Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مشهد گفت: امیدواریم مدیران کشوری، مسئولان خراسان رضوی را برای اجرای طرح‌های پیش‌بینی‌شده در حاشیه شهر مشهد یاری کنند تا این طرح‌ها و برنامه‌ها هرچه سریعتر اجرایی شده و از این طریق مشکلات مردم ساکن در این مناطق رفع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین سفر‌های مسئولان و نمایندگان مجلس را به استان‌های کشور اقدامی بسیار ارزشمند توصیف و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از زمستان سال ۱۳۶۸ سفر‌های استانی خود را با هدف آشنایی مسئولان با مسائل و مشکلات مناطق مختلف کشور با همراهی مسئولان دولتی آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

صدور تبریک تولیت آستان قدس رضوی برای ساخت واکسن ایرانی کرونا

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: رهبر انقلاب تلاش کرده‌اند، این فرهنگ را به مدیران و تصمیم‌گیران کشور تزریق کنند که بروند از نزدیک مشکلات مردم را ببینند تا بتوانند تصمیم‌گیری‌های درست و صحیح در مسیر رفع مشکلات مردم و جامعه اتخاذ کنند.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: آستان قدس نیز به میزان توان و امکانات، با توجه به ملاحظات وقف برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد تلاش می‌کند.

او تصریح کرد: آستان قدس رضوی پارسال در همین راستا ۲۷ هزار هکتار زمین را به شهرداری مشهد و سه هزار هکتار زمین هم به کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه این شهر برای ساخت مسکن اعطا کرد.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: آستان قدس رضوی در مجموع ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های خود را پارسال برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد به نهاد‌های مسوول واگذار کرده است.

حجت الاسلام مروی اظهارکرد: این آستان نسبت به مسائل اجتماعی مشهد بی‌تفاوت نیست. نباید عنوان زیارتی، فرهنگی و امام رضایی این شهر کمرنگ شود.

او افزود: دحوالارض (نقطه ایجاد) مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) است، زیرا اگر این مضجع شریف نبود شهری به نام مشهد نیز وجود نداشت و نام این شهر نیز به اعتبار شهادت‌گاه امام رضا (ع) گذاشته شده است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: باید مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد حفظ شود لذا نباید گسترش این شهر بگونه‌ای صورت گیرد که در بلندمدت حرم مطهر رضوی به حاشیه رانده شود.

تزریق واکسن، ملی‌گرایی حقیقی بود

حجت الاسلام مروی در ادامه سخنان خود در جمع اعضای سفر کرده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به مشهد همچنین اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی را در تزریق واکسن مقابله با کرونای ایرانی، موجب ایجاد غرور ملی در کشور توصیف و بیان کرد: عده‌ای شعار ملی‌گرایی سر می‌دهند، اما سر در آخور دشمنان این آب‌وخاک دارند. وی ادامه داد: ملی‌گرایی حقیقی، اقدامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام دادند. ایشان با عملشان جوانان دانشمند و نخبه را به تلاش علمی، نوآوری و خلاقیت تشویق کردند، این‌ها به واقع از نعمت‌های الهی است.

او تصریح کرد: بر اساس نوبت‌دهی، مدت‌ها پیش نوبت تزریق واکسن برای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرارسیده بود، اما معظم‌له بخاطر اعتمادی که به جوانان دانشمند کشورمان دارند، فرمودند "به پاسداشت تلاش علمی نخبگان کشور صبر می‌کنم و از واکسن ایرانی استفاده می‌کنم" لذا می‌بایست به این اقدام بسیار ارزشمند بیشتر پرداخته شود.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین ساخت واکسن ایرانی مقابله با کرونا را تبریک گفت و تاکید کرد: این قبیل موفقیت‌ها باید به خوبی در جامعه بازتاب یابد تا بیش از پیش موجب ایجاد غرور ملی شده و براگیزاننده آن باشد.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اواسط هفته پیش با هدف اعمال نظارت میدانی قوه مقننه و وظیفه ذاتی مجلس در خصوص طرح‌های و اقدامات اجرایی برای رفع معضلات حاشیه‌نشینی و تامین مسکن محرومان، به خراسان رضوی سفر کرده‌اند.
انتهای پیام//ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی کمیسیون اجتماعی مجلس حاشیه نشینی واکسن کرونا رهبر معظم انقلاب اسلامی تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر حاکم شود و با وحدت رویه امور را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید ناصحی‌مقدم، امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت- در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به حواشی به‌وجود آمده در رابطه با پروژه احداث المان غواصان دریادل در میدان بسیج، اظهار کرد: این طرح بعد از گذراندن مراحل قانونی خود و منطبق با مصوبات مورد نیاز وارد فاز اجرایی شده بود که متأسفانه بنا به دلایلی دستور توقف کار صادر شد.

وی افزود: توقف کار در حالی اعلام شد که روند مورد نیاز برای رسیدن به مرحله اجرایی طی شده و پیمانکار کار نیز مشخص شده بود با این حال با بروز این مشکل در کنار برخی جریانات در فضای مجازی شاهد این هستیم که طرح در آغاز کار تعطیل شد.

رئیس شورای شهر زنجان با انتقاد از روند ایجاد شده در مسیر اجرای این طرح، گفت: در ادوار گذشته مسئولان، اعضا شورا را به دوری از حواشی دعوت می‌کردند در حالی که در این دوره کاملاً برعکس شده و ما برخی افراد را به دوری از حاشیه دعوت می‌کنیم، با این حال اعضا شورای اسلامی شهر زنجان همچون ماه‌های گذشته از هرگونه حاشیه دوری و روند کارها را منطبق با قانون طی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر زنجان از اقدام شهردار حمایت می‌کنند و به‌دور از هرگونه حاشیه به‌دنبال اجرای طرح‌های بزرگی از جمله پروژه سبزه‌میدان و محور شهیدان کریمی است، افزود: با این حال اعلام می‌کنیم با کسی تعارف نداریم و با هرگونه حاشیه‌سازی برخورد خواهیم کرد.

در ادامه مهدی طالب عضو دیگر شورای شهر زنجان با اشاره به موضوع المان غواصان دریادل، گفت: کسانی که در آن رابطه تصمیم می‌گیرند به اسناد بالادستی که اعضای شورا منطبق با آن طرح‌ها را مصوب می‌کنند توجه کنند.

وی افزود: در تصویب این طرح، اسنادی همچون طرح جامع ترافیک شهری و و سایر اسناد مورد نیاز به دقت بررسی شده است و این اسناد دقیقاً همان مواردی است که به امضا مسئولان امر نیز رسیده است، البته تاکید داریم اگر مشکلی است موارد اعلام شود تا در آن رابطه تصمیم مورد نیاز اتخاذ شود.

طالب همچنین با اشاره به ضرورت توجه کمیته بازآفرینی شهری به بزرگترین پروژه در این حوزه که در محور داودقلی به دلجویی واقع شده است، اظهار کرد: انتظار ما تشکیل جلسات کمیته و آزادسازی منابع در این حوزه است تا شاهد رشد و رونق شهر زنجان باشیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به موضوع جابه‌جایی کوی فاطمیه نیز گفت: براساس قانون تحویل کلید به کلید در این بخش انجام شود.

کد خبر 749697

دیگر خبرها

  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد