Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که گفت و گوهای روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی باید موضوع فضا را به صورت گسترده در بر بگیرد.

 ریابکوف به رسانه های روسی گفت: آمریکا روی حوزه بسیار محدودی تمرکز می کند، برای مثال، روی موضوع زباله های فضایی، اما مسکو خواستار «بررسی گسترده تر» موضوع فضا در مذاکرات آتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد روس گفت: «مسائلی که آمریکا مطرح می کند هرچقدر هم مهم باشند، تنها ابعادی از موضاعات گسترده تر هستند و اضافه کرد که همین وضعیت در حوزه امنیت اطلاعات و ارتباطات نیز وجود دارد که طرف آمریکایی تنها روی موضوع جرایم سایبری تمرکز می کند. به رغم  همه اهمیت این ابعاد، نه سایبری و نه فضا را شامل نشده است».

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که در مذاکرات مربوط به ثبات راهبردی، دکترین ها و مسائل دکترین، همانند زمان دولت پیشین آمریکا، باید مجزا بررسی شوند.

ریابکوف تصریح کرد: «مابقی موضوعات تقسیم می شوند: تسلیحات تهاجمی راهبردی، تدافعی راهبردی. ما به همین شکل تنظیم خواهیم کرد، حداقل اینکه سعی مان این است».

به گفته این دیپلمات، در خصوص اینکه چه کسی ریاست هیأت آمریکا را در مذاکرات آتی بر عهده خواهد داشت، این مسأله در آینده نزدیک حل خواهد شد.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «ما منتظر این اطلاعات هستیم، همین طور که منتظریم که زمان قابل قبول برای آمریکا را نیز در آینده نزدیک مطلع شویم. نه اینکه در همین یکی دو روز، نه اینطور نیست، اما خیلی زود، حداقل اینکه اینطور به ما گفته اند که همه چیز در مرحله نهایی است».

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه هفته گذشته نیز گفته بود که مسکو و واشنگتن مذاکرات دوجانبه در زمینه ثبات راهبردی را به زودی آغاز می کنند.

به گفته ریابکوف، مسکو  به واشنگتن پیشنهاد کرد در مرحله اول گفت و گو ها در مورد نگرانی های امنیتی متقابل بحث کند. این دیپلمات همچنین گفت که روسیه روی رویکرد عمل گرایانه ایالات متحده حساب می کند، اما در عین حال امتیازات یک جانبه نخواهد داد.

پیشتر روسای جمهور روسیه و ایالات متحده، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، بیانیه مشترکی را در پی اجلاس ژنو تصویب کردند که در آن آمده است که در آینده نزدیک هر دو کشور گفت و گوی جامع، اساسی و پر انرژی را در مورد ثبات استراتژیک آغاز می کنند.

دیدار سران روسیه و ایالات متحده در ۱۶ ژوئن ( ۲۶ خرداد)  در ژنو برگزار شد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ثبات راهبردی معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد