Web Analytics Made Easy - Statcounter

جابر اکبرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۶۷۹ دستگاه اعلام کرد و افزود: در این مدت ۲۵ هزار و ۵۷۷ دستگاه کامیون از کشور خارج شده و ۳۷ هزار و ۵۴۵ دستگاه نیز وارد شده است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان تاکید کرد: سال گذشته به علت شیوع کرونا و بسته بودن مرز، تعداد کل تردد کامیون در مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و ۳۸۰دستگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبرزاده اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.

وی عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را نیز انواع ماشین آلات صنعتی، MDF، موز، رنگ، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۷۱ هزار و ۷۴ مسافر از این مرز تردد داشته که از این تعداد ۳۸ هزار و ۹۸۴ نفر مسافر ایرانی و ۳۲ هزار و ۹۰ نفر مسافر خارجی بودند.

اکبرزاده گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل هفت هزار و ۳۸۰ نفر از این مرز تردد داشتند.

آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان در ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه‌های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

برچسب‌ها جابر اکبرزاده مدیریت پایانه مرزی بازرگان آذربایجان غربی مرز بازرگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت پایانه مرزی بازرگان آذربایجان غربی مدیریت پایانه مرزی بازرگان آذربایجان غربی مرز بازرگان آذربایجان غربی پایانه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون در کرمان ناکام ماند

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون عبوری از نرماشیر حامل ۱۵۰ کیلو ماده روانگران شیشه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ناصر فرشید اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نرماشیر هنگام کنترل نامحسوس خودروهای عبوری محور زاهدان-نرماشیر یک دستگاه کامیون عبوری را متوقف و در بررسی اولیه آن متوجه وجود جاسازهایی در قسمت‌های مختلف آن شدند.

وی افزود: در ادامه مأموران این کامیون را به پارکینگ منتقل کردند و با بررسی دقیق‌تر آن ۱۵۰ کیلو شیشه کشف شد و راننده این کامیون را که از سمت مرزهای شرقی عازم مرکز کشور بود، دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: این متهم که درصدد انتقال این محموله سنگین ماده روان‌گردان و فوق‌العاده خطرناک شیشه از شرق به دیگر نقاط کشور بود، پس از واکاوی‌های اطلاعاتی و تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

کد خبر 750836

دیگر خبرها

  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • انتقال۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون در کرمان ناکام ماند
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور