Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنیه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوان عالی ونزوئلا  در سال ۲۰۱۸میلادی طی حکمی اعلام کرد که ائتلاف "میز اتحاد دموکراتیک" که شامل هشت حزب بزرگ مخالف بوده، نمی تواند در انتخابات حضور داشته باشد.

لغو این حکم در حالی از سوی پدرو کالسادیلا رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام شده است که به نظر می رسد دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری در مسیر مذاکره با مخالفان به دنبال انجام اقداماتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی دیپلمات‌ها و تحلیل‌گران از این اقدامات دولت کاراکاس به عنوان نشانی از ارائه پیشنهاد صلح و آشتی به سوی مخالفان یاد کرده‌اند

در این میان خوان گوایدو که از وی به عنوان رهبر مخالفان یاد شده، اعلام نکرده که آیا معتقد است نامزدهای مخالف باید در انتخابات آتی در ونزوئلا حضور یابند یا خیر.

این در حالی است که مخالفان انتخابات های سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ را تحریم کرده بودند.

مخالفان در ونزوئلا که تحت حمایت آمریکا و متحدانش بوده اند، طی سالهای اخیر تلاش کرده اند تا نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا را از قدرت سرنگون کنند اما کاراکاس که تحت حمایت کشورهایی همچون روسیه و چین بوده از خوان گوایدو رهبر مخالفان به عنوان دست نشانده کاخ سفید یاد کرده است.

به رغم اقدام اقدامات خرابکارانه و در مسیر کودتا مخالفان علیه دولت کاراکاس، نیکلاس مادورو پیشتر اعلام کرد که آماده مذاکره با گوایدو با هدف کاهش تنش ها در این کشور و متقاعد کردن واشنگتن برای لغو تحریم ها بوده است.

در همین حال استالین گونزالس یک سیاستمدار مخالف در ونزوئلا گفت: این گام فرصتی برای سازماندهی مجدد و بازسازی در مسیر تغییرات در جبهه مخالفان است.

آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا نیز اخیرا اعلام کردند، «مشروط» به پیشرفت گفت‌وگوهای داخلی ونزوئلا در راستای برگزاری انتخابات آزاد، لغو تحریم‌ها علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور را بررسی می‌کنند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مارک گارنو وزیر امور خارجه کانادا با امضای بیانیه ای مشترک اعلام کردند: ما از پییشرفت اساسی و قابل اعتماد برای بازگرداندن فرآیندها و نهادهای اساسی دموکراتیک در ونزوئلا استقبال می‌کنیم و آماده بررسی سیاست‌های تحریمی بر اساس پیشرفت چشمگیر در مذاکراتی جامع هستیم.

برچسب‌ها رهبر مخالفان ونزوئلا نیکلاس مادورو ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رهبر مخالفان ونزوئلا نیکلاس مادورو ونزوئلا رهبر مخالفان ونزوئلا نیکلاس مادورو ونزوئلا نیکلاس مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از 18 سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده 400 متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات 250 هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت 100 هزار تن راه‌اندازی شده که تا 200 هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا 37 میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا