Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان بازماندگان شهدای حادثه هفتم تیر خواهان رسیدگی به این پرونده از سوی دولتمردان و دادستانی کشور فرانسته شدند.

خانواده شهید آقازمانی در حاشیه این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: بدلیل اینکه در سال ۲۰۰۸ منافقین و طراحان اصلی حادثه تروریستی حزب جمهوری اسلامی در کشور فرانسه پناهنده شدند ما خانواده شهدای هفتم تیر شکایت خود را از این اقدام به کشور فرانسه ارسال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به حدود ۱۳ سال رسیدگی به این شکایت از سوی کشور فرانسه استارت نخورده و از دولتمردان و دادستانی کشور فرانسه درخواست داریم به این شکایت رسیدگی کنند.

این خانواده شهید حادثه هفتم تیر ادامه داد: در جریان بمب گذاری این حادثه تلخ ۷۲ نفر از افراد و شخصیت های برجسته سیاسی کشور جمهوری اسلامی ایران شهید شدند و شایسته است که دولت فرانسه به این شکایت رسیدگی کند.

وی خاطرنشان کرد: نباید جای شهید و منافق عوض شود و از کشور فرانسه می خواهیم به این شکایت به حق رسیدگی کنند.

همچنین خانواده شهدای هفتم تیر با شعارهایی همچون مرگ بر منافق و مرگ بر بی بی سی و همچنین با در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته هایی همچون حادثه ۷ تیر افشاگر واقعیت پلید منافقین شد، یا محاکمه یا استرداد، جای شهید و جلاد نباید عوض شود خواهان رسیدگی به این پرونده بین المللی از سوی کشور فرانسه شدند.

به گزارش ایرنا، بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در ۷ تیر ۱۳۶۰ منجر بهشهادت  ۷۴ نفر از اعضای این حزب شد.

این انفجار در ساعت ۲۰:۳۰ در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات حزب واقع در سرچشمه تهران در جلسه ای که برای بررسی انتخابات ریاست جمهوری آینده برگزار می شد، رخ داد و به شهادت جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی منجر شد که در مجلس شورای اسلامی و هیات دولت عضویت داشتند.

در این واقعه تروریستی،   سید محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور و دبیر کل حزب از جمله شهدا بود؛ از این رو ۳۱ خرداد تا هفتم تیرماه هر سال با عنوان هفته گرامیداشت قوه قضائیه نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب دوشنبه هفته جاری در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه، شهید آیت‌الله بهشتی را عالمی متفکر و نظریه‌پرداز، شخصیتی برجسته و حقیقتاً انقلابی، مؤمن، متشرع و بسیار مؤثر خواندند و افزودند: شهید بهشتی با پایه‌گذاری کار دشوار و بزرگ ایجاد دادگستری اسلامی و نقش‌آفرینی در تدوین قانون اساسی حق بزرگی بر گردن کشور و ملت دارد و این حق باید شناخته و ادا شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جنایت فجیع منافقین در به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و حدود ۷۰ نفر از شخصیت‌ها گفتند: این قاتل‌ها صراحتاً به این جنایت بزرگ اعتراف کرده‌اند اما امروز با حمایت فرانسه و دیگر کشورهای مدعی حقوق بشر آزادانه فعالیت می‌کنند که انسان از وقاحت غربی‌ها در ادعاهای حقوق بشری و دادن تریبون و حمایت از این تروریست‌ها حیرت می‌کند.

برچسب‌ها فرانسه شهر تهران قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه شهر تهران قوه قضاییه فرانسه شهر تهران قوه قضاییه حزب جمهوری اسلامی کشور فرانسه هفتم تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر

روز جهانی کارگر که در اول ماه مه برگزار می‌شود؛ مراسمی جهانی است که عموما توسط تشکل‌های کارگری و احزاب سیاسی برگزار می‌شود. این مراسم در ایران، نخستین بار در سال ۱۳۰۰ توسط «شورای مرکزی فدراسیون سندیکای کارگری» برگزار شد.    

دیگر خبرها

  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل در تفلیس
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران