Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@15:35:09 GMT

ممنوعیت تردد شبانه در وضعیت نارنجی جدی‌تر شود

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۳۷۲۱

ممنوعیت تردد شبانه در وضعیت نارنجی جدی‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن اروجی در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه اضافه شدن یک قاضی به تیم نظارتی مشترک مبارزه با کرونا هنوز محقق نشده است بیان کرد: طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، لازم است تا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گزارش دقیقی از مراکز اقامتی خود بویژه در موضوع آمار تعداد مسافران و اتباع خارجی ارائه دهد که این اتفاق نیز هنوز نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درباره نظارت بیشتر بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک های خصوصی استان، سه گزینه شورای هماهنگی بانک های استان، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و همچین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مورد توجه قرار دارند که بر اساس نظر استاندار قم، شورای هماهنگی امور بانک ها موظف به نظارت در این موضوع خواهد بود.

وی درباره پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا نیز گفت: لازم است تا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولّی این موضوع، تسریع بیشتری در کار ایجاد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در ادامه از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا اولویت واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار دهند.

وی سپس به آغاز وضعیت نارنجی کرونایی در استان توجه داد و گفت: بر این اساس، کاهش حضور کارکنان طبق رویه های گذشته و بر اساس نظر عالی ترین مقام هر دستگاه إعمال می شود و البته گروه های شغلی سه و چهار نیز به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود.

اروجی با اشاره با اهمیت تشدید نظارت ها در وضعیت فعلی کرونایی استان گفت: نمازهای جماعت در این وضعیت باید در فضای باز با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر و به مدت حداکثر ۴۰ دقیقه اقامه شود.

وی اضافه کرد: در وضعیت نارنجی کرونایی ورود خودروهای با پلاک غیربومی و همچنین خروج خودروهای با پلاک بومی ممنوع است، مگر خودروهایی که دارای مجوّز باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در عین حال اذعان کرد: ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد همچنان به قوت خود باقی است.

وی اضافه کرد: البته نیروی انتظامی استان در شرایط زرد کرونایی همراهی بیشتری با مردم در این موضوع به خرج داد، اما انتظار می رود تا در شرایط نارنجی کرونایی، جدیت بیشتری لحاظ شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت بحران قم ممنوعیت مدیریت بحران استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری

سرهنگ اسماعیل احسان‌پور درباره ترافیک صبحگاهی شهر تهران گفت: «در رصد‌های پلیسی مشخص شد که از حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ترافیک در بیشتر معابر پر تردد پایتخت آغاز شده است. این ترافیک از غرب، شرق و جنوب تهران به سمت مراکز و شمال شکل گرفته و در حال حاضر از حجم آن کاسته شده است. با این وجود با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود از حدود ساعت ۱۷ ترافیک عصرگاهی آغاز شود، ماموران پلیس راهور از آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک برخوردارند. لازم است مردم نیز از تردد‌های غیرضروری با خودروی شخصی خود در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند.»

به گزارش ایسنا، وی درباره معابر و بزرگراه‌های دارای بار ترافیک صبحگاهی نیز گفت: در بزرگراه تهران - کرج، بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بزرگراه شهید بابایی محدوده خیابان نیروی زمینی، بزرگراه شهید زین الدین در محدوده صدف، بزرگراه علامه جعفری در محدوده شقایق، بزرگراه امام علی (ع) در محدوده جانبازان، بزرگراه شهید لشگری در محدوده شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان ترافیک پرحجم، اما روان بود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری در محدوده بزرگراه یادگار امام (ره)، بزرگراه شهید آبشناسان در محدوده سردار جنگل، بزرگراه شهید همت در محدوده جنت آباد، بزرگراه شهید چمران در محدوده پارک نهج البلاغه ترافیک نیمه سنگین بود. همچنین در مسیر غرب به شرق خیابان آزادی در محدوده شهیدان، خیابان جانبازان در محدوده میدان میدان امام رضا (ع) نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

احسان‌پور افزود: در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از انتهای بزرگراه شهید چراغی تا ورودی تونل توحید، بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محدوده ستاری نیز ترافیک صبحگاهی نیمه سنگین بود.

وی با تاکید بر اینکه تردد موتورسیکلت از تونل‌های درون شهری ممنوع است، گفت: لازم است موتورسواران از تردد از داخل تونل‌های شهری پرهیز کنند. همچنین عابران پیاده نیز حتما از گذرگاه‌های مخصوص عابرپیاده تردد کنند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد