Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:13:29 GMT

موسسات کاریابی بدون مجوز پلمب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۲۰۱۴

موسسات کاریابی بدون مجوز پلمب می‌شوند

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: هر مؤسسه یا شرکت که به شکل غیر مجاز به صورت حضوری یا الکترونیکی اقدام به فعالیت کاریابی کند از لحاظ قانونی تخلف کرده است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق مراجع قانونی به این موضوع رسیدگی می‌کند.

به گزارش ایمنا، برخی از مؤسسات و شرکت‌ها در اصفهان به شکل غیرمجاز اقدام به فعالیت در خصوص کاریابی خارجی و اخذ ویزای کارمی کنند و در نتیجه به افراد جویای کار و به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که قصد اخذ ویزای کار و اشتغال در خارج از کشور را دارند، آسیب‌های زیادی وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین باقری، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این زمینه با اشاره به این که برخی از افراد حقوقی یا حقیقی اقدام به سوء استفاده از افراد جویای کار می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه برخی از شرکت‌ها یا مؤسسات در کنار فعالیت‌های دیگر به خاطر فرار از مالیات و یا دور زدن قوانین، در پوشش کاریابی و به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: هر مؤسسه یا شرکت که به شکل غیر مجاز به صورت حضوری یا الکترونیکی اقدام به فعالیت کاریابی کند از لحاظ قانونی تخلف کرده است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق مراجع قانونی به این موضوع رسیدگی می‌کند، همه کاریابی‌ها از جمله داخلی و خارجی و الکترونیکی باید طبق قوانین و در چارچوب دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی گام بردارند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: حدود اختیارات و وظایف دفاتر کاریابی و میزان حق الزحمه‌های دریافتی از کارجویان اعم از خدمات مشاوره و به‌کارگماری در آئین نامه‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ و مشخص می‌شود.

باقری ادامه داد: اگر در این زمینه تخلفی از سوی دفاتر مذکور صورت بگیرد، احقاق حق افراد شاکی پیگیری می‌شود و در صورت عدم تمکین دفاتر، موضوع ابتدا در کمیته ۹ استان و سپس در هیأت ماده ۷ آئین نامه کاریابی‌ها رسیدگی می‌شود و پس از آن مرحله به مرحله تذکر تعلیق مجوز، طرح دعوی در مراجع قضائی و … اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که اخیراً ۱۲ کاریابی غیر مجاز در اصفهان شناسایی و پرونده ایشان در شعبه ۲۹ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اصفهان بررسی و پلمب شده‌اند و آیا شما به خاطر اطلاع رسانی به مردم می‌توانید فهرست این کاریابی‌ها را اعلام کنید گفت: کاریابی‌هایی که در مراجع قضائی پلمب می‌شوند، دیگر اجازه فعالیت را در این قالب ندارند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از جمله شرکت‌ها و مؤسسات مذکور آپادانا جاب، مؤسسه حقوقی و مهاجرتی اصطهباناتی، مؤسسه مهاجرتی آرتا، افق روشن، ویزا یکصد و … دانست و گفت: برابر مقررات کاریابی‌های غیرمجاز مادامی که بخواهند بدون اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط به فعالیت در این حوزه ادامه بدهند، مورد پیگیری قانونی قرار خواهند گرفت.

باقری با بیان این که این مؤسسات در صورتی مجاز به فعالیت می‌باشند که نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند، افزود: با توجه به در دسترس بودن اینترنت و اطلاع رسانی‌های گسترده در فضای مجازی، متقاضیان اشتغال در خارج از کشور می‌بایست قبل از هرگونه اقدام و به منظور بررسی صحت مجوزهای دفاتر و مؤسسات مذکور ضمن مراجعه به سایت این اداره کل به آدرس https://isfahan.mcls.gov.ir یا سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://www.mcls.gov.ir نسبت به اخذ لیست دفاتر کاریابی مجاز اقدام نمایند .

وی خاطرنشان کرد: کلیه دفاتر فعال و دارای مجوز به عنوان شرکا اجتماعی این اداره کل موظف به نصب مجوز فعالیت، دستورالعمل، حق‌الزحمه مربوط به سال جاری و تابلو متحدالشکل مطابق با بخشنامه‌های ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشند.

باقری با تاکید بر این که اگر به افراد حقیقی یا حقوقی خسارتی از سوی دفاتر غیر مجاز وارد شود نمی‌توانند از طریق این اداره کل احقاق حق کنند، گفت: کاریابی‌های دارای مجوز اگر تخلفی داشته باشند قابل پیگیری است به این خاطر که از فیلترهای نظارتی مراجع ذیصلاح رد می‌شوند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: وظایف ما مشخص و در خصوص گسترش مراکز خدمات اشتغال و دفاتر کاریابی به عنوان حلقه واسطه بین کارجو و کارفرماست و هر شخص حقیقی یا حقوقی با هر انگیزه‌ای اقدام غیر قانونی در این خصوص انجام بدهند، قطعاً موضوع به مراجع ذی صلاح اعلام می‌شود.

باقری تاکید کرد: اگر افراد حقیقی یا حقوقی شرکت‌ها و مؤسسات بدون مجوز را شناسایی و در این رابطه به این اداره کل یا ادارات تابعه در این شهرستان‌ها اطلاع رسانی کنند این اداره کل قطعاً در این خصوص برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: تنها مرجع صادر کننده مجوز فعالیت جهت افراد حقیقی و حقوقی به منظور فعالیت در حوزه ارائه خدمات مشاوره شغلی و کاریابی داخلی، الکترونیکی و خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: هیچ کدام از ارگان‌ها، تشکل‌های مردمی و … مجاز به صدور مجوز فعالیت در حوزه مشاوره شغلی و کاریابی نیستند.

کد خبر 504102

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کاریابی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان کار و رفاه اجتماعی اداره کل وزارت تعاون کاریابی ها غیر مجاز شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی ظهر دوشنبه در همایش رسانه‌ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان در یکی از کارخانجات استان برگزار شد اظهار کرد: حضور اصحاب رسانه و ارتباط گیری خبرنگاران و رسانه‌ها با تولید به نفع صنعت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اهمیت بکارگیری تشکل‌های کارگری بیان کرد: تشکل‌های کارگری بستری مناسب برای گره گشایی مشکلات و مسائل این اقشار زحمت کش است.

آقاجانی با اشاره به فعالیت شرکت‌های داروساز در گیلان اضافه کرد: کارخانجات داروسازی مستقیم با درمان و سلامت مردم در ارتباط هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی از صدور دادنامه برای حدود ۱۵ هزار پرونده در گیلان خبر داد و افزود: در حوزه نظارت‌ها بیش از ۱۲ هزار بازرسی از کارخانجات و واحدهای تولیدی در گیلان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تاکید بر لزوم نظارت بر حق و حقوق کارگران بیان کرد: بیش از ۴۴ هزار نفر ساعت دوره آموزش ایمنی در گیلان برگزار شده است.

آقاجانی از معرفی ۱۵۰ کارفرمای متخلف در گیلان خبر داد و اضافه کرد: کاهش حدود ۱۱ درصدی در حوزه حوادث کارگری را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر حل مشکلات کارگری و کارفرمایی افزود: اقدامات خوبی با حضور کارشناسان رسمی دادگستری در راستای حل مشکلات و اختلافات کارگری صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی شده در این استان خبر داد و اضافه کرد: در این طرح‌ها کارگران بر اساس توانایی‌ها و ویژگی‌های شغلی حقوق متناسب با شغل خود را پیدا می‌کنند.

آقاجانی با تاکید بر لزوم ارتقای آموزشی در بین کارگران بیان کرد: کلاس‌های آموزشی مختلفی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه کارگری اعم از طلاق و اعتیاد برگزار می‌شود.

وی از ایجاد ۳۵ هزار شغل در گیلان خبر داد و افزود: سال گذشته تعهد اشتعال در گیلان ۳۲ هزار نفر بود که ۳۵ هزار شغل ایجاد شد.

آقاجانی با بیان اینکه ۴۰ درصد مشاغلی که ثبت شده ناشی از صدور پروانه‌ها بوده است، گفت: فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال در اولویت گیلان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان بیان کرد: ۴۴ درصد نرخ مشارکت اقتصادی نشان دهنده جامعه امیدوار و پویا در استان است.

کد خبر 6092147

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند