Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@05:15:32 GMT

مصرف سوخت «سی.ان.جی» ۱۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۲۴۱۶

مصرف سوخت «سی.ان.جی» ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: طی سه ماهه امسال حدود ۲۵ میلیون مترمکعب سوخت «سی.ان.جی» در استان عرضه شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد دارد.

«مجتبی شکوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: با مصرف این میزان سوخت «سی.ان.جی» در استان در مصرف  ۲۶ میلیون و ۶۴۲ هزار لیتر بنزین صرفه جویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی با اشاره به افزایش مصرف سوخت «سی.ان.جی» در خرداد ماه امسال نسبت به ماه گذشته افزود: مصرف این سوخت در خردادماه بیش از ۱۴ درصد افزایش داشته است.

 

وی گفت: در استان ۳۰ باب جایگاه عرضه سوخت «سی‌.ان‌.جی» فعال است که به طور میانگین ‌روزانه ۲۷۰ هزار مترمکعب از این محصول در این مراکز توزیع می شود.

 

شکوری درباره دوگانه سوزکردن خودروهای عمومی در استان گفت: تاکنون هزار و 357 دستگاه خودرو برای تبدیل به گاز سی.‌ان.‌جی ثبت‌نام کرده‌اند که هزار و 39 دستگاه از خدمات سوخت‌رسانی گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

 

وی افزود: سه کارگاه استاندارد در زمینه دوگانه سوز کردن خودروها فعال است و ظرفیت در این باره در استان وجود دارد و مالکان خودروها پس از ثبت نام در سایت GCR.NIOPDC.IR  می توانند از مزایای این طرح به صورت رایگان استفاده کنند.

 

شکوری گفت: خودروها از طریق سه کارگاه مجاز شامل یک کارگاه در بجنورد و دو کارگاه در شیروان کار تبدیل را انجام می دهند، 12 کارگاه در استان در مرحله اخذ استانداردهای لازم در این زمینه است.

 

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی افزود: 228 دستگاه خودرو در انتظار تعیین نوبت برای دوگانه سوز شدن قرار دارند.

 

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: مصرف سوخت گاز طبیعی جایگاه سی ان جی سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند.مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند.

جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند.

«کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم