Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کوبا، سند فراخوان این نهاد بین المللی با هشدار  در برابر تهدیدهای جهانی متعدد اقتصادی، بوم شناسی و اکولوژیکی، بهداشتی، غذایی و ... مردم کره زمین را به ایفای مسئولیتی همگانی برای مقابله با وخاومت روزافزون شرایط طبیعی و نحوه زندگی بر روی زمین فرامی خواند.

از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی سازمان ملل با هشدار مکرر درباره آثار زیان‌بار اقتصادی ناشی از همه گیری کووید۱۹، پیش بینی کرد درصورتی که نسبت به سرمایه گذاری راهبردی در زمینه اقتصادی، اجتماعی و تاب آوری اقلیمی برای بهبود پایدار و مقاوم اقتصاد جهانی اقدام نشود، این اثرات مخرب برای چندین سال باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس فراخوان سازمان ملل، در سال ۲۰۲۰ اقتصاد جهانی حدود ۴.۳ درصد یعنی نزدیک به ۲.۵ برابر شاخص بحران اقتصادی ۲۰۰۸ سقوط کرد. به طوری که بهبود ۴.۷ درصدی پیش بینی شده برای سال ۲۰۲۱ به زحمت می تواند خسارت های سال گذشته را جبران کند.

سازمان ملل خاطرنشان کرد که بهبود پایدار اقتصادی پس از همه گیری، نه تنها به اقدامات پیش برنده و تدابیر واکسنی بستگی دارد، بلکه به کیفیت و اثربخشی این اقدامات به منظور افزایش مقاومت در برابر بحران های آتی وابسته است.

این نهاد بین المللی همچنین تاکید کرد که جهان با بدترین بحران اقتصادی و بهداشتی در ۹۰ سال اخیر روبرو شده که تصمیمات امروز ما شرایط آینده را تعیین خواهد کرد. به همین خاطر از طرح سرمایه گذاری پایدار و فراگیر تحت هدایت سیستم چندجانبه اثربخش و ثابت دافع کرد.

فراخوانی امروز با وخیم تر شدن شرایط اقتصادی اقلیمی، ضرورت اتخاذ تدابیر فوری برای مهار فروپاشی عظیم اقتصادی اجتماعی در سطح جهانی را خاطرنشان می کند.

«امینه محمد»  قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد در همین رابطه تصریح کرد که بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر تحت فشار فقر شدید قرار گرفته اند، ۲۶۵ میلیون نفر دیگر نیز تا پایان سال با کمبود شدید غذا مواجه می شوند و ارزیابی می شود که ۴۰۰ میلیون جایگاه شغلی به ویژه با تاثیر نامتناسب بر روی زنان از دست بروند.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: این مقام سازمان ملل متحد ۶۰۰ میلیون دانش آموز و در خارج از مدارس به سر می برند که به احتمال قوی به مدارس بازنمی گردند. این مسئولیتی برای ماست که راهکارهای فوری و ماندگار برای این مسائل ارائه دهیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد هفته گذشته که برای شرکت در اجلاس شورای اروپا به بروکسل سفر کرده بود،  با اشاره به شکنندگی جوامع مختلف در برابر تهدیداتی نظیر همه گیری کرونا، تغییرات اقلیمی،  فضای مجازی و ... گفت تهدیدهای جهانی اهمیت همکاری های بین المللی را برجسته می کند.

برچسب‌ها کرونا سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی بحران اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی کرونا سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی بحران اقتصادی سازمان ملل متحد بحران اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند

سخنگویان سازمان ملل و آمریکا در پی کشف گورهای دسته جمعی در غزه خواستار تحقیقات درباره این گورهای دسته جمعی شدند.

به گزارش ایرنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج ‌شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا شفاف ‌سازی ای درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه دریافت کرده است، گفت: این موضوع به همتایان اسرائیلی ما مرتبط است. ما خواستار تحقیقات در این زمینه هستیم.

کربی با بیان اینکه به تعامل با اسرائیل در این زمینه ادامه می دهیم، گفت: عنوان کرد: ما خواستار دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه هستیم.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد نیز گفت که سازمان ملل خواستار تحقیقات بین المللی درباره کشف گورهای دسته جمعی در غزه است.

سخنگوی سازمان ملل درباره عملیات نظامی اسرائیل برای حمله زمینی به رفح نیز گفت: اگر اسرائیل در رفح عملیات نظامی انجام دهد، می توانیم تصور کنیم چه فاجعه‌ای رخ خواهد داد.

شبکه الجزیره قطر هفته گذشته گزارش داد مقامات فلسطینی یک گور دسته‌جمعی با ۱۸۰ جسد را داخل بیمارستان ناصر در خان یونس کشف کرده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان آمریکا نیز به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در این محل کشف شده است.

 دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه نیز  در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

 رسانه‌های فلسطینی پیش تر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

پیش تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش اسرائیل، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد