Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از «محمد شریعتمداری» با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص قطع بیمه قالیبافان، با اشاره به قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی برای قالیبافان و تکالیف پیش‌بینی شده در این زمینه برای دولت، افزود: لازم است که نمایندگان به متن قانون توجه کنند که در آن آمده است پرداخت ۲۰ درصد حق السهم کارفرمایی قالیبافان توسط دولت تأمین می شود و در سال های بعد این حکم در صورت تأمین اعتبار قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون با تاکید براینکه خدمات ارائه شده باید در چارچوب منابع باشد ، گفت: سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ۹۹، چهار هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان از ذخایر خود را برای قالیباقان هزینه کرد در صورتی که ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکار بود که این بدهی در صورت عدم پرداخت دولت و ادامه این روند، موجب ورشکستگی صندوق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قانون، سازمان تأمین اجتماعی را از هر گونه پرداخت بدون پیش بینی منع کرده، گفت: با وجود عدم تأمین منابع و ایجاد پرونده برای مدیران از سوی دستگاه‌های نظارتی برای قالیبافان، پرداخت مازاد داشتیم تا آن ها با مشکل مواجه نشوند.

شریعتمداری گفت: پس از شیوع بیماری کرونا، بخشنامه‌ای صادر کردیم و اجازه دادیم تا سه ماه بعد از عدم پرداخت بیمه متصل باشد و قطع نشود و اگر تخلفی صورت گرفته باشد برخورد خواهیم کرد.

منابع عرضه شستا، بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان است

وی درباره هزینه کرد منابع حاصل از فروش شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در بورس، گفت: چگونگی هزینه‌ کرد منابع حاصل از فروش شستا روشن است .

وزیر تعاون افزود: منابع حاصل از عرضه اولیه سهام شستا ۱۲ هزار میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۸۵۷ هزار تومان است که پنج هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک رفاه، حدود یک هزار میلیارد تومان صرف خرید مجدد سهام شستا از بازار بورس، ۴۰۰ میلیارد تومان صرف کارگزاری بانک رفاه برای بازارگردانی و ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان شده است

وی در ادامه اظهار کرد: هر مجموعه ای که نگهداری دارایی جمعی را بر عهده دارد، یکی از اصول حاکم بر آن این است که به نحوی سرمایه در اختیار خود را مدیریت کند که به طور روزانه آن را بهینه سازی کرده و از ارزش پول در اختیار خود صیانت کند. اگر این قاعده را که برای اداره امور اقتصادی وجود دارد نفی کنیم نمی‌توانیم پاسخگوی این سوال نیست.

شریعتمداری گفت: ما به نمایندگی از بیمه گذاران مکلف به حفظ ارزش دارایی های آنان هستیم و مکلفیم با ایجاد شفافیت و ایجاد شرایط مطلوب، بهترین شرایط را برای اداره فعالیت‌های اقتصادی فراهم کنیم.

وزیر تعاون گفت: در مدتی که در وزارت تعاون حضور داشتم قدم های مثبتی را برای بهبود امور اقتصادی در سازمان تأمین اجتماعی برداشتم و همه مقررات قانونی در عرضه اولیه سهام شستا و هزینه کرد منابع حاصل از آن رعایت شده است.

وی اظهارداشت: در جلسه کمیسیون گفتند که نمی‌شود سهام شستا را عرضه کرد و بعد سهام شرکت‌های زیرمجموعه آن را عرضه کرد؟ باید بگویم که این قاعده در خصوص تمام شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی صدق می کند.

شریعتمداری با اینکه حاصل انجام این اقدامات در مجموعه فعالیت سازمان تامین اجتماعی منجر به صیانت از دارایی‌های این مجموعه شده است، گفت: مجامع شستا اخیرا برگزار شد و ۳۴ هزار میلیارد تومانی حاصل شد و برخی گفتند نتیجه افزایش نرخ ارز است در حالی که محاسبات نرخ ارز نیمایی و ارز دولتی از حدود ۲۹۹ میلیون دلار سود خالص دلاری در ۳۱ خردادماه ۹۷ به رقم  یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون دلار با نرخ دلار نیمایی و بانرخ دلار دولتی یک میلیارد و ۳۵۳ میلیون دلار بود.

وی افزود: این تفاوت یعنی ۲۸ برابر کردن ارزش سود یک شرکت در طول سه سال نتیجه شفافیت و نظارت بر عملکرد است.

وزیرتعاون گفت: در سایت شرکت شستا بیش از ۱۲ هزار اطلاعات بارگزاری شده است و همه افراد می‌توانند با مراجعه به سایت می‌توانند به صورت مستقیم عملکرد شرکت‌های شستا را مشاهده کنند.

پربیننده ترین ۵ گروه از معلمان رتبه بندی می شونـد زمان مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب تغییر کرد برنامه مجلس برای تعیین تکلیف گروه های غیررسمی آموزش و پرورش حاشیه های جلسه امروز مجلس + عکس مشکلات معلمان مدارس غیر انتفاعی برای استخدام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محمد شریعتمداری هزار میلیارد تومان منابع حاصل سهام شستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازنشستگان روزهای طولانی‌ست که در انتظار مشخص شدن تکلیف افزایش مستمری‌های خود هستند؛ آنها با مطالبه‌ی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی معتقدند افزایش مستمری‌ها نباید به مصوبات شورایعالی کار محدود بماند.

در این شرایط، رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی، در پاسخ به مکاتبه‌ی رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد و این سوال که چرا با وجود نزدیک شدن به نیمه اردیبهشت، تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نمی‌شود، در نامه‌ای رسمی نوشت: اعمال افزایش مستمری، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد.

محمدزاده، بازنشسته کارگری با اشاره به این پاسخ رسمی می‌گوید: این پاسخ یعنی اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

این بازنشسته ادامه داد: به عبارتی پایه دریافتی کمتر از ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان حداقل بگیر محسوب شده و مشمول ۳۵‌ درصد افزایش حقوق می‌شود و مبلغ پایه دریافتی بالاتر از مبلغ ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان سایر سطوح محسوب شده و مشمول ۲۲ درصد + ۶۹۰،۰۰۰ تومان می‌شود.

او افزود: از عبارتِ «وفق مصوبات شورای عالی کار» در نامه آن مقام مسئول، مشخص می‌شود که توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارند و بازهم همان مصوبات ناچیز شورایعالی کار برای بازنشستگان طابق‌النعل به النعل اعمال خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900887

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع