Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: اگر با این دیدگاه که به هیچ شخصی تسهیلات داده نشود حرکت کنیم، می‌شود مانع ارائه تسهیلات به فرزندان اعضای هیئت‌های علمی نیز شد.

ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی برای ورود به دانشگاه‌ها در آزمون سراسری گفت: فرزندان اعضای هیئت علمی در آزمون سراسری سهمیه ندارند؛ زیرا سهمیه به این معنی است که اگر به عنوان مثال صد نفر در آزمون شرکت می‌کنند پنج نفر از آن‌ها مختص به یک گروه باشند؛ در حالی که برای فرزندان اعضای هیئت علمی این موضوع در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واحدی اظهار کرد: تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی به هیچ عنوان در تعداد قبولی‌ها تاثیری ندارد. تنها در زمینه انتقال به آن‌ها تسهیلاتی داده شده است که می‌توانند به محل زندگی والدین خود بروند و در آنجا به ادامه تحصیل بپردازند. موضوع نقل و انتقال دانشجویان نیز برای همه دانشجویان وجود دارد، اما برای این فرزندان با توجه به این که می‌توانند از روز اول در آن دانشگاه تحصیل کنند با دیگر دانشجویان که باید به مدت دو ترم در دانشگاه مبدا بمانند و بعد انتقالی بگیرند، متمایز است. که این موضوع به عنوان تسهیلات برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

سهمیه‌ای که خون کنکوری‌ها را در شیشه کرد / مقصر اصلی عدم حذف سهمیه فرزندان هیئت علمی کیست؟

وقتی مسئولان، فرزندان اعضای هیئت علمی را با عناوین مختلف راهی دانشگاه می‌کنند / سهمیه، قانون یا تسهیلات؟

 


واحدی با بیان اینکه گاهی به نوعی تلقی می‌شود که گویا این فرزندان بخشی از ظرفیت را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما این گونه نیست، اظهار کرد: در سال‌های اخیر مصوبه‌ای جدید آمده است که این موضوع را ضابطه‌مند کرده است؛ به طوری که فرزندان اعضای هیئت علمی باید ۹۰ درصد نمره قبولی را آورده باشند تا بتوانند انتقال یابند.


معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: تمام فرزاندان اعضای هیئت علمی همچون سایر داوطلبان در آزمون سراسری شرکت می‌کنند و باید مقدار نمره‌ای را نیز به دست آورند. درست است که این افراد از تسهیلاتی برخوردار شده‌اند، اما تسهیلات آن‌ها از بسیاری از گروه‌های دیگر بسیار کمتر است. اگر با این دیدگاه که به هیچ شخصی تسهیلات داده نشود حرکت کنیم، می‌شود مانع ارائه تسهیلات به فرزندان اعضای هیئت‌های علمی نیز شد، اما زمانی که به بسیاری از گروه‌ها این تسهیلات داده شود، نمی‌توان گفت که این تسهیلات نقل و انتقالات از این گروه حذف شود.

 

واحدی با اشاره به اینکه همه سازمان‌ها برای افراد خود شرایط ویژه‌ای می‌گذارند؛ تصریح کرد: اکنون این تسهیلات برای اعضای هیئت‌های علمی نیز در نظر گرفته شده است؛ بنابراین ارائه این تسهیلات دور از ذهن نیست. بنده موافق هستم که باید عدالت رعایت شود و به هیچ شخصی ظلمی صورت نگیرد، اما حتی اگر این تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی نیز حذف شود تغییری ایجاد نخواهد شد. اغراق‌هایی نیز با مقاصد دیگری در این زمینه انجام شده است که به دنبال مباحث عوام فریبانه هستند تا بتوانند افراد را از مسائل اصلی جامعه دور نگه دارند. اکنون مشکل اصلی این نیست، بهتر است بیش از هر چیز به مسئله حذف کنکور و مافیای کنکور بپردازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علم و صنعت سهمیه فرزندان هیئت علمی وزارت علوم آزمون سراسری فرزندان اعضای هیئت علمی علمی نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

به گزارش مهر؛ محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد