Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد پیشرفت ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی خارج از اروپا مخصوصا یوان دیجیتال نقش یورو را در جهان به خطر می‌اندازد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد پیشرفت سریع چین در راه اندازی یک یوان دیجیتال تهدیدی برای حفظ نقش بین المللی یورو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 رئیس بانک مرکزی فرانسه از سیاست گذاران اروپا خواسته اقدام مشابه سریعی انجام دهند و در مورد راه حل های پرداخت نوآوری داشته باشند، در غیر این صورت باید از بین رفتن حاکمیت پولی اروپا را تماشا کنند.

 فرانسیس ویلروی، یکی از اعضای شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا با اشاره به کاهش استفاده از پول نقد و افزایش سرمایه های مجازی گفت:«پیشرفت ارزهای دیجیتال بانکهای مرکزی خارج از اروپا مخصوصا یوان دیجیتال کنترل بانک مرکزی اروپا یر پرداخت‌ها را به چالش می‌کشد».

یوان دیجیتال چین در بیش از 3000 خودپرداز در پکن قابل دسترس شدیوان دیجیتال چین باعث سقوط دلار آمریکا نمی‌شود

 وی ادامه داد:«این خطر وجود دارد که اروپا شتاب خود در تقویت نقش بین المللی یورو و حفظ آن را از دست بدهد. چالشی که در اینجا با آن مواجه هستیم یک نگرانی ژئوپلیتیکی هم هست».

 طرح چین برای ایجاد یک مدل دیجیتال از یوان باعث نگرانی سایر بانک‌های مرکزی شده است به طوری که دولت آمریکا هم در حال بررسی تهدید یوان دیجیتال برای دلار است. بانک مرکزی چین تلاش کرده با اعلام اینکه تصمیمی برای جایگزینی سایر ارزها ندارد و از یوان دیجیتال در داخل استفاده خواهد کرد، این نگرانی‌ها را کاهش دهد.

 بانک مرکزی اروپا از جمله بانک هایی که سریعترین اقدامات را در راه اندازی ارز دیجیتال خود در پیش گرفته و در حال بررسی آزمایش عملی آن تا ماه جولای است. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرده این پروژه احتمالاً 4 سال طول می کشد.

 انتهای پیام/80

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک مرکزی اروپا یوان دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه

عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علین امروز بیانیه ۱۵۰ نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، بیانیه 150 نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیبت‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستم‌دیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به 7 دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت‌خواه و نوع‌دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ ۲ - ۲ رئال مادرید/ تساوی در تکراری‌ترین جدال لیگ قهرمانان اروپا
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی