Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید جواد حسینی روز چهارشنبه در  جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش مازندران در ساری افزود : برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی یکی از فعالیت‌های بزرگ این سازمان است که  سال گذشته باوجود شرایط کرونایی ۹۸.۸ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که امسال نیز  هدف‌گذاری این برنامه  پوشش ۹۹ درصدی است ، ادامه داد : باید به دارایی و سرمایه دانش آموزان استثنایی توجه اساسی شود و معتقدیم آموزش و پرورش استثنایی پیشگام کیفیت بخشی در نظام تعلیم و تربیت است.

حسینی گفت : آموزش و پرورش استثنایی همواره با  ارائه فعالیت تخصصی به دانش آموزان با ویژگی خاص توجه کرده است و سطح خدمات دانش آموزان را با نیازهایشان هماهنگ می کند و به همین دلیل شاهد پیشرفت در بخش های مختلف تعلیم و تربیت در این حوزه هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه اظهار داشت : درصورت ارائه آموزش اثر بخش به دانش آموزان استثنایی ، خطرهای امنیتی و آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یاید.

وی با اظهار این که تعلیم وتربیت دانش آموزان استثنایی ، از اهیمت و جایگاه والایی برخوردار است و باید با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های موجود در این راستا گام های اساسی برداشته شود ، افزود : همسو با این رویکرد بیش از ۲۰۰ باشگاه پیشکسوتان با هدف استفاده از تجربیات این قشر در جهت ارتقا تعلیم  تربیت کشور شکل گرفت.

حسینی گفت: همچنین در ۵۰۰مدرسه استثنایی کشور نیز طرح های زیست محیطی در حال اجرا است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین از تشکیل پارلمان مشارکتی اولیاء خبر داد و گفت : در هر استان نیز یک پارلمان راه اندازی خواهد شد تا بتواند ظرفیت خانواده معلولان نیز در جهت پیشبرد اهداف محقق شود.

وی تصریح کرد: ایجاد پارلمان مشورتی اولیا در سطح استانی و سطح ملی، طرح مدرسه یاری اولیا با مشارکت چهار هزار و ۲۹۶ ولی متخصص دانش‌آموزان و اجرایی‌سازی طرح اولیای همیار معلم ویژه شرایط کرونایی از جمله فعالیت‌های انجام شده بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها در حوزه اولیا برای سال ۹۹ بود.

حسینی با بیان این که دانش آموزان استثنایی در هفت گروه شناسایی شدند، گفت که سه گروه جدید از جمله گروه های با نقص توجه و پیش فعالی و گروه آسیب گفتار شنوایی به این گروه ها اضافه شده است.

رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی افزود: پوشش ۸۰ درصدی دانش‌آموزان استثنایی در حوزه خدمات توان‌بخشی درون و برون مدرسه‌ای و استفاده ۲۷ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه از خدمات توان‌بخشی برون مدرسه‌ای در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش راه‌اندازی ۲۱۰ باشگاه پیشکسوتان، ۳۲ پایگاه جامع آموزش مجازی، ۳۲ پایگاه سنجش آکوستیک، هفت مرکز جامع خدمات تشخیصی، مشاوره‌ای و توان‌بخشی، ۳۲ استودیوی تولید محتوای الکترونیکی و ۵۹ اتاق تربیت‌بدنی را از جمله اقدامات نوآورانه سال ۹۹ برشمرد و گفت که در گذشته این‌گونه مراکز در آموزش‌وپرورش استثنایی وجود نداشت.

به گزارش ایرنا معاون وزیر وزیر آموزش و پرورش با هدف افتتاح جند طرح عمرانی و آموزشی شرکت در شورای آموزش و پرورش مازندران به این استان سفر کرده است.

برچسب‌ها مدارس ساری سید جواد حسینی مازندران مدارس استثنایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ساری سید جواد حسینی مدارس ساری سید جواد حسینی مازندران مدارس استثنایی دانش آموزان استثنایی پرورش استثنایی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی گیلان افزود: طرح سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها از آبان سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

جهانگیر عبدی با بیان اینکه تا کنون سلامت ۲۱ هزار و ۵۵۵ نوآموز سنجش و ارزیابی شده است، گفت: ۲۵۰ نیرو متخصص و مجرب در ۲۷ پایگاه سنجش مستقر شده اند تا کار سنجش نوآموزان را انجام دهند.

وی اضافه کرد: این مرکز جامع در نوبت صبح و ۳ پایگاه در ناحیه یک و دو رشت در نوبت عصر و یک پایگاه جامع هم در صومعه سرا کار سنجش سلامت نوآموزان را انجام می‌دهند. 

وی با بیان اینکه همه ساله برنامه «سنجش سلامت جسمانی» و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان و نیزغربالگری نوآموزان در تابستان اجرا می‌شد گفت: امسال برای نخستین بار در طول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ این طرح در حال اجرا است.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثایی گیلان گفت: خانواده‌های نوآموزان می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش «my.medu.ir» گزینه دولت من را وارد شده و با وارد کردن شماره تلفن همراه که به نام والد (پدر) است ثبت نام و نوبت گیری کنند تا زمان و روز و ساعت مرکز سنجش به آن‌ها برای مراجعه داده شود.

جهانگیرعبدی با تاکید براینکه دانش آموزانی که اول مهر امسال وارد پایه اول ابتدایی شوند باید سنجش شده باشند، افزود: دراین طرح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش آموزان برای ارتقای سطح یادگیری و ارتقای عملکرد بهینه فردی ، اجتماعی و تحصیلی برای پیشگیری از افت تحصیلی در آینده و ترک تحصیل آنها سنجش می‌شود.

دیگر خبرها

  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم