Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان فرهنگی مساجد با دعوت از منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس برای حضور در محله های مختلف شهر، ضمن بیان مشکلات و چالش های محلات، به ارائه راهکارهای رفع آن پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، محوریت شورا در نظام اسلامی بر مبنای پرهیز از تمرکز قدرت و روی آوردن به مشارکت اجتماعی است  و شوراهای شهر می توانند تضمین کننده منافع شهروندان باشند و نقش مهمی در بهبود عملکرد شهری ایفا نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شورای شهر به عنوان نماد مشارکت مردم در اداره شهر با مشارکت دادن مردم مومن و متخصص، زمینه رشد و شکوفایی شهر‌ها را فراهم می‌آورند.

 

انتخاب شهردار، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌ها در حوزه شهری، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح های مصوب در امور شهرداری، همکاری با مسئولان اجرایی، نهادها و سازمان ها و برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از مهمترین وظایف شوراهاست.

 

داشتن برنامه جامع برای حل مشکلات شهری و ایجاد زیرساخت و ریل گذاری مناسب مسیر پیشرفت از مهم‌ترین دغدغه های فعالان فرهنگی مساجد شهر بندرعباس است و از همین رو نیز این افراد با دعوت از منتخبان شورای ششم زمینه را برای آشنا نمودن آنها با مشکلات، نارسایی ها و چالش های محلات، ارائه راهکارهای سازنده و کارشناسی شده و همچنین شنیدن برنامه های منتخبان است.

 

مسجد امام رضا(ع) کوی ملت یکی از مساجدی است که با پیگیری معتمدین محله به ویژه جوانان مطالبه گر همزمان میزبان هشت نفر از راه یافتگان به ششمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس بود از این رو با الیاس زارع یکی از فعالان این مسجد به گفتگو نشسته ایم که با هم مرور خواهیم کرد.

 

 

زارع از فعالان فرهنگی مسجد امام رضا(ع) کوی ملت با اشاره به جایگاه و اهمیت شورا و مشورت در دین مبین اسلام، گفت: وجود آیات و روایات در زمینه اهمیت مشورت کردن بیانگر جایگاه ارزشمند و مهم شورا و مشورت در دین اسلام است.

 

وی با اشاره به اینکه در اهمیت شور و مشورت در اسلام همین بس که سوره‌ای در قرآن به نام «شوری» نامگذاری شده است، افزود: شورا به عنوان شیوه‌ای قابل اجرا در مدیریت سیاسی جامعه اسلامی پذیرفته شده است.

 

این فعال فرهنگی مسجد امام رضا(ع) کوی ملت در ادامه به تشریح ویژگی های شورای فعال پرداخت و عنوان کرد: ایمان و تقوا، داراي روحيه كار جمعي و تشكيلاتي، مشاوره پذيری، مسووليت اجتماعي بالا و تخصص و اطلاعات کافی ازجمله این ویژگی هاست.

 

وی در ادامه به کارکردهای متنوع مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد در صدر اسلام دارای کارکردهای زیادی ازجمله عبادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... بود که به برکت انقلاب و روی کارآمدن نظام جمهوری اسلامی امروزه کارکردهای مساجد دوباره احیا شده است.

 

 

زارع نقش مساجد در هدایت آحاد مردم به سمت مشارکت در فعالیت های اجتماعی سیاسی از جمله انتخابات را موثر دانست و خاطرنشان کرد: مساجد پس از انتخاب افراد به ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای برنامه هستند و با دعوت از منتخبان به تبیین مشکلات، نارسایی ها و چالش های فراروی محلات شهری و روستاها می پردازند.

 

وی آگاه کردن اعضای شورا به مشکلات و نیازهای مهم و ضروری یکی از دغدغه های مساجد به ویژه در حوزه شهری است، افزود: عضویی که از نزدیک با مشکلات محلات مختلف آشنایی داشته باشد بهتر می تواند در تصمیم گیری های مدیریت شهری نقش آفرین باشد.

 

این فعال فرهنگی اجتماعی عنوان کرد: دعوت از اعضای شورا در طی این چهار سال توسط مساجد ادامه خواهد داشت و اعضا با حضور در مساجد محلات باید عملکرد خود را در رفع مشکلات و چالش های حوزه شهری تبیین کنند.

 

 

هفته گذشته هشت نفر از منتخبان ششمین دوره شورای شهر بندرعباس که همگی تربیت شده مساجد هستند به دعوت فعالان فرهنگی مسجد در مسجد امام رضا(ع) کوی ملت حاضر شدند و پس از شنیدن سخنان مردم و آشنایی با مشکلات و نارسایی ها به بیان برنامه های خود جهت رفع آن اقدام کردند.  

 

مساجد ابوالفضل(ع) محله طلابند، امام زین العابدین(ع) محله نایبند جنوبی، مسجد ابوالفضل(ع) محله قریشی های نخل ناخدا، صاحب الزمان(عج) شهرک توحید و امام حسن عسکری(ع) نایبند شمالی نیز طی هفته جاری میزبان جمعی از منتخبان ششمین دوره شورای شهر بندرعباس بودند.

 

 

 

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: منتخبان ششمین دوره شورای شهر دعوت بندرعباس مساجد منتخبان ششمین دوره شورای مسجد امام رضا ع فعالان فرهنگی شهر بندرعباس نارسایی ها شورای شهر کوی ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، نشست تخصصی گردشگری مقاومت خوزستان و معرفی آن در سراسر کشور باحضور مسئولان کشوری و استانی در اهواز برگزار شد.

علی اصغر شالبافان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست گفت: ظرفیت‌های گردشگری مقاومت استان خوزستان و راهکار‌های تولید محصولات این نوع گردشگری در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.


وی افزود: در این نشست همچنین شبکه سازی بین ذینفعان و نحوه پیگیری راهکار‌های گردشگری مقاومت و گسترش آن بررسی شد.


سردار میرعبدالرضا حاجتی، مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: امیدواریم بتوانیم علاوه بر اعزام گردشگری از استان خوزستان به استان‌های همجوار و کشور‌های همسایه ازجمله لبنان و سوریه که در آنها جنگ اتفاق افتاد، گردشگران داخلی و خارجی پذیرش کنیم.


وی افزود: تلاش داریم در حوزه دفاع مقدس و به ویژه گردشگری مقاومت، گام‌های موثر و خوبی برداریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم