Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی شهردار قم گفت: امروز در شرایطی هستیم که علاوه بر ساماندهی مباحث مالی و انضباط مالی، پروژه‌های شهری قم متوقف نیست و توانستیم بخشی از عقب‌افتادگی گذشته را نیز جبران کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن نصیری با اشاره به تلاش‌های مدیران شهری در زمینه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های توسعه‌ای شهر قم اظهار داشت: در چند سال گذشته با توجه به حاکم شدن شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها و پروژه‌های بسیار محدود و عملاً می‌توان گفت در مقایسه با گذشته بسیار ناچیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این شرایط تلاش همکاران بر برنامه‌ریزی و یافتن راه‌های جایگزین برای پیشبرد پروژه‌ها متمرکز بوده است، عنوان کرد: امروز در شرایطی هستیم که علاوه بر ساماندهی مباحث مالی و انضباط مالی، پروژه‌های شهری ما متوقف نیست.

مشاور عالی شهردار قم خاطرنشان کرد: اگر پروژه‌های شهری در بخش عمران، خدمات و امور جاری شهرداری قم را با کلان‌شهرهای دیگر مقایسه کنیم، خوشبختانه نه‌تنها عقب نبودیم بلکه توانستیم بخشی از عقب‌افتادگی گذشته را نیز جبران کنیم.

وی ایجاد انضباط مالی در شهرداری قم را در سال‌های گذشته موردتوجه قرار داد و افزود: امروز در وضعیتی هستیم که هم انضباط مالی به سرانجام رسیده، هم پرداخت و تسویه دیون به مرحله خوبی رسیده و هم پروژه‌های بزرگ عمرانی تأمین مالی شده و به اجرا در آمده است.

نصیری ادامه داد: اگر مدیریت درستی نشده بود؛ دیونی که ۶ سال پیش، دو هزار میلیارد تومان بود و برخی از این دیون با سود تا ۳۵ درصد حساب می‌شد، هزینه تأمین مالی سالیانه بسیاری سنگینی برای شهرداری به دنبال داشت که عملاً جلوی هرگونه کار زیربنایی و بلکه کار اجرایی معمول شهرداری را می‌گرفت.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه در چند سال گذشته با حمایت‌ها و همراهی شهروندان، مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر، ساماندهی خوبی درزمینه مباحث مالی صورت گرفته است، گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم که پروژه‌هایی که در چند سال اخیر انجام‌شده پیمانکاران طراز اول پای‌کار بوده و این پروژه‌ها نیز با رعایت استانداردها و در بازده زمانی تعریف‌شده انجام‌شده است.

مشاور عالی شهردار قم با اشاره به رشد پلکانی بودجه شهرداری یادآور شد: وقتی می‌بینیم بودجه شهرداری به‌صورت پلکانی و قابل‌توجهی افزایش‌یافته، ناشی از اقداماتی است که با مدیریت شهردار و برنامه‌ریزی منسجم و تلاش خالصانه همکاران شهرداری و شورای اسلامی شهر قم اتفاق افتاده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری قم انضباط مالی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها اجرا شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعاً کام مردم را شیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته با وجود نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی مؤثر در این حوزه انجام نشده بود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

خلجی ادامه داد: در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها است، گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

خلجی افزود: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرهای استان، گفت: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

خلجی با اشاره عملکرد شورای شهر زنجان، افزود: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

کد خبر 6094383

دیگر خبرها

  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟