Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: آنچه در همه عرصه‌ها برای دستگاه قضایی مهم است یافتن حقیقت، حق خواهی، حق گرایی و ایستادن در مسیر حق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، فرمانده سپاه بیت المقدس به مناسبت هفته قوه قضائیه با رئیس کل دادگستری استان کردستان دیدار کرد.

سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، دکتر بهشتی را عالمی فرزانه و اندیشه وی را الگویی تمام عیار در جامعه امروز دانست و گفت: وجود دستگاه قضا و عدالت آن در صدور احکام قضایی زمینه ساز ایجاد جامعه سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هفته قوه قضائیه را فرصتی مغتنم برای تکریم تلاش خالصانه قشر خدوم و متعهد در دستگاه قضا دانست و گفت: تجلیل و پاسداشت یاد و خاطره معمار دستگاه قضایی، شهید مظلوم دکتر بهشتی و شهیدان والامقام این عرصه که با نثار خون پاک خویش، اسلام و انقلاب اسلامی را بیمه کردند وظیفه همه ماست.

سردار حسینی افزود: به لطف خدا قضات دادگستری استان نسبت به حقوق مردم حساسیت خاصی داشته و این حساسیت ریشه در دادخواهی و حق‌طلبی آنان دارد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر گفت: آنچه در همه عرصه‌ها برای دستگاه قضایی مهم است یافتن حقیقت، حق خواهی، حق گرایی و ایستادن در مسیر حق است.

فرمانده سپاه بیت المقدس افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از مباحثی است که باید با جدیت در استان کردستان مورد بررسی قرار گیرد و نباید اجازه داد فرد یا گروهی، اموالی که متعلق به همه مردم است را به نام خود ببرند.

سردار حسینی اظهار داشت: دستگاه قضایی وظیفه بسیار مهمی در نظام  جمهوری اسلامی بر عهده دارد رسیدگی به پرونده و تضرع مردم برای برقراری عدل و دادخواهی به عهد و از مسوولیت سنگین این سازمان و مسوولان آن  است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی میراث خون همه شهدا بخصوص شهید بهشتی بنیان گذار دستگاه قضایی اسلامی است افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از اصلی ترین و نقش آفرینترین افرادی که در قانون اساسی نقش داشته است شهید بهشتی بوده است و این دستگاه  نتیجه برکت آن شهید بزرگوار است.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان با تقدیر از فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عنوان داشت: زیارت مقام معظم رهبری و ابراز رضایت ایشان از دستگاه قضایی در این هفته یکی از برکات بزرگ برای ما بود.

وی افزود: امیدواریم این حرکت و سیاست ها، روش ها  و منشها در دستگاه قضا همچنان ادامه پیدا کند و اجرای سند تحول که به عنوان ریل گذاری برای پیشبرد دستگاه قضایی عنوان شده است  با مدیریت جدید به سرانجام برسد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد احیای حقوق عامه عنوان داشت: مبارزه با فساد در دستگاه قضا و جنبه نظارتی علاوه بر جنبه رسیدگی با ید به نحو جد دنبال شود تا عدالت به معنای واقعی نمود پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : در خصوص سند تحول قضایی و اجرایی شدن آن در دستگاه قضایی استان اقدامات موثری انجام شد و در بحث رسیدگی به پرونده های قضایی ، پرسنل دستگاه قضایی استان با تلاش شبانه روزی و پشتکار از انباشت پرونده ها جلوگیری نموده و در خردادماه سال جاری تعداد ۲۸ هزار و ۶۰۰ پرونده به دادگستری استان وارد شد و همچنین تعداد ۳۰ هزار و ۹۰۰ پرونده رسیدگی شده و منجر به صدور حکم گردید که خوشبختانه تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ پرونده از مانده پرونده‌های قبلی مختومه شد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت دقت، انصاف و عدالت در مبارزه و رسیدگی به مفاسد اشاره نمود و تاکید کرد: طبق نظرسنجی های صورت گرفته حدود ۷۰ درصد از مردم ضمن رضایتنمدی از دستگاه قضایی از اراده مبارزه دستگاه قضایی با مفاسد اطمینان خاطر دارند و در استان کردستان نیز اراده جدی بر مبارزه با فساد وجود دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه بیت المقدس دادگستری استان استان کردستان دستگاه قضا دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

مسوولان عالی قضایی کشور طی روز‌های دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه، عازم شهر‌های مختلف استان هرمزگان شدند.

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور به همراه هیأت عالی قضایی نیز در روز نخست از این سفر به صورت سرزده از شعب مختلف دادگاه‌های تجدیدنظر و دادسرای شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

وی در دیدار چهره به چهره و گفت و گوی صمیمانه با برخی از قضات و کارکنان علاوه بر شنیدن درخواست‌های آنان، به بررسی تعدادی از پرونده‌های شعب از نظر نوع و نحوه رسیدگی و مواردی از این قبیل نیز پرداخت و اظهار کرد: همچنین از رسیدگی سریع همراه با دقت به پرونده‌ها نبایدغافل شد.

این مقام عالی رتبه قضایی در توصیه به کارکنان قضایی و اداری این مجموعه‌ها عنوان کرد: محور قرار دادن سند تحول قضایی برای پیشبرد امور و انجام وظایف محوله در خدمت رسانی مطلوب‌تر به مردم امری ضروری است.

 حجت الاسلام موحدی آزاد با بیان اینکه سند تحول قضایی ریل گذاری اصولی برای تعامل و ارایه خدمت بهتر به مردم است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تمامی فعالان حوزه قضایی از راهکار‌های بنیادین و جامع این سند در برنامه ریزی‌های خود برای جلب رضایت مردمی بهره بگیرند.

 دادستان کل کشور همچنین در سفر به میناب افزود: قضات ما از تمام ظرفیت‌های قانونی برای اعطای نهاد‌های ارفاقی به زندانیان در راستای کاهش جمعیت زندان و رفتن به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره می‌گیرند، با این وجود در مواجه با مجرمان مرتبط با جرایم خشن به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ که زندگی مردم را به آتش اعتیاد می‌سوزانند هیچ گونه ترحمی نداشته و نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • مهمترین کار معلم تبیین حقیقت در کنار علم و دانایی است
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان