Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کاخ کرملین با تاکید بر زمان‌بر بودن بهبود روابط روسیه و آمریکا بعد از دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور تاکید کرد، زود است که درباره گرم شدن روابط مسکو و واشنگتن صحبت شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، «دیمیتری پسکوف» در مصاحبه با شبکه «روسیا ۲۴» اعلام کرد، بعد از نشست ژنو (بین پوتین و بایدن) تغییری در روابط دوجانبه روسیه و ایالات متحده ایجاد نکرده است و به حداقل چند ماه برای گرم شدن روابط نیاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کاخ کرملین گفت: «سوالاتی درباره روابط روسیه و ایالات متحده باقی است. قطعا با گذشت دو هفته (از دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو) اوضاع تغییر نمی‌یابد. می‌دانید موضوع شبیه به چیست؟ شبیه یک بیماری فراموش شده است: شما شروع به مصرف دارو می‌کنید و اثر آن فقط در چند روز مشاهده می‌شود. در اینجا هم ما باید ماه‌های خاصی صبر کنیم تا حداقل تمایلی به سمت گرم شدن روابط دو جانبه را احساس کنیم».

به گفته پسکوف، مساله روابط دوجانبه با آمریکا باعث دغدغه شهروندان روسیه است و سوالات در تماس‌های مستقیم با رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین شامل این موضوع بوده است. سخنگوی کاخ کرملین افزود: «مسائل بین‌المللی خیلی کمتر روس‌ها را نگران می‌کند».

تاکید سخنگوی ولادیمیر پوتین بر زمان‌بر بودن تاثیر دیدار دو هفته قبل روسای جمهور روسیه و آمریکا بر بهبود روابط دو کشور در حالی انجام شده که به دنبال این دیدار در ژنو، سفرای مسکو و واشنگتن به محل کارشان در سفارت‌خانه‌های دو کشور برگشتند.

به رغم توافق پوتین و بایدن برای بازگشت سفرا، تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا بر سر مسائلی از قبیل ادعای واشنگتن درباره دست داشتن مسکو در حملات سایبری و اختلافات بر سر اوکراین و تحرکات ناتو در مجاورت مرزهای روسیه، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه روسیه و آمریکا روابط دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد

«الکساندر دوگین» فیلسوف و نظریه‌پرداز برجسته روسی که برخی از او به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد می‌کنند، در مصاحبه‌ای با خبرنگار سرشناس آمریکایی ضمن حمایت بیشتر از عملیات نظامی روسیه گفت که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

به گزارش ایسنا، «تاکر کارلسون» خبرنگار سرشناس آمریکایی که پیشتر هم مصاحبه‌ای طولانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت، این بار گفت‌وگو ۲۰ دقیقه‌ای را با متحد پوتین انجام داده و آن را روی کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، «الکساندر دوگین» که از منتقدان سرسخت غرب است، در این مصاحبه علاوه بر حمایت تمام‌عیارش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

آقای کارلسون، دوگین را نویسنده‌ای توصیف می‌کند که «درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسد» و هم‌چنین ادعا می‌کند که کتاب‌های او در سرتاسر ایالات متحده توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع شده است و امکان خرید در وبگاه آمازون وجود ندارد.

در قسمتی از این مصاحبه، «مغز متفکر پوتین» استدلال می‌کند: «ایدئولوژی لیبرال، که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، عملا در غرب بی‌رقیب شد، منجر به نابودی مفهوم خانواده می‌شود؛ مفهومی که به نفع فردگرایی، در حال نابودی است. هم‌چنین پیشرفت طبیعی لیبرالیسم موجب طرد هویت انسانی می‌شود.»

این نظریه‌پرداز روس در ادامه می‌گوید: «فاز بعدی: نئو لیبرالیسم. اکنون در اینجا بحث اکثریت نیست بلکه بحث بر سر حکومت اقلیت‌هاست. نقش این تفکر در غرب به معنای دموکراسی نیست، بلکه توتالیتاریسم است.»

راشا تودی هم‌چنین به «داریا دوگینا» دختر این فیلسوف روسی و مفسر سیاسی اشاره می‌کند که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد. هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات