Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت که شرایط کنونی افغانستان در حال حرکت و پیشروی بسوی یک جنگ داخلی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان با اشاره به وضعیت وخیم امنیتی این کشور هشدار داد که اعزام نیروهای شبه‌نظامی برای کمک به نیروهای امنیتی محاصره شده توسط طالبان می‌تواند به جنگ داخلی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ژنرال ارشد آمریکایی گفت: با توجه به مسیری که هم اکنون ادامه دارد، جنگ داخلی مسیری است که می‌توان تجسم کرد و این اهمیت جهان را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه توافق سیاسی بهترین راه‌حل برای بحران افغانستان است، خطاب به طالبان تصریح کرد که اگر این گروه خواستار پایان حملات هوایی آمریکا است باید حملات هجومی‌ خود را متوقف کند.

میلر همچنین تصریح کرد که در توافقنامه قطر آمده است که نظامیان آمریکایی می‌توانند از نیروهای افغان پشتیبانی کنند و اگر نیاز باشد از آن‌ها دفاع کنند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان افزود که دلایل متعددی برای سقوط پیاپی شهرستان‌ها وجود دارد و از جمله آن از خستگی نیروها و تسلیم شدن آن‌ها، شکست روانی و نظامی است.

وی با خودداری از اعلام زمان خروج کامل نظامیان آمریکایی نیز تنها به اظهار اینکه ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان رو به پایان است، بسنده کرد.

اشرف غنی: احتمال جنگ داخلی در افغانستان وجود داردبلینکن: جنگ داخلی در افغانستان سناریویی امکانپذیر استبلینکن: هیچکس در افغانستان از جمله طالبان نفعی در جنگ داخلی نداردپاکستان: احتمال بروز جنگ داخلی در افغانستان وجود دارد

پیش از این نیز «انتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفته بود که «فکر نمی‌کنم هیچکس در افغانستان، چه طالبان و چه دولت و قطعاً نه مردم افغانستان منفعتی در این داشته باشند که این کشور به جنگ داخلی بیفتد».

بلینکن اظهار داشت که  اگر طالبان رسمیت و حمایت بین‌المللی می‌خواهد، اگر جنگ داخلی در این کشور صورت گیرد این حمایت‌ها صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جنگ اخبار آمریکا اخبار افغانستان جنگ اخبار آمریکا اخبار افغانستان جنگ داخلی در افغانستان نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم

رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» در پاکستان مدعی شد: برای این که جهت بهبود روابط پاکستان و حکومت طالبان تلاش کرده‌ام اکنون توسط دولت مجازات می‌شوم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولانا فضل‌الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفت پیش از این برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان تلاش کردم به همین دلیل دولت اسلام‌آباد به دنبال مجازات من است.

وی در یک گردهمایی در شهر «کراچی» اظهار داشت «ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم».

این اظهارات در حالی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات 8 فوریه 2024 میلادی در این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

فضل الرحمان این انتخابات را پر تقلب خواند و خواستار برگزاری مجدد آن شده است.

روزنامه پاکستانی: فضل الرحمان در افغانستان با سران گروه‌های مخالف دولت اسلام‌آباد دیدار کرده است«فضل الرحمان»: پاکستان هرگز تسلیم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌شودفضل الرحمان: نمایندگان احزاب اپوزیسیون در پارلمان پاکستان آماده استعفا هستند

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این گردهمایی همچنین سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و رژین اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

مولانا فضل الرحمان پیش از این نیز مدعی شده بود حزبش به دلیل تقویت روابط با حکومت افغانستان و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در انتخابات این کشور شکست خورده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم