Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:48:17 GMT

۱۶ دستگاه ماینر قاچاق در سیرجان کشف شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۳۳۹۱

۱۶ دستگاه ماینر قاچاق در سیرجان کشف شد

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا ایران نژاد با اعلام این خبر افزود: ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان از فعالیت چندین دستگاه ماینر قاچاق که در سقف استخری در یکی از شهرک های این شهرستان جاساز شده بود، مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از تکمیل تحقیقات ضمن هماهنگی قضائی همراه با عوامل اداره برق در بازرسی از این مکان ۱۶ دستگاه ماینر قاچاق به همراه پاور مربوطه در مدل های مختلف که در حال استفاده بودند را کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه ها توسط کارشناسان پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است اظهار داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی این شهرستان معرفی شد.

ماینر دستگاهی برای استخراج ارز دیجیتال است که به آن «اسیک» (ASIC) که مختصر شده کلمه مدارهای مجتمع با کاربرد خاص است نیز گفته می شود.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۸۵ کیلومتری غرب مرکز استان قرار دارد.

برچسب‌ها کرمان سیرجان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کالای قاچاق ارز دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان سیرجان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کرمان سیرجان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کالای قاچاق ارز دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید میرزایی شهرستان بندرعباس روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری لاین ورودی حاجی آباد به بندرعباس به یک دستگاه کامیون تانکر مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: مأموران جهت بررسی با همکاری عوامل انتظامی پاسگاه و تیم عملیاتی شهرستان خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و در این رابطه یک متهم راننده کامیون دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی استان ارزش سوخت قاچاق کشف شده در این عملیات را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

کد خبر 6094703

دیگر خبرها

  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه