Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:19:41 GMT

فعالیت ۴۰۰ واحد معدنی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۲۸۲۰

فعالیت ۴۰۰ واحد معدنی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرانگیز رحمانی اظهار داشت: به دلیل برخورداری استان ازعوامل زمین شناسی مساعد، بسترهای مناسب ایجاد ذخایر معدنی در منطقه فراهم شده است و دربخش کانی‌های فلزی اعم از طلا، مس، مولیبدن، آهن و منگنز و کانی‌های غیرفلزی با اهمیت نظیر سنگ‌های تزیینی، کائولن، نفلین سینیت، سیلیس و همچنین یکسری مصالح ساختمانی از جمله پوکه، سنگ لاشه، گچ دارای ظرفیت بسیار خوبی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سنگ‌های تزئینی به وفور در استان وجود دارند، افزود: آذربایجان شرقی در بعضی از مواد معدنی نظیر سنگ‌های قرمز آذرشهر دارای برند جهانی بوده و که ارزش بسیار بالایی در سطح جهان برخوردار است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان با تأکید بر اینکه مزیت‌های معدنی خدادادی در منطقه، قابلیت و فرصت سرمایه گذاری در معادن استان را فراهم ساخته و نیازمند توجه بیش از پیش به این بخش مهم و تأثیرگذار اقتصادی است، ادامه داد: ایجاد و راه اندازی واحدهای فرآوری، توسعه و تکمیل چرخه و زنجیره‌های بعدی معادن و صنایع پائین دستی، زمینه ایجاد اشتغال پایدار را تحقق می بخشد.

وی از وجود بیش از ۸۰۰ معدن و فعالیت نزدیک به ۴۰۰ واحد معدن ی بدون احتساب معادن شن و ماسه در استان خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت اسمی استخراج در معادن استان ۴۸ میلیون تن بوده و با حل مشکلات و چالش‌های پیش رو و رفع موانع می‌توانیم ظرفیت‌های اشتغال و استخراج را ارتقاء دهیم.

رحمانی پیش بینی تمهیدات لازم براساس برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص جذب سرمایه در بخش صنایع معدن ی را یکی از مهمترین اولویت‌های امسال دانست و خاطر نشان کرد: تنوع محصولات معدنی ویژگی عمده معادن استان بوده و تحقق نهضت کاهش خام فروشی بر اساس منویات مقام معظم رهبری در سرلوحه برنامه‌های ما قرار دارد.

وی راه اندازی شهرک تخصصی مس در شهرستان ورزقان را در راستای حرکت به سمت ایجاد واحدهای فرآوری و توسعه صنایع پایین دستی در بخش معدن برشمرد و گفت: ایجاد ارزش افزوده، افزایش ظرفیت اشتغال و همچنین پرهیز از خام فروشی از دیگر موارد مهمی است که با جدیت دنبال می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت آذربایجان شرقی، افزود: تامین نیاز داخل اولویت اول استان بوده و در بحث صادرات نیز بخشی از مواد معدنی نظیر پوکه که از استانداردهای جهانی برخوردار است، به منظور حضور در بازارهای جهانی صادر می‌شود.

کد خبر 5247648

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی معادن مس سونگون ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا انتخابات 1400 گرگان شیوع کرونا اردبیل واکسن کرونا مواد مخدر ایلام قوه قضاییه خطبه های نماز جمعه کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی صبح روز چهارشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات تبریز، افزود: نشان تجاری باید به گونه‌ای باشد که مردم در داخل و خارج کشور آن را بشناسند، اگر محصولی با نشان تجاری در دنیا شناخته شده و مردم به آن اعتماد کنند یعنی تولید پایدار است.

وی ادامه داد: محصول دارای نشان تجاری اگر بازارسازی نشود، ناقص بوده و احتمال دارد در مسیر صعودی تولید زمین بخورد.

وی با بیان این‌که تولید باکیفیت، ساختن نشان تجاری مؤثر و قابل اعتماد برای دنیا و بازارسازی سه اصل مهم در صنعت شیرینی و شکلات است، گفت: کار نمایشگاه‌ها نیز بازارسازی است و طراحی یک نمایشگاه خوب بین المللی موجب می‌شود تا بتوانیم محصول خود را به دنیا عرضه کنیم.

رحمتی با اشاره به اینکه این نمایشگاه پس از ۱۷ دوره برگزاری در کشور برای نخستین بار در تبریز برگزار شده است، افزود: این نمایشگاه اکنون به جای اصلی خود بازگشته است و آذربایجان شرقی، قطب صنایع غذایی و محصولات شیرینی و شکلات در کشور است.

وی ادامه داد: تقریباً ۱۰۰ درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی بوده و سالانه ۲۱۵ هزار تن صادرات به ۷۹ کشور خارجی انجام می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: با معرفی محصولات و دستاوردهای نمایشگاه‌ها از طریق رسانه و شبکه‌های مجازی که امروز در موضوع بازارسازی نقش قابل توجهی را ایفا می‌کنند، می‌توان شاهد توسعه بازار صنایع بود.

کد خبر 6087201

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است