Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس در یزد، چند روزی است که استان یزد دوباره در وضعیت هشدار قرمز کرونایی قرار گرفته و متأسفانه آمار بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها و به ویژه بخش‌های آی سی یو رو به افزایش است.

این وضعیت موجود کرونایی از یک سو نتیجه عادی انگاری مردم و از سوی دیگر نتیجه برخی سوء مدیریت‌هاست که باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی آن اقدام و این چالش برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطر شیوع ویروس کرونا وقتی در استان یزد خیلی جدی می‌شود که صف‌های طولانی بیماران غیرساکن و میهمان از استان های مختلف کشور جلو درب مطب پزشکان تشکیل و در ادامه شاهد شلوغی پارک ها، اماکن تاریخی، ترافیک خودرویی و ازدحام جمعیت در مراکز فروش خواهیم بود.

رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، استفاده نکردن از ماسک، انتقال ویروس از شهر و استانی دیگر به استان یزد همگی از جمله جدی‌ترین دغدغه‌‌های ایجاد شده در وضعیت قرمز کرونایی است که نه تنها برای آن برنامه‌ریزی انجام نشده بلکه هر روز شاهد افزایش تعداد مسافرانی هستیم که به منظور درمان میهمان یزد می‌شوند.

این موضوع که چرا برخی از پزشکان که خدمات آنها در شرایط بحرانی و قرمز کرونایی اولویت و فوریتی هم ندارد احساس مسئولیت نکرده و همچنان مثل روزهای عادی با پذیرش تعداد بالایی از بیماران که عمدتاً غیرساکن هم هستند به فعالیت خود ادامه می‌دهند جای سئوال دارد و امیدواریم مسئولان علوم پزشکی و مدیریت استان جواب قانع کننده‌ای برای مردم و صنوفی که از ابتدا تاکنون تابع نظر ستادکرونا بودند و کسب خود را به نفع سلامت مردم تعطیل کردند داشته باشند.

شناسایی ۱۳۵کرونایی جدید طی ۲۴ ساعته گذشته در یزد

دکتر ابراهیم سلمانی،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با تشریح وضعیت کرونایی استان، اظهار کرد: در حال حاضر پنج شهرستان استان یزد قرمز هستند و شهرهای دیگر در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته، ۱۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند که بیانگر آمار صعودی مبتلایان به کرونا در این استان است.

دکتر سلمانی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های ابرکوه، بافق، اردکان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های بهاباد و اشکذر در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: هم استانی‌ها رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند و از حضور در اجتماعات دورهمی‌های خانوادگی جدا خودداری کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۶۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند،گفت: از تعداد کل بیماران بستری شده کرونایی در استان یزد، ۸۸ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

از ابتدای همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا تمام مسئولان اعم از دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان و مدیران اجرایی و نظارتی استان و کشور خبر از تعداد مرگ و میر و بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها می‌دهند و در نهایت مردم را به رعایت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی توصیه می‌کنند.

توصیه مسئولان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ممانعت از سفرهای غیرضروری درون و برون شهری در حالی است که امروز می‌بینیم استان یزدی که در وضعیت قرمز کرونایی وجود دارد همچون روزهای عادی میزبان مسافران غیربومی است مسئولان استان تاکنون هیچ برنامه ریزی جدی در این خصوص انجام نداده‌اند.

چرا کسی مانع فعالیت پزشکان در وضعیت قرمز کرونایی نمی‌شود

البته از حق نگذریم عادل انگاری برخی از شهروندان که آمارشان کم هم نیست سوء مدیریت مسئولان مربوطه را تشدید کرده و در نهایت منجر به قرمز شدن وضعیت کرونایی استان شده است.

محمد منتظری یکی از فعالین حوزه گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، عملکرد و مدیریت استان در بحث مقابله با شیوع کرونا را نقد و در این خصوص اظهار کرد: جالب است که از نظر مسئولان فعالیت پزشکان زیبایی که روزانه بیماران غیربومی و غیرساکن زیادی را پذیرش می‌کنند بلامانع و فعالیت گردشگری ممنوع شده است.

صفدرپور یکی دیگر از شهروندان یزدی عدالت در اعمال محدودیت‌های کرونایی را ضروری دانست و بیان کرد: من کفش فروش هستم و از ابتدای شیوع کرونا همیشه تابع تصمیم ستاد کرونا بوده و مغازه خود را تعطیل کرده‌ام، ولی متأسفانه دو پزشک زیبایی که در مجاورت مغازه من مطب دارند با صف های طولانی از بیماران غیربومی همچنان در وضعیت قرمز به فعالیت خود ادامه می دهند هیچ یک از دستگاه های نظارتی و اجرایی مانع فعالیت آنها نشده و نمی شوند.

پیگیری خبرنگار فارس از نظام پزشکی استان مبنی این‌که چرا با پزشکان زیبایی که حتی در شرایط قرمز کرونایی فعالیت دارند بی‌نتیجه ماند و پاسخ شفاف و درستی از سوی آنها داده نشده است.

قطعاً بهتر شدن وضعیت کرونایی استان و کشور در گرو هم‌افزایی دستگاه‌ها و احساس مسئولیت تمام آحاد جامعه در قبال سلامت فردی است که امیدواریم با توجه بیشتر مسئولان این مهم هر چه سریعتر مدنظر قرار داده شود و با مدیریت منسجم و یکپارچه از سوی مسئولان و همراهی مستمر و متعهدانه شهروندان هرچه سریعتر شاهد قطع چرخه شیوع کرونا در استان یزد و دیگر استان‌های کشور باشیم.

انتهای پیام/الف

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد بیماران بستری بیماران بیمارستان ها خبرگزاری فارس استان یزد پزشکان زیبایی وضعیت قرمز دوگانگی در مدیریت وضعیت قرمز کرونایی بیمارستان ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایندهای قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحدهای تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

کد خبر 6088966

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان