Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@16:36:35 GMT

موننکو، مشاور قدیمی و معتمد صنایع

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۳۷۲۶

موننکو، مشاور قدیمی و معتمد صنایع

بهره‏ گیری از این مشاوره‏ها می‎تواند به ارتقای صنایع موجود در کشور و افزایش همکاری‏های بین‏المللی منجر شود.

در این رابطه شرکت دانش‏بنیان «موننکو ایران» با توجه ویژه به این موضوع در ارائه خدمات مهندسی، مشاوره‌ و نظارت در صنایع برق، نفت و گاز و پتروشیمی، مترو و راه‎آهن، مخابرات، دیسپاچینگ و اسکادا، آب و فاضلاب فعالیت می‎کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت «مهندسین مشاور موننکو ایران» در سال ۱۳۵۲ با سرمایه‏گذاری مشترك بین بخش خصوصی ایران و شركت مهندسی مونترال از كشور كانادا تاسیس و در ابتدا فعالیت خود را با تمركز بر صنعت برق ایران آغاز کرد.

در حال حاضر سهام‌داران عمده شرکت مهندسین مشاور موننكو ایران شامل گروه مپنا، شركت Wood Group و شركت مشاوره مدیریت میر (متعلق به كاركنان) هستند.

علیرضا شیرانی، مدیرعامل این شرکت درباره فعالیت‎های موننکو به جام‎جم می‎گوید: «مهندسین مشاور موننکو با برخورداری از نیروی انسانی متخصص و پشتوانه‌ی علمی و تجربی شناخته شده، با استفاده از آخرین روش‎های فناوری و مهندسی و استانداردهای بین‌المللی و تاكید بر اصل رضایت مشتری در چند دهه گذشته، نیازهای مهندسی و مشاوره صنعتی کشور را مرتفع و در تعاملی پایدار با کارفرمایان و شرکت‌های همکار، راهکارهای نوینی را برای رفع معضلات صنایع مختلف ارائه کرده است. حضور همزمان در بیش از 14 کشور جهان و عهده‎داری بیش از 400 پروژه مهم داخلی از ویژگی‌های این شرکت است. از مهم‎ترین پروژه‎های موننکو در داخل و خارج کشور می‌توان به نیروگاه سیکل ترکیبی لاذقیه در کشور سوریه، خدمات مشاوره برای پیاده‌سازی بهره‌بردار مستقل شبکه (ISO) در کشور بنگلادش، اتصال شبکه برق ایران و عراق و ایستگاه مترو وکیل‌شهر شیراز اشاره کرد.»

 مهم‌ترین حوزه‏ های مشاوره تخصصی موننکو 

تولید نیرو : یکی از فعالیت‌های اصلی « مهندسین مشاور موننکو ایران » ارائه خدمات مشاوره مهندسی در زمینه طراحی و نظارت بر ساخت نیروگاه‌های برق ( شامل گازی ، سیکل ترکیبی ، تولید پراکنده، انرژی‌های تجدیدپذیر) و مطالعات امکان سنجی احداث نیروگاه است. خدمات مهندسی، طراحی و نظارت بیش از 52هزار مگاوات پروژه‌های تولید نیرو شامل 20هزار مگاوات نیروگاه گازی، 32هزار مگاوات نیروگاه سیكل تركیبی و همچنین امكان‌سنجی فنی و اقتصادی احداث 3000 مگاوات نیروگاه حرارتی در كشور را کارشناسان این مجموعه انجام داده‌اند.

نفت، گاز و پتروشیمی : این شرکت به دلیل دارابودن گواهی‌نامه صلاحیت خدمات مشاوره از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در تخصـص‌های‌ «واحدهای پالایشگاه نفت، گاز و صنایع پتروشـیمی» و همچنین تخصـص «خـطوط انتقال نفت و گاز» و با توجه به پتانسـیل و امـكانات سـخت‌افزاری و نرم‌افـزاری موجود و تجهیز و تكمیل آن مـتناسب با پروژه‌های بزرگ صـنایع فوق، خدمات طراحی، مهندسـی و مـشاوره را برای پروژه‌های متعددی در كشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ارائه کرده است. در حال حاضر این شرکت، پس از حضور موفق در پالایشگاه گاز كشور بنگلادش، درصدد توسعه بیشتر فعالیت‌های خود در بازارهای شرق آسیا، آفریقا، كشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه است.

خطوط انتقال نیرو: شبكه انتقال برق در داخل و خارج از كشور اعم از خطوط و پست های انتقال، فوق توزیع و توزیع نیرو، مطالعات شبكه، طرح‌های جامع برق، برق‌رسانی به صنایع، طراحی شبكه‌ها، ساختمان‌های مسكونی، تجاری و صنعتی و تاسیسات عمومی، سازه و ساختمان‌های ویژه است که موننکو در تمام این حوزه‌ها مشاوره فنی ارائه می‏ دهد.

پروژه‌های ریلی: شركت مهندسین مشاور موننكو ایران در سال 1394 به‌طور رسمی با پروژه «نظارت عالیه و كارگاهی در بخش‌های سازه، معماری و تجهیزات پروژه فاز دو خط یك قطار شهری شیراز» فعالیت خود را در حوزه مترو و راه آهن آغاز کرد. این شرکت به‌منظور حركت همگام با نیازهای كشور به طرح‌های زیربنایی در حوزه مترو و راه آهن و همچنین مطابق با هدف‌گذاری برنامه سند چشم‌انداز 20 ساله در بخش توسعه حمل‌ونقل ریلی كه نشانگر راه‌اندازی حداقل 300كیلومتر خطوط جدید مترو است، موفق به توسعه فعالیت‌های خود در ارائه خدمات مربوط به مطالعات امكانسنجی، مكانیابی، طراحی خطوط و ایستگاه‌های مترو، تاسیسات و تجهیزات ویژه و ناویژه، روسازی و زیرسازی راهآهن و برقی‌كردن خطوط راه‌آهن و همچنین ارائه خدمات مشاوره و مهندسی، نظارت كارگاهی و عالیه در پروژه‌های مختلف مترویی در كلان شهرهای تهران، شیراز، تبریز و پروژه‌های راه آهن و آزادراهی شده است.

افق پیش روی موننکو

شیرانی می‏گوید: «مهم‎ترین هدف برای هر شرکتی می‎تواند تبدیل‌شدن به یک برند جهانی معتبر باشد. موننکو هم در تمام این مدت تلاشش در همین زمینه بوده است. از برنامه‎های مهمی که برای ارتقای بیشتر موننکو در جهان داریم آماده سازی قراردادهای هوشمند و پلتفرمی است که به همکارانمان اجازه دهد در هر نقطه‎ای از دنیا بتوانند در خانه‎هایشان مشغول انجام کارشان باشند.»

همکاری در پروژه‌های بین‌المللی

مهندسین مشاور موننکو ایران با هدف توسعه دانش فنی و انتقال فناوری‎های جدید اقدام به ایجاد همكاری های مقطعی یا بلندمدت با شركت های معتبر بین‏المللی کرده و درصدد تاسیس تعدادی شركت با مشاركت شركت‎های همكار محلی در خارج از كشور برآمده است. در همین راستا، موننکو به منظور تمركز بر بازارهای هدف خاورمیانه موفق به ثبت شركت Monenco Consulting Engineers در كشور عمان در سال ۱۳۸۹ و به منظور دسترسی به بازار آفریقای مركزی در سال ۱۳۹۰ شركت موننكو نیجریه Monenco Engineering Limited را در كشور نیجریه ثبت کرد. در سال ۱۳۹۵ با هدف دسترسی به بازار اروپا و تقویت همکاری با شرکای اروپایی اقدام به ثبت شرکت موننکو آلمان Monenco Germany کرد. علاوه بر این، خدمات این شرکت مشاوره مهندسی و فعالیت‎های آن در خارج از کشور صرفاً به این سه کشور محدود نبوده و در کشورهای عراق و سوریه در غرب آسیا و بنگلادش، هند، کره جنوبی، تاجیکستان و قرقیزستان در جنوب و مرکز و شرق آسیا، در زامبیا و کنیا در آفریقا و اتریش و فرانسه در اروپا نیز فعالیت دارد.

چالش مهم فعالیت‏ های صنعتی

به گفته مدیر عامل این شرکت، چالش عمده موننکو اکنون کمبود نیروی انسانی است. شیرانی می‌گوید: «متاسفانه فضای فرهنگی کشور ما به سمت و سویی رفته است که بیشتر افراد به دنبال مشاغل مبتنی بر خرید و فروش اجناس هستند یا تصمیم به مهاجرت دارند. در این میان، شمار کسانی که می‎خواهند در کارهای حرفه‎ای وارد شوند کمتر است. زیرا برای ورود به مشاغل حرفه‏ای و تخصصی لازم است افراد حدود ده‌سال زحمت بکشند و تلاش کنند و با کسب تجربه و مهارت و دانش وارد بازار کار بشوند. برای همین ما در حوزه کاری‎مان اغلب با کمبود نیروی متخصص مواجهیم.

امتیازهای مهم «موننکو» برای مشاوره‏های فنی مهندسی 

رویکرد بین المللی در مشاوره‏های فنی
بسیاری از صنایع و شرکت‎های داخلی در ایران برای فعالیت‎ها و پروژه هایشان به ارتباطات داخلی بسنده می‎کنند و امکان ارتباط با شرکت‎های بین‏المللی را از دست می‎دهند. زیرا این مسأله را در هدف‎گذاری خود نمی‎بینند و برایش برنامه‎ریزی خاصی هم ندارند. اما یکی از مهم‎ترین وجوه تمایز موننکو این است که در برنامه‎ها و مشاوره‎های تخصصی‎اش نیم‎نگاهی به پروژه‎های جهانی و امکانات و روش‎های ارتباطی با آنها دارد.

استفاده از فناوری‎های نوین
وقتی صحبت از مشاور تراز اول می‎شود باید در تمام سطوح فعالیت، خدمات کاملا حرفه‎ای و به بهترین نحو ارائه شود. برای مثال وقتی برای حوزه صنعتی طرحی پیشنهاد می‏شود باید طراحی‏ها سه بعدی باشد تا شرکت‎ها بتوانند تمام جوانب آن را بررسی کنند و تصمیم‎گیری دقیق‎تری داشته باشند. موادی که قرار است در تأسیسات به کار برود به‌درستی شبیه‏‎سازی شود و امکان مقایسه و بحث و بررسی را فراهم آورد. این موارد با بهره‎گیری از واقعیت مجازی (VR) محقق می‎شود که یکی از لوازم مشاوره‎های موننکو است.

ارائه مشاوره مدیریتی
یکی از علت‎های رایجی که باعث عدم موفقیت شرکت‏ها در پروژه‎های‌شان می‎شود برخلاف تصور عموم نداشتن دانش مدیریتی کافی است و نه تسلط‌نداشتن بر مباحث فنی و مهندسی. بر همین اساس موننکو ایران، مشاوران مدیریتی را هم به مجموعه عوامل خود افزوده تا بتواند ناهماهنگی‎ها و مسائلی که ممکن است در پروژه خلل ایجاد کند را سرو سامان بدهد.

راه‌های ارتباط با «موننکو»

وبسایت: monencogroup.com
ایمیل:info@monencogroup.com
لینکدین: monenco
تلفن:۸۱۹۶۱۱۱۰- 021
آدرس:تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از میدان ونک خیابان عطار، پلاک ۱۲، شرکت موننکو 

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: موننکو نشان ایرانی نشان ایرانی 2 مریم ملی گروه مپنا بین المللی موننکو ایران خدمات مشاوره ارائه خدمات مشاوره ها فعالیت ها مهم ترین راه آهن شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران اکسپو) از امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود که اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند کرد.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه می‌شود.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه B2B با حضور ۵۰ هیأت عالی رتبه برگزار شود.

در این نمایشگاه امکاناتی از جمله هماهنگی جلسات اختصاصی B2B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تورهای تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، برگزاری وبینارهای آشنایی با توانمندی‌های صنعتی ایران، برگزاری وبینارهای تخصصی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، انتشار گزارش‌های تخصصی بازار محصولات منتخب صنایع غذایی، انتشار گزارش‌های تخصصی، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه می‌شود.

نرم افزارهای تخصصی در این نمایشگاه شامل اطلاعات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه شامل، اطلاعات محصولات عرضه شده در نمایشگاه، امکان ثبت میزان رضایت در رابطه با جلسات، امکان برقراری ارتباط مستقیم با مرکز بی تو بی، نمایش نقشه نمایشگاه و جانمایی شرکت‌ها، امکان ارسال نظرات و پیشنهادات در رابطه با ایران اکسپو فراهم شده است.

برای مشاهده جزئیات سخنرانی عباس علی آبادی وزیر صمت در آئین گشایش رویداد ایران‌اکسپو اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6089807 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • پیام تبریک روز مشاوره ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز روانشناس
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس