Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی قاسمپور، شهردار طالقان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص رانش زمین در بخشی از طالقان به نام چالان، اظهار کرد: منطقه چالان در محدوده شهری واقع شده  و با توجه به ارتباط جاده ای ۳۰ روستای بالا طالقان  با این نقطه از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه مسیر عبوری و دسترسی این روستاها به شهر از این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه چالان  پس از بارش های سنگین  در سال ۹۸ ،  دچار یک رانش عظیم شد که تثبیت و بازسازی این نقطه از توان مالی مدیریت شهری خارج است و به اعتبارات استانی و ملی نیاز دارد.

وی افزود: موضوع تامین اعتبار ملی در خصوص بازسازی و تثبیت منطقه چالان،  در فرمانداری مطرح شد و این درخواست با کمک نماینده مجلس به آقای نجار مدیر بحران کشور رسید. نامه نگاری های لازم هم  انجام شده،  اما هنوز  ریالی به این موضوع  اختصاص داده نشده است و پیگیری آن با توجه به استراتژیک بودن و حساسیت منطقه،  نیازمند توجه ویژه  استاندار محترم و مدیریت بحران البرز دارد.

وی گفت: با توجه به حساسیت منطقه و بر اساس توان مالی  اندک مدیریت شهری طالقان، مسیر دسترسی به صورت موقت احیا و آسفالت شد. آبراهه ای  قدیمی در این نقطه که توسط پیمانکاران فعال در بخش راهداری بسته شده بود، احیا شد و  با ایجاد دسترسی موقت، مسیر  آسفالت شد.  اما این اقدام کافی نیست.‌ علاوه بر این  لوله اصلی گازی که قرار است از طالقان به سمت گچسر برود و روستاهای  طالقان و  جاده چالوس را گاز دار کند باید از این نقطه عبور کند، که ضرورت تثبیت و    بازسازی این منطقه را روشن می‌کند.‌

قوانین دست و پاگیر بر محرومیت طالقان دامن می‌زند!

وی در ادامه با بیان اینکه طالقان از محروم ترین شهرهای البرز است، افزود: مهمترین دلیل محرومیت طالقان دستورالعمل ها و قوانین بالادستی است که دست  مسئولان طالقان را برای انجام کار بسته و از هر طرف  که وارد می شویم، مانعی وجود دارد.  برای رفع این مشکل به کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان نیاز داریم که گام های موثری نیز در خصوص رفع موانع موجود برداشته شده است.

عذرخواهی شهروار طالقان از مردم؛ نتوانستیم پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشیم

قاسمپور با ذکر این نکته که مردم طالقان از خدمات اولیه شهری محرومند و مریریت شهری نتوانسته پاسخگوی مطالبات به حق شهروندان باشد، بیان کرد: در این خصوص از مردم طالقان عذر خواهی می‌کنم.

شهردار طالقان افزود: توقع مردم طالقان معبر مناسب است که یا از بین رفته و یا احیای آن با  مشکل روبرو است. از یک سو با توجه به افزایش چندین برابری قیمت آسفالت در شرایط تحریم، توان مالی اندک شهرداری و ناچیز بودن سهمیه قیر طالقان به عنوان یکی از  شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت، شهرداری طالقان تا کنون نتوانسته مشکلات معابر را رفع و نسبت به بازسازی آنها اقدام کند.  از سوی دیگر گازکشی ها نیز موجب از بین رفتن  آسفالت در برخی دیگر از  معابر شده است.

وی یاد آور شد: مردم طالقان در خصوص راه های روستایی و معابر شهری دچار مشکل هستند و رفع این مشکلات نیازمند یک نهضت جهادی با همکاری مسؤولان ذیربط است و باید اعتبار ویژه استانی  برای راه‌ها و معابر طالقان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار طالقان علی قاسم پور رانش جاده مردم طالقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: تب نزله‌ای بدخیم بیماری حاد و کشنده‌ای است که صرفاً در گاو ظاهر می‌گردد و بین حیوانات اهلی تنها گاو و گاومیش به این بیماری مبتلا شده و علائم ظاهری را از خود نشان می‌دهند.

دکتر ابراهیم سپهر، افزود: این بیماری علائمی چون، تب بین ۴۰ تا ۴۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ریزش آب از بینی که ابتدا مخاطی، سپس چرکی و بعد زرد رنگ شده و تشکیل عفونت می‌دهد، کدر شدن قرنیه و پرخونی مویرگ‌های سفیده چشم که به کوری می‌انجامد، زخم‌های داخل دهان، روی لب‌ها و سطح داخلی لثه، تورم عقده لنفی و ملامسه آنها بصورت ظاهری، نشانه‌های عصبی بیماری به ویژه ناهماهنگی دستگاه‌های حرکتی، لرزش ماهیچه‌ها و ضعف دست و پا، در اوائل بیماری دام دچار یبوست شده و سپس دچار اسهال می‌شود که در هر دو صورت دفع مدفوع با درد همراه است.

او گفت:در این حالت دفع ادرار به صورت قرمز رنگ می‌باشد، اسهال و کم آبی بدن، حیوان دهانش را باز نگه داشته، نفس نفس می‌زند و در عرض سه روز پس از ظهور اعلائم اولیه دام تلف می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی جغتای افزود:با توجه به اینکه ویروس عامل بیماری از گوسفند به گاو منتقل شده و بنابراین، این بیماری در مناطقی که گاو و گوسفند‌ها در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند بیشتر دیده می‌شود، از نگهداری گاو و گوسفند در یک مکان جدا خوداری کنند.

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران