Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- فلسفه اصلی بازار، سرمایه گذاری های بلند مدت بوده و برای تامین مالی بلند مدت برنامه ریزی شده است اما در این میان افرادی با شروع برخی نوسان ها در بازار شروع به ایجاد صف های خرید و فروش می کنند که نتیجه ای جز متشنج کردن بازار را به دنبال ندارد.

 کمال خان زاده مدل مطلوب بازار سرمایه را از جمله حلقه های مفقوده عنوان کرد که متاسفانه اقدامات اساسی در جهت پیاده سازی آن انجام نشده است، گفت: بازار سرمایه مطلوب همانند زمین کشاورزی و یا باغ های میوه است که وقتی سرمایه گذاران قصد سرمایه گذاری در آن را دارند بدانند که با واژه ای تحت عنوان تخصیص کارا مواجه هستند به طوریکه شاهد محصول خوب، فروش و کیفیت خوب آن باغ باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: سرمایه گذاران زمانی با مطالعه درست و تسلط کامل به بازار سرمایه پا می گذارند که ناظران با طراحی مکانیزم های اساسی مانعی برای روند اشتباهات موجود در بازار سرمایه باشند.

وی بازار سرمایه را شامل سه رکن اساسی یعنی مباشران، سرمایه گذاران و ناظران دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را نباید با بسیاری از فعالیت‌های دلالی یا موارد مشابه آن اشتباه گرفت. بسیاری از افرادی که به دنبال نوسان‌گیری از بازارهای مختلف هستند، اساسا سرمایه‌گذار نیستند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سرمایه‌گذاری را می توان هر فعالیت اقتصادی عنوان کرد که افراد می‌توانند علاوه بر حفظ دارایی خود در برابر تورم و جهش قیمت‌ها، به سود و منافع بیشتری دست پیدا کنند، افزود: چنانچه بتوان ایرادهای موجود در بازار سرمایه را توسط ناظران بازار به موقع شناسایی و تشخیص داد، می توان امیدوار بود سرمایه گذاران و سهامداران بدون هیچگونه نگرانی در بازار حضور داشته باشند.

خان زاده با تاکید بر اینکه در صورت رفع ایرادهای موجود شاهد تخصیص منابع به صورت بهینه در بازار خواهیم بود، بیان داشت: سرمایه گذاران زمانی با مطالعه درست و تسلط کامل به بازار سرمایه پا می گذارند که ناظران با طراحی مکانیزم های اساسی مانعی برای روند اشتباهات موجود در بازار سرمایه باشند.

وی بر خرید و فروش های کوتاه مدت به عنوان یک معضل بزرگ در بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: فلسفه اصلی بازار، سرمایه گذاری های بلند مدت بوده و برای تامین مالی بلند مدت برنامه ریزی شده است اما در این میان افرادی با شروع برخی نوسان ها در بازار شروع به ایجاد صف های خرید و فروش می کنند که نتیجه ای جز متشنج کردن بازار را به دنبال ندارد.

به گفته کارشناس بازار سرمایه؛ برخی سرمایه گذاران یاد گرفته اند که سهام شرکتی را قبل از مجمع خریده و نزدیک به برگزاری مجمع آن را بفروشند و یا بعد از مجمع که سهم بازگشایی می شود با قیمت های حمایتی که ناشران دارند، سهم خود را عرضه کنند.

خان زاده ارزش زمانی پول را در بازاری که بر این پایه و اساس اداره می شود، صفر عنوان کرد و گفت: بازار سرمایه باغ زیبایی است که امکان سرمایه گذاری را برای همه افراد جامعه فراهم کرده است. بنابراین ناظران بازار به تشخیص به موقع خود نباید اجازه دهند که سودجویان بازار بخواهند در بازار هیجانی که هیچگونه تعریف علمی برای آن نداشته و به مکانیزم بلند مدت بازار اعتقادی ندارند، جولان دهند.

وی بر جاذبه و دافعه بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه برای کسانی که ایده بلند مدت نداشته و در صدد ایجاد هیجان، شایعه و زیان ده شدن آن هستند، باید دافعه ایجاد کند.

خان زاده در پایان گفتگو با سنا یادآور شد؛ قوام و پایداری بازار سرمایه به نقدینگی آن نیست بلکه به حضور ناظرانی است که می توانند با درایت به موقع، جلوی ضرر و زیانی که سهامداران را تهدید می کند، بگیرند.

* خبرنگار: پروین خدادای

سنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه بازار سرمایه بازار سرمایه سرمایه گذاران سرمایه گذاری بلند مدت خان زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس

ایسنا/فارس مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری در جویم تأکید کرد.

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان امروز، ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان