Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@06:21:38 GMT

درخواست گوترش از آمریکا برای لغو تحریم‌های ایران

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۰۷۹۱

درخواست گوترش از آمریکا برای لغو تحریم‌های ایران

دبیرکل سازمان ملل در یازدهمین گزارش خود در مورد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، بازگشت آمریکا به برجام را اقدامی مناسب خواند و از واشنگتن خواست تحریم‌ها علیه ایران را لغو و معافیت‌ها را تمدید کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «آنتونیو گوترش» در این گزارش که در آستانه نشست ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) شورای امنیت منتشر شده است، اظهار داشت: «نسبت به تعاملات دیپلماتیک اخیر که از آوریل ۲۰۲۱ و در مورد کمیسیون مشترک در مورد این توافق برجسته انجام می‌شود، دلگرمم زیرا فرصتی را برای ایران و آمریکا فراهم می‌کند تا به اجرای کامل و مؤثر برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) بازگردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل سازمان ملل همچنین تصریح کرد: «از ایالات متحده درخواست می‌کنم تحریم‌های مندرج در این طرح را لغو و معافیت‌ها در رابطه با تجارت نفت با جمهوری اسلامی ایران و پروژه‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در چارچوب برجام را تمدید کند».   گوترش در ادامه افزود: «این مراحل برای تسهیل اجرای کامل و صحیح برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) مورد نیاز است تا مردم ایران از منافع ملموس برجام اطمینان حاصل پیدا کنند».   دبیرکل سازمان ملل با اشاره به طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» در واکنش به اقدام ایالات متحده آمریکا و کاهش تعهدات هسته‌ای و همچنین نصب سانتریفیوژهای جدید برای غنی سازی اورانیوم، گزارش داد که ایران سطح غنی سازی را به ۶۰ درصد رسانده است.   در این گزارش به فعالیت‌های بازدارندگی ایران و پرتاب ماهواره با همکاری روسیه نیز اشاره شده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، برنی سندرز عضو مجلس سنای امریکا با ارائه طرحی، خواستار توقف کمک نظامی امریکا به رژیم صهیونیستی شده است. وی هنگام ارائه این طرح گفت: با توجه به این واقعیت که اکثریت مردم آمریکا اکنون می خواهند کمک مالی به ماشین جنگی نتانیاهو متوقف شود تصویب چنین کمکی غیرقابل درک است. به ویژه در زمانی که دولت اسراییل به وضوح این قانون را زیر پا گذاشته ، اعطای کمک مالی برای کشتار مردم غزه تصمیمی افتضاح است. آقای رییس جمهور من واقعا نمی فهمم تخریب دانشگاه، خانه، زیرساختها و مراکز بهداشتی و آموزشی چه فایده نظامی دارد؟!
وی افزود: به خصوص زمانی که شاهدیم بسیاری از مردم آمریکا حتی قادر به پرداخت اجاره مسکن، قبوض ماهانه و هزینه های درمانی و تحصیلی شان نیستند، این کمک های چند میلیارد دلاری چه معنی دارد؟!
این سناتور آمریکایی خواستار از سرگیری کمک مالی آمریکا به آنروا آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی شد.

در این حال فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل از اینکه حامیان مالی آنورا از حمله امریکا حاضر به از سرگیری کمک‌های خود نیستند ابراز نگرانی کردو گفت: تاکنون در حمله مستقیم اسراییل به غزه، ۱۸۰ کارمند آنروا کشته و ۱۶۰ ساختمان این آژانس کاملا ویران شده است. ما درباره پیامد‌های احتمال حمله گسترده اسراییل به رفح هم عمیقا نگران هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
برنی سندرز - سناتور آمریکایی
فیلیپ لازارینی - رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم