Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، چندی پیش "روزان کازیمیر" رئیس یکی از قبایل بومی کانادا تایید کرد که  ۲۱۵ جسد یافت شده در یک گور جمعی بدون علامت در مدرسه مسکونی مذهبی کاتولیک‌ها  متعلق به کودکان بومی بوده است. این مدرسه مذهبی کاتولیک مخصوص کودکان بومی در شهر کاملوپس در استان بریتیش کلمبیا از سال ۱۸۰۰ تا ۱۹۶۹ دایر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین "کادموس دلورمه" یکی دیگر از سران بومیان نیز به تازگی از وجود ۷۵۱ جسد دیگر در محل مدرسه مسکونی مذهبی کلیسای ماریوئل در استان ساسکاچوان که بین سال‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۹۷ در دره کواپل، دایر بود، اطلاع داد.

"اکبر مانوسی" رئیس شورای هماهنگی مسلمان کانادا در اتاوا، ۷ تیر ضمن ابراز تأثر و تأسف فراوان از این رویدادهای غیرانسانی از دولت فدرال، دولت‌های استانی و کلیساهای کاتولیک خواست که نسبت به عدالت خواهی مردم بومی کانادا برای کمک به افشای وقایع تاریخی و سیاست‌های آموزش اجباری کودکان در مدارس مسکونی مسیحی و اثرات تأسف‌آور آن پاسخگو بوده و با پرداخت غرامت‌های مالی مطابق با احکام نهادهای حقوق بشری به بازماندگان بومی این سرزمین اقدام کنند.

در ادامه بیانیه شورای هماهنگی مسلمانان کانادا آمده است: جامعه مسلمانان کانادا به‌ عنوان شهروندان مقیم این کشور برای همدردی با ساکنان اولیه این سرزمین با علاقه‌مندی سعی دارد تا از دوران تاریک خشونت‌های دولتی، مذهبی و نژادپرستی که بومیان کانادا در گذشته با آن مواجه بوده‌اند مطلع گشته و در عین حال از مبارزه شجاعانه بومیان این کشور برای بقاء فرهنگ، اعتقادات تاریخی و پاسداری از زبان مادریشان حمایت کند.

شورای هماهنگی مسلمانان کانادا نماینده سازمان‌ها و مراکز اسلامی مسلمانان این کشور آمریکای شمالی است که در اتاوا مستقر بوده و «برای ارتقا صلح، رعایت حقوق بشر، برابری و عدالت اجتماعی» با دیگر شهروندان کانادایی همکاری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مسلمانان کانادا شورای هماهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم غریب آبادی، در مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در دو کشور کانادا و سوئد، اظهار داشت: بحث حقوق بشر موضوع مهمی است و دارای ۲ بعد در کشور ما است، یک بُعد حمایت و ارتقای حقوق بشر در داخل کشور است و یک بعد دیگر هم این است که از آنجایی که ما کشوری هستیم که در آماج اتهامات و حملات حقوق بشری از سوی برخی کشورها که ادعای حقوق بشری دارند، قرار داریم؛ از این رو وظیفه داریم وضعیت حقوق بشر را در این کشورها رصد کنیم و ببینیم آیا واقعاً این کشورها صلاحیت صحبت کردن در حوزه حقوق بشر و گزارش تولید کردن و یا اقدامات سیاسی انجام دادن، هستند یا خیر.

وی ادامه داد: از تحولات اکتبر سال گذشته در نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، به نظر می رسد رویکرد جامعه بین‌المللی و خود ما نسبت به حقوق بشر باید تغییر کند.

غریب آبادی افزود: ما برای اولین بار به صورت مکتوب تصمیم گرفتیم گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران را تدوین و منتشر کنیم و این گزارش را در نیمه اول امسال به افکار عمومی عرضه می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: یکی از کارهایی که ما در ستاد حقوق بشر انجام می دهیم، رصد وضعیت حقوق بشر در بعضی از کشورها است که گاهی اوقات از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود که ممکن است بگویند نگاه ژورنالیستی است، ما آمدیم از گزارشات سازمان های حقوق بشری استفاده کردیم و این گزارشات را مبنا قرار دادیم و از هیچ رسانه‌ای استفاده نکرده ایم.

غریب آبادی افزود: رویکرد ما در حقوق بشر تدافعی نیست اما رویکرد فعالانه و تهاجمی داریم و برای این رویکردها برنامه‌ریزی می کنیم و به زودی ظرف یک ماه آینده رویکرد تهاجمی در حقوق بشر را نهایی می کنیم که مبنای دستگاه ها در داخل و خارج کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: این سیاست ابعاد مختلفی دارد قبلاً هم رویکرد تهاجمی داشتیم اما خیلی فعال نبود که امیدواریم تا یک ماه دیگر این رویکرد ابلاغ شود تا پررنگ تر رویکرد تهاجمی پیگیری شود.

غریب آبادی ادامه داد: کتاب هایی از کانادا و سوئد که به عنوان اولین مجموعه منتشر شد، کانادا کشوری است که خود گرفتار نقض حقوق بشر است و حداقل کاری که جمهوری اسلامی می‌تواند بکند این است که کانادا را که مدعی حقوق بشر است را به مردم بشناساند و بگوید که کشوری که خود مدعی حقوق بشر است گرفتار نقص حقوق بشر است. همچنین آنها نگران حقوق بشر نیستند و متاسفانه حقوق بشر تبدیل به یک پدیده سیاسی شده است.

دبیر ستاد حقوث بشر خاطر نشان کرد: اگر حقوق بشر وجود دارد، معاهدات و سازمان حقوق بشری وجود دارد، چرا ما شاهد جنایات حقوق بشری در غزه هستیم و هیچکدام از این سازوکارها موثر نمی‌شود و یک قطعنامه محکومیت جنایات حقوق بشری تصویب نمی‌شود.

کد خبر 6092664

دیگر خبرها

  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد