Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در نشست با اعضا و نمایندگان حوزه‌های مختلف دانشگاه در راستای برگزاری آزمون پایانی جامع از اهمیت و جایگاه کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان سخن گفت و اظهار کرد: کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان با توجه به نقش مأموریتی این دانشگاه به منظور تربیت نیروی انسانی کارآمد و توانمندسازی افراد، متناسب با ارزش‌های اسلامی و نیاز جامعه برای ورود به عرصه تعلیم و تربیت کشور، مهم‌ترین دغدغه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سنجش و ارزیابی صحیح و مطلوب افراد علاقمند و خواهان فعالیت در آموزش و پرورش را در حیطه‌های مختلف دانش، نگرش و مهارت لازم و ضروری خواند و با اشاره به برگزاری آزمون پایانی جامع برای ارزیابی افراد در هر یک از حیطه‌های ذکر شده، تصریح کرد: این ارزیابی زمانی اثر بخش و پایدار است که مجموعه سؤالات هر آزمون بر اساس معیار‌های صحیح علمی و استاندارد، تهیه شده باشد.

این مقام مسؤول، تلاش و کوشش مجموعه حوزه ستاد دانشگاه، خصوصاً مرکز سنجش را در راستای طراحی سؤالات آزمون پایانی جامع در خور تقدیر دانست و اظهار داشت: بهره مندی و استفاده این مرکز از استادان مجرب و متخصصان فن به منظور تهیه و تنظیم سؤالات آزمون پایانی برابر با رعایت همه حیطه‌های شناختی با همت و تلاشی مستمر، در حال انجام است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، خطاب به افراد حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان مهد‌های کودک و خرید خدمات آموزشی فعال در آموزش و پرورش، تلاش برای جذب، پرورش، نگهداشت و به کارگیری نیرو‌های زبده و کاردان در آموزش و پرورش به منظور تربیت نسل آتی کشور را ضروری اعلام و افزود: برگزاری آزمون پایانی جامع، آخرین گام به منظور اندازه گیری سطح مهارت افراد متقاضی ورود به نظام آموزشی و پرورشی کشور است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، از منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش به عنوان عمده‌ترین دارایی بهبود کیفیت و بهره وری سیستم یاد و تاکید کرد: ارزیابی، به عنوان فرآیند سنجش و اندازه گیری، ارزش گذاری و قضاوت در خصوص عملکرد افراد در طول خدمت به منظور تطبیق عملکرد نیروی انسانی خلاق و پویا با اهداف پیش رو، لازم و ضروری است.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، ۲ عنوان درس تخصصی هر رشته به تفکیک و یک عنوان درس مشترک اخلاق حرفه‌ای در همه رشته‌ها را مقیاس سنجش و تعیین صلاحیت افراد در آزمون پایانی جامع سال جاری اعلام کرد.

او بهره مندی از سیستم نرم افزاری جدید توسط مرکز هوشمندسازی دانشگاه را عامل مهم تسهیل و تضمین کننده آزمون پایانی جامع دانست و تصریح کرد: این مرکز در ماه جاری نسبت به طراحی و راه اندازی سیستم نرم افزاری جدید برای برگزاری آزمون‌های دانشگاه، اقدام نماید.

کچوئیان پس از بحث و تبادل نظر با اعضای حاضر در نشست، روز جمعه، پنجم شهریور ماه را زمان پایان آزمون‌های پودمان دوم آموزشی مشمولان قانون تعیین تکلیف در دانشگاه فرهنگیان اعلام و تاکید کرد: استان‌ها موظف هستند بر اساس تجربیات گذشته نسبت به برگزاری آزمون دروس غیر متمرکز مشخص شده توسط معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تا زمان مقرر، اهتمام ورزند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، همچنین با تاکید بر جایگاه خاص سنجش و ارزیابی در برنامه‌های آموزشی، کلیه فعالیت‌ها و فرآیند‌های آموزشی نیرو‌های علاقمند به شغل شریف معلمی را به منظور تثبیت وضعیت آن‌ها در نظام تعلیم و تربیت، متاثر از آزمون پایانی جامع سال جاری دانست و با اعلام خبر زمان برگزاری این آزمون گفت: جمعه ۱۲ شهریور، زمان برگزاری آزمون پایانی جامع مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش است.

کچوئیان تاکید کرد: طی روز‌های آتی، خبر‌ها و جزئیات بیشتر در خصوص آزمون و نحوه و چگونگی برگزاری آن به اطلاع عموم مشمولان خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش تربیت معلم ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند

آزمون اختصاصی فرهنگیان امسال برای نخستین بار همزمان با آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی پنج گانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون اختصاصی فرهنگیان برای نخستین بار امروز در کنار آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی دیگر برگزار می‌شود.

در آزمون اختصاصی فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دفترچه سوالات کنکور فرهنگیان در قالب یک دفترچه ویژه آزمون اختصاصی تربیت معلم است. آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان، زیرگروه ندارد و در سال ۱۴۰۳ پذیرش دانشجو معلم همانند آزمون سراسری بر مبنای گروه آزمایشی انجام می‌شود.

این آزمون دو مرحله‌ای است و شامل یک بخش آزمون کتبی و یک بخش ارزیابی تکمیلی می‌شود.

به این معنا که افراد در صورت قبولی در آزمون کتبی برای ارزیابی تکمیلی، انجام مصاحبه، انجام گزینش و احراز صلاحیت اشتغال در حرفه معلمی به صورت چند برابر ظرفیت فراخوانده می‌شوند و در صورت قبولی در این ارزیابی تکمیلی می‌توانند برای معلم شدن به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی راه یابند.

داوطلبان می‌توانند یکی از پنج رشته تجربی، ریاضی، انسانی، هنر یا زبان را برای شرکت در کنکور تربیت معلم انتخاب کنند.

کنکور کتبی تربیت معلم نیز خود شامل دو بخش می‌شود که یک بخش آن معطوف به سوالات چهارگزینه‌ای علمی درباره دروس یکی از پنج رشته انتخابی داوطلب می‌شود و بخش دیگر معطوف به سوالات چهارگزینه‌ای با دو عنوان «هوش و استعداد معلمی» و «تعلیم و تربیت اسلامی» در راستای ارزیابی شایستگی‌های معلمی داوطلب می‌شود.

ضرایب دروس رشته‌های مختلف اعم از ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در کنکور «تربیت معلم» همانند ضرایب دروس این رشته‌ها در کنکور سراسری است اما ضرایب مواد امتحانی ویژه دفترچه آزمون اختصاصی تربیت معلم متفاوت است و «هوش و استعداد معلمی» با ضریب ۳، «تعلیم و تربیت اسلامی» با ضریب ۲ در نظر گرفته شده است.

سازمان سنجش آموزش کشور باید حداکثر ۳۰ روز کاری پس از برگزاری آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان، به میزان چند برابر ظرفیت رشته محل‌های اعلامی، داوطلبان را جهت بررسی ارزیابی شایستگی معلمی به وزارت آموزش و پرورش معرفی کند.

سهم سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ تربیت معلم نیز همانند کنکور سراسری، ۵۰ درصد و سهم مصاحبه و ارزیابی شایستگی معلمی داوطلبان ۲۵ درصد است، بنابراین آزمون کتبی کنکور تربیت معلم سهمی ۲۵ درصدی دارد.

کد خبر 747741

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز/پایان «ارزیابی تکمیلی»؛ آخر اردیبهشت‌
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز