا زمانی که مردم با ما و نیروهای انتظامی همکاری نکنند نمی‌توان این موضوعات را به‌راحتی حل کرد.
 
 وی با اشاره به اینکه ۱۳ ضایعاتی در کنارک پلمب شدند، خاطرنشان کرد: اگر کارهای فرهنگی در این مناطق به‌درستی انجام شود کمتر شاهد این‌گونه رفتارها در جامعه خواهیم بود.
 
 حوت عنوان کرد: همچنین چندین بار با شوراها و ائمه جمعه نیز در این زمینه با ما همکاری می‌کنند و در خطبه‌های نمازهای جماعت به این موضوع اشاره و تأکید می‌شود ما نیز درحال تلاش هستیم تا تدابیر لازم صورت گیرد.

 وی در پایان گفت: ما به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم هستیم و در تلاشیم تا تدابیر لازم صورت گیرد؛ اما همچنان به همکاری مردم نیازمندیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه