Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیمی از فیزیکدانان نجومی از ایالات متحده و کره جنوبی با استفاده از هوش مصنوعی نقشه جدیدی از توزیع ماده تاریک ایجاد کردند.

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس نوشت:

 تیمی از فیزیکدانان نجومی از ایالات متحده و کره جنوبی با استفاده از هوش مصنوعی نقشه جدیدی از توزیع ماده تاریک ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشه جدید ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، ارتباطات پنهانی بین کهکشان راه شیری و کهکشان‌های آندرومدا را نشان می‌دهد.

کهکشان آندرومدا، امرأه المسلسله یا کهکشان زنِ برزنجیر یک کهکشان مارپیچی واقع در صورت فلکی آندرومدا است که حدود ۲٫۵ میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری فاصله دارد.

این نقشه به دانشمندان کمک می‌کند تا در آینده از کهکشان راه شیری و آندرومدا  نزدیکترین همسایه کهکشان ما استفاده کنند.

دانشمندان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا که در این مطالعه شرکت داشتند در بیانیه‌ای گفتند، این نقشه که با یادگیری ماشینی ساخته شده است، همچنین می‌تواند تأثیر ماده تاریک را در تکامل جهان ما بیشتر روشن کند.

«Donghui Jeong»، استادیار نجوم و اخترفیزیک در ایالت پن، در این بیانیه گفت: «از آنجا که ماده تاریک بر پویایی جهان غلبه دارد، در واقع سرنوشت ما را تعیین می‌کند. ما می‌توانیم از هوش مصنوعی بخواهیم که میلیاردها سال نقشه را تکامل بخشد تا رویدادهای جهان را بررسی کنیم همچنین می‌توانیم مدل را به گذشته بسپاریم تا تاریخ کیهانی خود را درک کنیم».

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کهکشان هوش مصنوعی ماده تاریک هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آتشفشان کوه «روآنگ» در جزیره سولاوسی اندونزی برای دومین بار در دو هفته اخیر فوران کرد و در جریان آن، روستاهای مجاور با زباله‌های آتشفشانی انباشته و یک فرودگاه نیز تعطیل شد!

سازمان زمین‌شناسی اندونزی پس از ثبت فعالیت آتشفشانی فزاینده، هشدار فوران آتشفشان را بار دیگر در بالاترین سطح قرار داد. این سازمان از شهروندان و کوهنوردان خواست تا دست کم ۶ کیلومتر از دهانه آتشفشان فاصله بگیرند.

آتشفشان ۷۲۵ متری روآنگ واقع در شمال سولاوسی، در فاصله حدود ۹۵ کیلومتری شمال شرقی فرودگاه بین‌المللی «راتولانگی» در ماندائو واقع شده است. این فرودگاه صبح امروز به دلیل کاهش سطح دید و خطراتی که خاکستر آتشفشانی موتور هواپیما را تهدید می‌کند، تعطیل شد.

همچنین به دلیل پرتاب خاکستر، شن و سنگ از دهانه آتشفشان به سمت شهرها و مناطق مسکونی منطقه از جمله ماندائو که ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد، هشدار ایمنی صادر شده است.

یولیوس راموپولی، رییس پاسگاه پایش و رصد کوه روآنگ گفته است که فوران آتشفشان، نور خورشید را سد کرده و رانندگان وسایل نقلیه حتی در روز نیز باید با چراغ روشن حرکت کنند. همچنین هنوز هیچ گزارشی درباره قربانی یا قربانیان احتمالی مخابره نشده است.

در پی فوران این آتشفشان در ۱۷ آوریل، بیش از ۱۱ هزار نفر از منطقه تخلیه شدند. در آن برهه مقامات درباره فورانی عظیم و فروریختن بخشی از آتشفشان به داخل دریا و وقوع سونامی هشدار دادند.

کد خبر 6093031

دیگر خبرها

  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • چرا هنوز با موجودات فضایی ارتباط برقرار نکرده‌ایم؟
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • پرسپولیسی‌ها به شیری در این بازی نگاه ویژه دارند
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است