Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، اجلاس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قرار است فردا ( پنجشنبه ۱ جولای/ ۱۰ تیر) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود. این اجلاس با هدف تصمیم گیری در مورد میزان عرضه نفت به بازار برگزار می‌شود. 
نشریه "هندو" در این خصوص نوشت: وزیر نفت هند در کنفرانس انرژی "بلومبرگ بی‌ان اف" با اشاره به اینکه تورم یک مشکل بزرگ برای رشد اقتصادی این کشور است، تاکید کرد ذخیره‌های راهبردی نفت هند که سال گذشته با استفاده از قیمت پایین این محصول تامین شده بود، به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: هند یک بازار بسیار حساس به قیمت است. ما رفتار خاص خود را در مورد هزینه داریم. اگر افرادی به دنبال رساندن قیمت‌ها به ۸۰ دلار در هر بشکه هستند، ما از آن‌ها خریداری نخواهیم کرد. قیمت مناسب برای هند در اولویت است. 
وزیر نفت هند همچنین اشاره کرد که دهلی نو براساس چارچوب جهانی دیپلماتیک خود از هر گزینه‌ای که قیمت‌های رقابتی‌تر ارائه کند استفاده خواهد کرد. این گزینه‌ها درصورتی که تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه تهران لغو شوند، شامل ایران نیز خواهد بود. 
با افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت سوخت در بازارهای هند از مرز ۱۰۰ روپیه (حدود ۱.۳۵ دلار) عبور کرده است. 
دولت هند به شرکت‌های نفتی این کشور اجازه داده است تا با نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمتهای سوخت را در بازارهای هند به روز رسانی کنند. به این ترتیب اگر قیمت نفت در بازارهای جهانی بالا برود، مصرف کنندگان هندی باید پول بیشتری برای تهیه سوخت و انرژی پرداخت کنند. 
هند که سومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان می‌باشد، به سازمان اوپک فشار آورده است تا قیمت‌های این محصول را حفظ کند. دهلی نو همچنین به سازمان اوپک اعلام کرده است که قیمت‌های غیر واقعی که از اصول بازار به دور هستند به کشورهای وارد کننده نفت صدمه می‌زنند. 
هند ۸۳ درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می‌کند. عربستان سعودی پس از عراق بزرگ‌ترین صادر کننده نفت به هند است. 
بر اساس داده‌های دولت هند، هزینه واردات نفت این کشور در سال ۲۰۱۸-۱۹ حدود ۱۱۱.۹ میلیارد دلار بوده است که این هزینه در سه سال پیش (۲۰۱۵-۱۶) ۶۴ میلیارد دلار براورده شده بود. 
مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد. 
هند به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری نیاز بسیاری به انرژی دارد. 
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می‌کند که تا سال ۲۰۴۰ هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند. 
 

برچسب‌ها هند اوپک نفت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند اوپک نفت هند اوپک نفت ایران کننده نفت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748245

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول