Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@20:44:07 GMT

شما هم مقصری آقای دایی!

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۱۸۲۹

شما هم مقصری آقای دایی!

به گزارش فرارو، روزنامه همشهری نوشت: «رسیدن کریستیانو رونالدو به رکورد گل‌های ملی علی دایی باعث شده طی چند روز گذشته نام و نشان شهریار فوتبال ایران بیش از هر زمان دیگری در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی مطرح شود. رسانه‌های جهانی به تمجید از دایی و دستاوردهایش مشغول‌اند، اما داخل کشور علاوه بر این موج، انتقاد‌های فراوانی هم از خانه‌نشینی علی دایی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین شغل دایی در فوتبال ایران سرمربیگری سایپا بوده، اما او در پی اختلافات عمیقش با مدیران وقت باشگاه، در فاصله ۲ هفته به پایان لیگ هجدهم برکنار شد و از آن زمان بیکار است. در مورد خانه‌نشینی دایی بعضا از عبارت «ممنوع‌الکاری» یاد می‌شود، اما از آنجا که این عبارت هیچ‌وقت در ایران صورت روشن و رسمی نداشته، در مورد صحت و سقمش نمی‌توان اظهار نظر کرد. به طور کلی گروهی عقیده دارند دایی بعد از حملاتی که به مدیران وقت سایپا انجام داد و حتی در مورد محصولات این کارخانه هم سخن گفت، اجازه کار در فوتبال ایران را نیافته است.

حتی اگر فرض ممنوع‌الکاری دایی را صحیح بدانیم و اتخاذکنندگان این تصمیم را بابت اتلاف یک سرمایه ملی شماتت کنیم، باز این چیزی از قصور شهریار کم نمی‌کند. حقیقت آن است که خود او هم در رخ‌دادن این انزوای ناخوشایند سهیم است. بسیاری عقیده دارند شان علی دایی، کوچ‌کردن تیم‌های بی‌هوادار تهرانی و ۹۰ دقیقه فریادزدن کنار خط طولی زمین نیست. او می‌تواند مناصب مدیریتی را در بالاترین سطح ممکن تجربه کند و مثل دوران بازی‌اش برای ایران افتخار و حتی دستاورد به وجود بیاورد. خیلی‌ها ردای ریاست در کنفدراسیون فوتبال آسیا را برازنده دایی می‌دانند. این درست که رسیدن به چنان جایگاهی یک فرمول پیچیده دارد و حتی محتاج همیاری دولتمردان است، اما خود دایی هم هرگز برای تصاحب چنین جایگاه‌هایی خیز برنداشته است. او خودش را به کلی از حوزه مدیریتی جدا می‌داند و حضورش در فوتبال را صرفا به محدوده فنی منحصر کرده؛ جایی که امروز برایش مشکلاتی به وجود آورده‌اند، اما حتی پیش از آن هم اجماع چشمگیری در مورد توانایی‌های شهریار وجود نداشت. دایی حتی حاضر نیست در انتخابات فدراسیون سهمی داشته باشد و حداقل به اندازه علی کریمی برای سپرده‌شدن کار فوتبال به فوتبالی‌ها تلاش کند.

صد البته انتخاب آدم‌ها محترم است و هر کسی مختار است در مورد خودش تصمیم بگیرد، اما کاش دایی که هم زبان بلد است و هم یک کاراکتر پرنفوذ بین‌المللی دارد، به جای هدایت راه‌آهن و سایپا و نفت تهران کمی هم حضور در فضا‌های مدیریتی را می‌آزمود. افسوس که او حتی حاضر نیست پیشنهاد مالک ایرانی اورتون را برای تجربه‌اندوزی در چنین عرصه‌ای بپذیرد. ظاهرا جذاب‌ترین بخش فوتبال برای علی دایی، انتخاب ترکیب ۱۱ نفره یک تیم، اعتراض به داوری و خوشحالی مشترک با بهزاد غلامپور است! سهم شما، اما بیش از اینهاست جناب شهریار! خودت هم کم در حق خودت ظلم نمی‌کنی.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: علی دایی کریستیانو رونالدو علی دایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال دختران زیر ۱۸ سال کافا؛ اعلام ترکیب ایران برابر تاجیکستان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، دیدار تیم‌های فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران و تاجیکستان از ساعت ۱۸ به وقت محلی برگزار می‌شود که ترکیب ایران به شرح زیر است:    اتنا توفیق -فاطمه محسنی - ستایش فیض الهی-مینا بابویه -عسل قاجاریان-مهرناز عزت ابادی (کاپیتان) -مائده بی رنگ-نازنین منصورالوارث - مریم دینی -سمیه اسماعیلی- پرنیا رحمانی

دیگر خبرها

  • تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان مسلمان شد
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • (تصویر) وقتی علی دایی خواننده شد!
  • فوتبال دختران زیر ۱۸ سال کافا؛ اعلام ترکیب ایران برابر تاجیکستان
  • علی دایی سرمربی پرسپولیس می‌شود؟